آموزش, فلایت کنترل و سیستم های مرتبط

بررسی انواع اتصال USB به فلایت کنترلر : CP210X یا VCP

برای اتصال یک فلایت کنترلر به کامپیوتر با USB دو روش وجود دارد: (CP2102 (CP2103 یا VCP. راه های ارتباط با فلایت کنترلر همین ها هستند.

تمام فلایت کنترلر ها از یکی ازین دو نوع اتصال USB برای اتصال به کامپیوتر استفاده می کنند. در حقیقت این دو نحوه ی تبادل ارتباط بین فلایت کنترلر و کامپیوتر هستند. هر کدام از این دو روش، نیاز به نصب درایور مخصوص خود بر روی کامپیوتر را دارند.

چگونه می توان گفت CP210X یا VCP دارید؟

CP2102 و CP2103

CP210X یک تراشه با قابلیت برقراری ارتباط میان فلایت کنترل و کامپیوتر برای فلش کردن فریمور و پیکربندی وجود دارد.معمولا از این تراشه در برد های قدیمی تر مانند Naze32 به صورت آنبرد استفاده می شوند.

برای CP210X شما متوجه می شوید که UART1 ، هنگام اتصال پورت USB به کامپیوتر MSP را برای برقراری ارتباط با کامپیوتر فعال کرده است. اگر شما این مدل فلایت کنترل را داشته باشید به این معنی است که شما نمی خواهید دستگاه دیگری به UART متصل شود.

VCP

فلایت کنترلر های جدید تر برای پیکربندی تنظیمات از VCP یا Vritual COM Port و برای فلش کردن فریمور از مود DFU استفاده می کنند. این رابط ها ویژگی های یکپارچه در MCU هستند.

برای برد های VCP شما USB VCP را در صفحه ی Ports می توانید مشاهده کنید که در آن MSP نیز فعال است. VCP دارای مزیتی است که اتصال USB با UART در آن به اشتراک گذاشته نمی شود. پس لازم نیست شما نگران باشید که آن را برای چیز دیگری استفاده کنید.

موفق باشید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *