آموزش, دی جی ای ( DJI ), نقد و بررسی

بررسی تخصصی (مویک پرو) DJI Mavic pro (بخش اول)

در حال حاضر چندین تولید کننده مولتی روتور های حرفه ای وجود دارد و معتبر ترین و بهترین مولتی روتور ها ساخت کمپانی نام آشنای DJI است. یک از پیشرفته ترین کوادکوپتر های تاشو عرضه شده توسط این کمپانی مدل Mavic pro می باشد.

طراحی Mavic Pro

نسخه جدید DJI Mavic دارای رنگ و طرح های متفاوتی است. در Mavic Pro Platinum نرم افزار و برخی از درون سازها بهبود یافته اند، همچنین مهم ترین مزیت Mavic Pro Platinum معرفی ملخ های جدید برای افزایش زمان پرواز و کاهش سر و صدا برای این هواپیمای بدون سرنشین می باشد. شما هم می توانید به راحتی با خرید ملخ های جدید به صورت جداگانه Mavic Pro خود را ارتقا دهید.
با تغییر ملخ ها ، دور موتورها پایین آمده و فشار روی موتورها کاهش خواهد یافت که باعث افزایش عمر موتور ها و به طور کلی پهپاد شما می شود. همچنین صدای کوادکوپتر در هنگام پرواز کاهش پیدا می کند. اما به طور محسوسی قابل تشخیص با گوش نخواهد بود.

لحظه ای که شما Mavic Pro دریافت می کنید ، جعبه آن شما را متعجب خواهد کرد. کوادکوپتر شما در یک جعبه نسبتا کوچک قرار دارد. از همان ابتدا بسیار خرسند خواهید بود که مولتی روتور بی نظیر شما به آسانی قابل حمل است و فضای بسیار کمی را در کوله پشتی اشغال می کند.
شاید فکر کنید که کیفیت با این ابعاد کوچک تحت تاثیر قرار گرفته باشد. اما وقتی بازو های مولتی روتور خود را باز کنید مطمعنا شگفت زده خواهید شد.

رنگ خاکستری این پرنده بسیار با کیفیت و جذاب است. اگر از این رنگ خسته شدید می توانید برچسب های طرح دار و یا رنگی مخصوص Mavic را خریداری کرده و رنگ و طرح دلخواه خودتان را بر روی کوادکوپتر پیاده کنید.
شما باید اول بازو های جلو را باز کرده و سپس بازو های عقب را از زیر باز کنید. پایه های فرود در بازو های جلویی بلند تر از بازوهای عقب هستند. باتری نیز به راحتی با فشار دادن دکمه های کنارش برداشته می شود.

امکانات مویک پرو دی جی ای

در جلو Mavic دوربین 12 مگاپیکسلی قرار دارد که توسط یک پوشش پلاستیکی محافظت می شود. البته شما می توانید این پوشش را به اختیار خود بردارید.
در بالای دوربین یک جفت سنسور وجود دارد که برای شناسایی موانع روبه روی پهپاد و جلوگیری از آسیب و کرش نصب شده اند.
Mavic Pro دارای فن خنک کننده داخلی است که قطعات الکترونیکی را در دمای مطلوب نگه می دارد. با وجود سنسورهای رو به پایین ، حسگر های جلو حالت های هوشمند ، حالت های پرواز خودکار ، قابلیت های فرود خودکار و … می توان گفت Mavic Pro یک کامپیوتر کوچک است که در قلب یک مولتی روتور جاسازی شده است.

چراغ های LED قرمز درست در زیر ملخ های جلو قرار دارند. همچنین یک چراغ نور بزرگ در عقب بدنه پیدا خواهید کرد. این چراغ عقب رنگ های مختلف را به شما نشان می دهد که هر رنگ و نوع چشمک زدن آن وضعیت کوادکوپتر را به شما نشان می دهد. به یاد داشته باشید که رنگ سبز خوب است.

به نظر من Mavic pro در عکاسی شما را شگفت زده خواهد کرد.

دکمه های اختصاصی کنترل دوربین در رادیو کنترل Mavic Pro وجود دارد که عکس گرفتن یا ضبط ویدیو را شروع / متوقف می کند. عکس ها با رزولوشن 12 مگاپیکسلی گرفته می شود. در حالت خودکار، به سادگی روی صفحه نمایش گوشی هوشمند ضربه بزنید تا فوکوس بر روی نقاط مورد نظر خود را انتخاب کنید حالا کافیست دکمه شاتر را فشار دهید و از عکس خود لذت ببرید.
شما می توانید زاویه دوربین خود را با استفاده از دکمه های رادیو کنترل یا با گوشی هوشمند خود تغییر دهید.

تجربه پرواز

Mavic Pro قابلیت فیلمبرداری با رزولوشن 4K را دارد و به راحتی می توانید به دلخواه خود رزولوشن مورد نظر خود را انتخاب کنید.
اگر خواستید از سوژه تصویر ثابتی فیلم بگیرید باید بگوییم Mavic pro شما را با دقت فوق العاده خود در شناور ماندن در یک نقطه شگفت زده می کند. طبق ادعای DJI خطای شناور ماندن کوادکوپتر در حدود 10 سانتیمتر عمودی و 30 سانتیمتر به صورت افقی است. درحالی که تجربه من می گوید بیشتر شبیه 5 سانت و 10 سانتیمتر است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *