آموزش, عمومی

فریمور arduplane در هواپیما های بدون سرنشین ( پهپاد ) افق پرواز ( Plane – VTOL – هواپیمای بال ثابت )

فریمور arduplane به صورت رایگان بر روی برد فلایت کنترلر سازگار می شود و قابلیت اتوناموس را به تمام هواپیما های بال ثابت می دهد. هواپیما های بال ثابت VTOL به شکل های مختلف (هم عمود پرواز و هم افق پرواز) پرواز می کند که با فریمور arduplane قابل تنظیم است.

فریمور arduplane برای هواپیما های افق پرواز امکانات پیشرفته ای مانند پشتیبانی سه بعدی از صدها نقطه ی مسیر راه، اتوتیک-آف (auto take-off) و اتولندینگ (auto landing) و همچنین برنامه ریزی ماموریت های پیچیده و کنترل دوربین را فراهم می کند. این برنامه با انواع نرم افزار GCS (ایستگاه کنترل زمینی-Ground Control Station) برای برنامه نویسی و انجام ماموریت کار می کند و یک راه حل کامل برای پرنده های بدونه سرنشین ارائه می دهد.

این پکیج طراحی شده است که به راحتی برای تازه کار ها قابل دسترس باشد، در حالی که با بسیاری ازبرنامه های خاص، آموزشی و تحقیقات سازگاری دارد.

اجزای مورد نیاز سیستم هواپیما

  • Autopilot با آخرین نسخه ی فریمور هواپیمای عمود پرواز شما اجرا می شود.
  • GCS به کمک نرم افزار به شما امکان تنظیم و پیکربندی (configuration) موقیعت پرنده را با انتخاب نقطه و کلیک روی آن را به شما می دهد.
  • هواپیمای پایدار، فرستنده و گیرنده برای انجام کار.
  • پشتیبانی ابزار و سخت افزار برای نگهداری هواپیمای خود.
  • بسیاری از گزینه های مفید دیگر مانند رادیو تله متری دوطرفه که ارتباط و فلایت کنترل در هواپیما را بین هواپیما و کامپیوتر شما برقرار می کند.

هواپیما پایدار

یک هواپیمای بال ثابت دارای مزایا و معایبی در مقایسه با مولتی روتور ها است. هواپیماهای بدون سرنشین به علت نداشتن دید مستقیم روی هواپیما، ممکن است برای شما و یا سایر هواپیما های دیگر ایجاد مشکل کنند.

انواع مختلفی از هواپیما های بدون سر نشین از جمله هواپیما های کوچک فومی تا مدل های چوبی با مقیاس بزرگ با موتورهای سوختی وجود دارد. شما ملزم به پیدا کردن یک هواپیما مناسب سبک پرواز و نیازخود دارید تا بتوانید بهترین بازدهی را از هواپیمای خود داشته باشید. با پیشرفت هواپیمای جنگنده های ثابت VTOL، در حال حاضر نیز امکان پرواز و فرود در فضاهای تنگ وجود دارد.

هنگامی که شما به انجام یک ماموریت دقیق ویا ثابت ماندن پرنده ی خود در یک نقطه نیاز دارید، هواپیما های بدون سرنشین جزء بدترین گزینه های برای انتخاب شما می باشند. چراکه این هوا پیما ها برای به پرواز در آمدن و شناور بودن در هوا نیاز به عبور جریان هوا از زیر بال های خود دارند که این مانع از وجود دقت در انجام برخی از ماموریت ها و قرار گرفتن در نقطه ی مشخص شده می باشد. این یکی از اساسی ترین مشکل های هواپیما های بدون سرنشین است (به غیر از هواپیما های بدون سرنشین VTOL).

برای انجام ماموریت های طولانی، یک هواپیمای بال ثابت بهترین انتخاب شما است. اما برای نگه داشتن یک دوربین در یک مکان و یا حرکت آهسته تر و نرم تر، پیشنهاد ما به شما انتخاب یک مولتی روتور خوب می باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *