آموزش, رادیو کنترل و سیستم های ارتباطی

تنظیم آلارم هشدار برای افت ولتاژ در رادیو کنترل TARANIS با استفاده از سوییچ LOGICAL

اگر شما از تلمتری و آلارم هشدار ولتاژ در گیرنده خود استفاده می کنید بارها با هشدارهای غلطی که به دلیل افت ولتاژ ناگهانی مانند زمان استارت حرکت در کوادکوپتر های کوچک  اتفاق می افتند مواجه شده اید.در این مقاله قصد داریم تا شما را با نحوه تنظیم سوییچ LOGICAL برای دریافت منطقی تر و با خطای کمتر آلارم هشدار ولتاژ آشنا کنیم.

چرا باید از آلارم هشدار ولتاژ برای رادیو کنترل TARANIS  استفاده کنیم؟

راه های بسیاری برای فهمیدن ولتاژ باتری وجود دارد که یکی از آن ها استفاده از آلارم هشدار ولتاژ بر روی رادیو کنترل است.شما می توانید با تنظیم این آلارم در صورت افت ولتاژ از مقدار مشخصی در کوادکوپتر این آلارم را فعال کنید.اما این روش دارای خطاهای متعددی است که باید برای رفع آن تنظیماتی را انجام دهیم.

در ادامه آموزش گام به گام ایجاد سوییچ LOGICAL برای دریافت منطقی تر و کم خطار تر آلارم ها  را با شما مرور می کنیم.

گام اول : راه اندازی سوییچ LOGICAL

سویچ LOGICAL در واقع نوعی از سوییچ های مجازی هستند که فقط زمانی فعال می شوند که شرایط مورد نظر ایجاد شده باشد.

ما برای ایجاد آلارم هشدار افت ولتاژ می توانیم با تنظیم این سوییچ ها افکت های صوتی و یا تصویری را بر روی رادیو کنترل و یا کوادکوپتر خود نظیر ایجاد صدا و یا نشان دادن ولتاژ داشته باشیم.

برای فعال سازی این سوییچ ابتدا

  1. وارد منوی تنظیمات رادیو کنترل TARANIS   شوید.
  2. با زدن یک باره دکمه  منو وارد صفحه LOGICAL SWUTCHES  شده  و برای رد کردن صفحه دکمه PAGE را فشار دهید.
  3. تصویر زیر نمونه ای از تنظیم ساده  ای برای این نوع سوییچ ها را نشان می دهد که در ادامه به توصیح کارکرد رکدام از آن ها میپردازیم.
Logical Switch وضعیت سوییچ توضیحات
L01 a<x   VFAS   14V   L02 این سوییچ زمانی که ولتاژ باتری کمتر از 14 ولت باشد فعال میشود.که شما می توانید این مقدار را هر اندازه که می خواهید قرار دهید.
L02 a>x   VFAS   0   L03 این سوییچ برای جلوگیری از بروز خطا استفاده  در هنگام برق رسانی به فرستنده شده است.
L03 a>x RSSI 0dB این سوییچ نیز برای جلوگیری از خطا زمانی که  ارتباط تلمتری قطع شده است فعال می شود.
L04 Edge   L01   [4.0:<<] در کواد کوپتر ها ما با افت ولتاژ ناگهانی مواجه هستیم.این سوییچ زمانی فعال میشود که سوییچ L01 بیشتر از 4 بار روشن شده است.در واقع این سویچ از  فعال شدن آلارم ولتاژ برای نوسانات ولتاژی جلوگیری می کند.
L05 a>x   VFAS  14V این سوییچ برای کمک به سوییچ بعدی استفاده شده است و بازگشت ولتاژ باتری به بالاتر از مقدار مودر تقاضای ما را چک میکند.
L06 Stcky   L04   L05   L07 این سویچ نیز زمانی فعال می شود که تغییر بین سوییچ های 4 و 1 زیاد باشد و تا زمانی که یکی از دو سوییچ 4 یا 1 وضعیت خود را تثبیت نکند فعال باقی میماند و از بروز آلارم بیجهت جلوگیری می کند.
L07 Timer   6.0   0,1 با حذف کردن این سوییچ آلارم ولتاژ نها یک بار به صدا در می آید که شما در صورت دلخواه می توانید این سوییچ را حذف کنید.اما با داشتن این سوییچ آلارم هر 6 ثانیه یک بار هشدار خود را تکرار میکند.

گام دوم : راه اندازی هشدار ها

برای مطلع شدن از هشدار کم شدن ولتاژ راه های زیادی نظیر خواندن ولتاژ توسط رادیو کنترل است که می توانید این ویژگی ها را در صفحه بعد در قسمت SPECIAL FUNCTION  تنظیم کنید.

رادیو-کنترل-TARANIS-آدلان پایا

و در پایان شما توانستید آلارم هشداری مبنی بر کاهش ولتاژ کمتر از 14 ولت را برای کوادکوپتر خود راه اندازی کنید که هر 6 ثانیه یک بار این هشدار را تکرار می کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *