آموزش, دوربین عینک و مانیتور, نقد و بررسی

میزان تاخیر فرستنده و گیرنده ویدئویی در سیستم FPV آنالوگ 5.8 GHz

فرستنده و گیرنده ویدئویی دارای مقداری تاخیر هستند که شاید تا به حال به آن دقت نکرده اید. در این مقاله به بررسی میزان تاخیر فرستنده و گیرنده تصویر در سیستم FPV آنالوگ 5.8 GHz می پردازیم.

میزان تاخیر فرستنده و گیرنده ویدئویی در سیستم FPV آنالوگ 5.8 GHz

در این آزمایش مانند تست تاخیر در دوربین های FPV به بررسی میزان تاخیر سیستم آنالوگ 5.8 GHz می پردازیم. پس از آزمایش چند فرستنده وگیرنده ویدئویی که در دسترس داشتیم به همراه یک دوربین برای تمامی فرستنده ها و گیرنده ها به نتایج نسبتا یکسانی دست یافتیم که در ادامه برای شما توضیح می دهیم.

نمونه ای از فرستنده ها و گیرنده ها :

فرستنده تصویر : Eachine VTX03

گیرنده تصویر : Dominator V2 + True-D V3.5

همچنین دوربین استفاده شده در این آزمایش نیز Runcam Eagle 2 است. آنتن های فرستنده و گیرنده ویدئویی نیز در فاصله ی 20 سانتی متری از یکدیگر قرار گرفته اند.

فرستنده و گیرنده ویدئویی چه میزان تاخیر دارند ؟

دستگاه های آزمایش شده ماکزیموم (میلی ثانیه) مینیموم میانگین
Eagle 2 33.8 15.2 24.6
VTX03 + Uno + Eagle2 35.0 15.5 25.5
Hawkeye + Uno + Eagle2 35.3 15.6 25.6
VTX03 + True-D + Eagle2 34.6 15.3 25.2
Hawkeye + True-D + Eagle2 34.8 15.2 25.3

نتیجه ی این آزمایش نشان می دهد که فرستنده و گیرنده تصویر به طور متوسط تاخیر حدودا 1 میلی ثانیه ای دارند که در مقایسه با تاخیر 20 الی 30 میلی ثانیه از محبوب ترین دوربین های FPV امروزه در کوادکوپتر ها ، بسیار کم اهمیت است. تاخیر موجود در گیرنده ی تصویر بیشتر از فرستنده ی تصویر است اما این تاخیر بسیار ناچیز و حدود 0.5 میلی ثانیه است.

یکی از دلایل تاخیر در سیستم FPV پردازش تصاویر است. در قطعاتی که آزمایش کرده ایم پردازش خاصی وجود ندارد. پس می توان گفت نتیجه ی آزمایش تاخیر تا حدودی منطقی است. با این حال محصولاتی مانند ClearView تا حدودی بر روی تاخیر تاثیر می گذارند، زیرا پردازش بیشتری روی سیگنال انجام می دهند که می تواند باعث ایجاد تاخیر در سیستم شود.

 در این آزمایش سعی شد شرایط هم با استفاده و هم بدون استفاده از OSD سنجیده شود که طی این مقایسه تفاوت چندانی بین دو حالت ایجاد شده نبود و وجود یا عدم وجود OSD تاثیری در ایجاد تاخیر نداشت.

موفق باشید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *