آموزش, رادیو کنترل و سیستم های ارتباطی

آپشن های لنز های مختلف برای دوربین FPV RUNCAM SWIFT

در این مقاله چند لنز با میدان دید های مختلف را بر روی دوربین FPV Runcam Swift آزمایش می کنیم، می توانید ببینید که چگونه آنها به ما تصاویر متفاوتی می دهند.

لنز Stock

لنز Stockcam Runcam Swift 10mm طول دارد و فاصله کانونی 2.8mm دارد. میدان دید این لنز 86 درجه می باشد. صادقانه بگویم لنز Stock برای من شخصا بسیار خوب عمل می کند. با این حال برای کسانی که میدان دید بزرگتر را برای دوربین FPV می خواهند، می توانند لنز های دیگری را امتحان کنند.

لنز ارتقاء (FOV 100deg)

این لنز ارتقاء یافته برای دوربین Runcam Swift دارای میدان دید بزرگتر از 100 درجه است، اما همان فاصله کانونی 2.8mm و دیافراگم ثابت ولی طول آن بزرگتر است. این نیز مطابق با PZ0420M و SKYPLUS است. بدنه ی آن 15 میلی متر طول دارد و سایز آن کمی بزرگ تر است.

لنز GoPro برای دوربین FPV Swift

بسیاری از کاربران مولتی روتور های FPV ادعا می کنند که از لنزهای Gopro بر روی دوربین HS1177 خود استفاده می کنند و در حقیقت این لنزها، لنز های GoPro نیستند، زیرا روی دوربین HS1177 بدون تغییرات مناسب نیست.

این لنز ها توسط خود شرکت Runcam برش خورده تا اندازه ی دوربین Swift شود.

این لنز با 17 میلی متر طول بطور قابل توجهی بزرگتر از دو لنز دیگر است!!

مقایسه عملکرد روی دوربین FPV

بین لنز Swift stock و لنز ارتقاء یافته ی FOV 100deg،می توان گفت که تقریبا میدان دید یکسانی دارند ولی با لنز GoPro ما یک میدان دید گسترده تر داریم (تقریبا100 درجه شاید کمی بزرگتر). در دوربین Swift با لنز GoPro رنگ در میزان نور بیشتر کمی بهتر است، و در نور کم به مراتب بهتر از دو لنز دیگر است. شاید لنز بزرگتر نور بیشتری را دریافت می کند و رنگ ها را بهتر در اختار ما می گذارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *