آموزش, موتور و ملخ و اسپید کنترل

بهترین تنظیمات برای BLHELI_32

موارد زیادی برای شخصی سازی تنظیمات BLHELI_32 که از فرکانس PWM استفاده می کند وجود دارد که میتوانید با تغییر آن به ایده ال ترین عملکرد پروازی برا خودتان برسید.در این مقاله قصد داریم تا شما را با تنظیم مناسب و نسبت پایدار آن در پیکربندی BLHELI_32 آشنا کنیم.با ما همراه باشید.

فرکانس PWM

تنظیم فرکانس در BLHELI _32  به معنی این است که اسپید کنترل هر چند وقت یک بار پالسی را برای کنترل در موتور به ماسفت ها ارسال کند.

مقدار از پیش تعیین شده این فرکانس 24KHz است که با افزایش آن به مقدار 48KHz باعث بهت شدن عملکرد پرواز شما خواهد شد و مولتی روتور شما روان تر حرکت خواهد کرد.

با افزایش مقدار فرکانس  موتور های شما روان تر حرکت خواهد کرد و کمتر نویز های اضافه تولید می کند.همچنین این افزایش فرکانس باعث کمتر شدن فشار بر روی موتورها شده و شما می توانید تایم پروازی بیشتری را در اختیار داشته باشید.

نکته:

تحت هیچ شرایطی مقدار فرکانس pwm  را در blheli_32 کمتر از 24KHz قرار ندهید و آن را بین 24KHz  تا 48KHz  تنظیم کنید.

چرا  افزایش مقدار فرکانس pwm باعث کمتر شدن نوسانات و لرزش ها در مولتی روتور می شود؟

با کم کردن مقدار فرکانس pwm  باعث تضاد بین نرخ تغییرات سرعت موتور ها و و ورودی اطلاعات به موتور ها شده و این تضاد باعث بروز لرزش ها و نویز هایی در مولتی روتور می شود.با بالا بردن فرکانس دو نرخ آپدیت سرعت و اطلاعات ورودی باهم هماهنگ می شوند و از لرزش های ناشی از این تضاد جلوگیری می شود.

Motor timing

در تنظیمات blheli_32 مقدار motor timing  به صورت پیش فرض بر روی 16 درجه تنظیم شده است و این مقدار عملکرد خوبی را برای مولتی روتور شما به جا خواهد گذاشت.اما شما می توانید با افزایش این مقدار نیز کمی عملکرد پرواز خود را افزایش دهید.

افزایش motor timing همچنین باعث افزایش قدرت موتور شما نیز می شود.

اگر شما نیاز به قدرت بیشتری دارید میتوانید این مقدار را بر روی 25 و بیشتر تنظیم کنید.اما این مسئله را هم در نظر بگیرید که افزایش قدرت باعث داغ شدن بیش ازحد موتور در زمان پرواز و حتی سوختن موتور در هنگامی که مولتی روتور کرش کرده و توانایی چرخیدن را ندارد می شود.

 برای داشتن تعادل بین قدرت و عملکرد در طول پرواز مقدار 22 مناسب خواهد بود.توجه داشته باشید که این مقدار را هیچ وقت از مقدار پیش فرض تعیین شده پایین تر نبرید چرا که باعث ناپایداری مولتی روتور خواهد شد.

پروتکل اسپید کنترل

یکی از پروتکل های مرسوم در blheli_32 که امروزه به شدت مورد استفاده قرار میگیرد پروتکل dshot می باشد.این پروتکل  نسبت به سایر پروتکل ها نظیر multishot  سریع تر و جدید تر است .اما اینکه کدام یک از این دو نسبت به دیگری برتری دارد را نمی شود در یک نگاه پاسخ داد.

یکی از عیوب dshot اشغال کردن فضای بیشتری از CPU  نسبت به multishot  است و اگر شما به قدرت پردازش بیشتر و دوره گردش (loop time ) سریع تری نیاز دارید بهتراست تا از پروتکل multishot   استفاده کنید.

اما از طرف دیگر از مزایای پروتکل  dshot  می توان به اینکه این پروتکل نیازی به کالیبره کردن ندارد و برای استفاده از تلمتری در اسپید کنترل نیاز دارید تا از پروتکل dshot استفاده کنید اشاره کرد.

Demag compensation

در این قسمت از پیکربندی BLHELI_32 می توانید تنظیماتی را برای کاهش desync شدن مولتی روتور خود مورد استفاده قرار دهید.بهتر است این مقدار را تا زمانی که به مشکل desync شدن برنخورده اید یدون تغییر باقی بگذارید.

RAMPAP POWER

Rampap در پیکربندی BLHELI_32 در واقع به شما کمک میکند تا تغییر لحظه ای قدرت و دور موتور را زمانی که ناگهانی throttle  را افزایش می دهید کنترل کنید.به این صورت که با کاهش pampap واکنش مولتی روتور نسبت به throttle  دادن شما بسیار آرام و نرم خواهد بود.

برای این قسمت مقدار وارد شده به صورت پیش فرض عملکرد خوبی را برای شما به همراه خواهد داشت اما اگر می خواهید از موتور های خود در برابر شوک های وارده بیشتر مراقبت کنید  میتوانید مقدار rampap  را کاهش دهید.

محافظت از مقدار جریان عبوری

در این قسمت از تنظیمات blheli_32 نیز شما می توانید حداکثر جریان عبوری که اجازه ورود به اسپید کنترل را دارد تنظیم کنید.

بهتر است تا این قسمت را بدون تغییر باقی بگذارید چرا که مقداری مناسب است.اما در صورتی که می خواهید از بیشتر از اسپید کنترل خود نسبت به عبور جریان اضافی و احتمالا سوختن محافظت کنید می توانید این مقدار را تغییر دهید.

باقی تنظیمات موجود در blheli_32

باقی تنظیمات موجود در پیکربندی BLHELI_32 را بدون تغییر نگه دارید چراکه این تنظیمات مربوط به مولتی روتور ها و عمود پرواز ها نیستند و برای تنظیم پهپاد های بال ثابت و هواپیما ها مورد استفاده قرار می گیرند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *