آموزش, رادیو کنترل و سیستم های ارتباطی

نحوه نصب و راه اندازی گیمبال M9 در رادیو کنترل های Taranis X9D

Frsky گیمبال M9 را برای فرستنده رادیو کنترل های Taranis X9D  منتشر کرد. این ارتقایی بود که کاربران بسیاری منتظر آن بودند. در این مقاله نحوه نصب و راه اندازی گیمبال M9 در رادیو کنترل های Taranis X9D را به شما نشان می دهیم.

سنسور Hall چیست ؟

گیمبال M9 دارای سنسور Hall به جای پتانسیومتر است. گیمبال های اصلی دارای قطعاتی هستند که بعد از مدتی استفاده تمام می شوند. بر خلاف سنسور Hall گیمبال که از آهنربا برای خواندن موقعیت و دستور استیک رادیو کنترل استفاده می کند.

نگاهی نزدیک به گیمبال M9

در جعبه بسته بندی این رادیو کنترل یک گیمبال و چند پیچ وجود دارد. 4 پیچ برای نصب این گیمبال بر روی رادیو کنترل و یکی برای غیر فعال کردن ایستادن در مرکز ( در صورت استفاده برای تراتل ).

سه کانکتور در پشت گیمبال وجود دارد . دو بزرگ و یک کوچک . هر کانکتور طول سیم متفاوتی دارد . همچنین ار پیچ ها و صفحات زیاد جهت تنظیم تنش و چرخش گیمبال استفاده شده است.

طول استیک نیز 2 میلی متر افزایش یافته است. در مدل های قبلی حدود 25 میلی متر بوده است و اکنون حدود 27 میلی متر. شما هنگام نگه داشتن و استافده از آن نسبت به استیک قبلی ممکن است تفاوت را احساس کنید .

چیزهای قابل تنظیم برای استیک تراتل گیمبال M9

به هنگام ساخت این گیمبال ها به صورت پیش فرض هر دو استیک توسط فنر در وسط محور ها قرار می گیرند . مقداری تنظیم لازم است تا یکی از استیک ها را برای تراتل آماده کنیم. اول از همه پیچ نقره ای موجود در بسته بندی لازم است تا در سوراخ مشخص شده در عکس پیچ شود . بعد از این کار تنش یا حرکت فنری افزایش نمی یابد.

نصب و راه اندازی گیمبال M9

نصب و راه اندازی گیمبال بسیار ساده است.
قدم اول این است که در پشت رادیو کنترل خود را توسط 6 پیچ که در پشت آن وجود دارد باز کنید . به هنگام باز شدن پشت رادیو کنترل مشخص است که باید چه سیم هایی را از سوکت ها باید باز کنید .

هنگامی که این کار را انجام دادید باید پنل جلویی رادیو کنترل را باز کنید . این پنل که گیمبال را نگه داشته است دارای چهار پیچ است که در عکس زیر مشاهده می کنید. پس از انجام این قسمت می توانید گیمبال را بردارید.

برای نصب گیمبال M9 به راحتی معکوس مراحل بالا را انجام دهید :

ابتدا گیمبال را قرار داده ، پیچ های پنل جلویی را بسته ، سپس پشت رادیو کنترل را ببندید. فقط باید مراقب باشید که این کار ها را به آهستگی انجام دهید تا به قطعات الکترونیکی رادیو کنترل آسیب نبیند.

سنسور های روی گیمبال باید به سمت بیرون قرار بگیرند .

محل اتصال کانکتور ها هم تقریبا واضح است . بزرگترین کانکتور که به خاطر اندازه اش واضح است به کجا متصل می شود. دو کانکتور دیگر دارای اندازه ی سیم متفاوتی هستند اما هر کدام فقط به سوکت مخصوص خود جا می خورند . زیرا نمی توانند به دیگری برسند.

محل اتصال کانکتور ها در رادیو کنترل - آدلان پایا

بعد از گذاشتن پنل پشت رادیو کنترل کار نصب تمام شده است . فقط شما باید استیک های رادیو کنترل خود را کالیبره کنید. برای انجام این کار دکمه Menu را نگهدارید تا صفحه باز شود . به صفحه 9 ام بروید و کالیبره را در آن جا انجام دهید.

شما می توانید میزان تنش گیمبال را با پیچ های مشخص شده تغییر دهید.

موفق باشید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *