آموزش, دوربین عینک و مانیتور

تفاوت دو سیستم تصویری PAL و NTSC در دوربین های FPV

سیستم تصویری PAL و NTSC دو فرمت جهانی در زمینه پخش تصاویر ویدئو می باشند که تمامی دوربین های فیلمبرداری و پخش کننده های خانگی می بایست از یکی از دو سیستم گفته شده پیروی نمایند. برای دوربین های FPV ، تفاوت اصلی در فریم در ثانیه و رزولوشن بین دو سیستم است.

National Television System Committee) NTSC)
Phase Alternating Line) PAL)

استفاده از هر کدام از سیستم های PAL یا NTSC دیگر نیاز به تصمیم گیری ندارد، زیرا اکثر تجهیزات FPV در حال حاضر از هر دو استاندارد پشتیبانی می کند ولی همیشه باید به آنچه دوربین FPV و سایر تجهیزات FPV شما پشتیبانی می کنید توجه داشته باشید.

تفاوت بین دو سیستم تصویری PAL و NTSC

سیستم تصویری NTSC در آمریکای شمالی، ژاپن و کره جنوبی استفاده می شود. سیستم تصویری PAL یک استاندارد ویدئویی متفاوت از NTSC است که با یکدیگر سازگار نیستند و در بسیاری از کشور های اروپایی، استرالیا و بخش های وسیعی از آفریقا و آسیا استفاده می شود. و این دوسیستم تفاوت زیادی در رزولوشن و فریم تصویر دارند.

  • سیستم تصویری PAL (پال): 720 * 576 پیکسل و نرخ فریم 25fps
  • سیستم تصویری NTSC (ان تی اس سی): 720 * 480 پیکسل و نرخ فریم 30fps

از کدام یک از این دو سیستم تصویری باید استفاده کنیم؟

همانطور که قبلا گفتیم، در حال حاضر نگرانی در مورد انتخاب ان تی اس سی یا پال نداریم، زیرا اکثر دستگاه ها (عینک های VTX، VRX، FPV و مانیتور ها) می توانند ویدیو را در هر دو فرمت پخش کنند. اکثر مردم از سیستم استانداردی که در کشورشان استفاده می شود، استفاده می کنند. تنها دلیل اینکه شما می خواهید از یکی از این سیستم های تصویری استفاده کنید، این است که شما قصد دارید با فیلم ضبط شده کار کنید.

بیستر افراد از سیستم تصویری PAL برای نمایش دادن اطلاعات دریافتی از OSD استفاده می کنند. رزولوشن بالاتر در PAL، نوشته ها را کمی واضح تر و روشن تر بر روی صفحه نمایش می دهد. برخی دیگر از مردم سیستم NTSC را به علت وجود نرخ فریم بالاتر ترجیح می دهند و تصویر پرواز FPV شما را صاف تر (با لرزش کمتر) نمایش می دهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهی در مورد “تفاوت دو سیستم تصویری PAL و NTSC در دوربین های FPV

  1. مهدی گفت:

    با سلام تو حالت pal دو دوربین تصویر دارد تو حالت NTSC دو دوربین دیگه دی وی ار چهار کانال هست
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. مدیر سایت گفت:

      با سلام وقتتون بخیر سیستم را در حالت pal تست کنید
      دقت کنید که در وی ار هم روی pal تنظیم شده باشد
      البته تخصص ما تنظیم سیستم های dvr نیست امیدوار هستیم مشکل برطرف شود

  2. علیرضا گفت:

    سلام
    دورببن فیلمبرداری قدیمی سفارش آمریکاست ولی فیلم که روش میزاریم روی ال ای دی پخش نمیکنه، ممکنه ایرادش بخاطر ntsc بودن دوربین باشه؟
    راه حلی سراغ دارین برای پخش فیلم؟

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام
      اگر می خواهید کاری رو مستقیم برای تلویزیون بفرستید باید پال باشد ولی اگر برای کارهایی مثل کلیپ های کامپیوتری و فیلم های VCD و DVD انجام می دین خیلی فرق نمی کنه ، چون اکثر تلویزیون و ویدیو ها سیستم اتوماتیک دارند و خودشان حالت Pal و Ntsc رو انتخاب می کنند .
      اگه دوربینتون رو با کابل AV به تلویزیون متصل می کنید و فیلم پخش نمیشه ممکنه مشکل از دوربین ، تلویزیون با کابلتون باشه و به PAL یا NTSC بودن دوربین ربطی نداره .
      اما اگر فیلم قابلیت ذخیره شدن داخل کارت SD داره و شما رم رو به تلویزیون متصل می کنید و فیلم پخش نمیشه ، باز هم به PAL یا NTSC بودن دوربین ربطی نداره ولی برای پیدا کردن مشکل میتونید از سیستم کامپیوتر و نرم افزار VLC برای پخش فیلم استفاده کنید که دو حالت پیش میاد :
      حالت 1) اگر فیلم پخش نشد با یک کارت SD دیگه امتحان کنید ؛ اگر دوباره فیلم پخش نشد که مشکل از دوربین شماست .
      حالت 2) اگر فیلم روی کامپیوتر پخش شد ، فرمت فیلم رو به .mp4 تغییر دهید و دوباره امتحان کنید . اگر باز هم مشکل به وجود اومد ممکنه که مشکل از تلویزیون باشه .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *