آموزش, موتور و ملخ و اسپید کنترل

پروتکل proshot چیست

یکی دیگر از پروتکل های ارتباطی اسپید کنترل ها proshot نام دارد.این پروتکل از پالس های pwm  استفاده میکند اما در واقع  پروتکلی دیجیتال محسوب میشود.این پروتکل در قسمت هایی از پروتکل dshot بهتر بوده و مزایایی هم دارد اما آیا اینکه این مزایا آنقدر قابل توجه هستند که dshot را کنار گذاشته و از proshot  استفاد کنیم سوال جداگانه ای است که با خواندن مطالب به آ« پی خواهید برد..

مزایا و معایب proshot

پروتکل proshot که یک پروتکل ارتباطی بین اسپید کنترل و فلایت کنترل می باشد کاملا از هر لحاظ شبیه به پروتکلdshot  است با همان قدرت throttle  ها و ساختار فریمور ها و… اما در این میان پروتکل proshot مزایا و برتری هایی را نسبت به dshot نیز دارا می باشد.

  • Proshot در هر سیگنال تنها 4 پالس را ارسال میکند نه 16 پالس که این امر باعث کمتر درگیر شدن CPU  میشود.
  • به دلیل اینکه این پروتکل نیازی به (DMA (Direct memory access ندارد،میکروکنترلر راحت تر توانایی دریافت اطاعات  را داشته و به (MCU(Microcontroller unit اجازه میدهد در بازه گسترده تری توانایی انجام فعالیت را داشته باشد.
  • بازه گسترده تر پالس توانایی فیلتر نویز های اضافی را از طریق خازن به پروتکل proshot می دهد.
  • یکی دیگر از مزایای این پروتکل سرعت بیشتر آپدیت های اطلاعاتی است به این دلیل که سیگنال هایی با طول موج کوتاه تر ارسال میکند.اما ایراد این روش در این است که بدون حذف کردن خازن فیلتر نویز، شما نمیتوانید به سرعت بسیار بالا دست پیدا کنید.

معایب احتمالی و سوالات در مورد پروتکلproshot

  • پالس های pwm در پروتکل proshot   بیشتر در معرض نویز های اضافی قرار میگیرند.اما شما میتوانید این نویز ها را با استفاده از روش های مختلف فیلتر کردن این نویز ها را از دستگاه خود دور نگه دارید.
  • متاسافانه پروتکل dshot   به همین دلیل نویز پذیری بالایی که دارد برای استفاده در سرعت های بالا توصیه نمیشود و از طرف دیگر ما نیز نمیتوانیم این نویز هارا در سرت های بالا فیلتر کنیم چرا که باعث اختلال در سیگنال ها میشود.

پروتکلPROSHOT چگونه عمل میکند

proshot درواقع   تعمیم یافته و توسعه یافته پروتکل dshot  است که 16 بیت  اطلاعات dshot  را میتواند در 4 پالس pwm  که هر کدام از پالس ها دارای 4 بیت اطلاعات هستند  ارسال کند.بنابراین  بسته اطلاعاتی ارسالی کوتاه تر شده و سرعت انتقال اطلاعات بالاتر میشود.

برخی معتقدند به دلیل اینکه proshot از سیگنال pwm استفاده میکند به سختی میتواند اطلاعات دیجیتال را باز خوانی کند.اما در واقع این پروتکل یه پروتکل آنالوگ است که میتواند مقادیر دیجیتال را کد گذاری کند.

به دلیل اینکه سیگنال pwm  دارای تعداد محدود 16 حالت برای نمایش هگزادسیمال ارقام است از لحاظ فنی یک سیگنال دیجیتال مانند dshot  محسوب می شود که هر پالس آن دارای 2 حالت می باشد.این پروتکل نیز مانند پروتکل dshot نیاز به کالیبره کردن ندارد.

درحال حاضر پروتکل PROSHOT 1000 بر روی Betaflight Configurator قابل استفاده است و میتوانید از آن استفاده کنید.در مقایسه با پروتکل های dshot میتوان گفت که این پروتکل سریع تر از پروتکل dshot 600 بوده و کند تر از پروتکل dshot 1200 عمل می کند.

در ادامه مطلب هم ویدئویی جهت مقایسه دو پروتکل dshot600 و proshot  بارگذاری شده تا شما با تفاوت ها و ویژگی هاییبین دو پروتکل کاملا آشنا شوید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *