آموزش, هواپیمای مدل

بررسی مود پروازی استیبل در هواپیما های مدل ( STABILIZE ) و حالت GUIDED

با توجه به مود های پروازی بسیار زیاد هواپیما های مدل ، به بررسی دو تا از ساده ترین مود های پروازی به هنگام پرواز [ مود پروازی استیبل در هواپیما های مدل ( STABILIZE ) و حالت GUIDED ] پرداخته ایم .

مود پروازی استیبل ( STABILIZE ) در هواپیما های مدل

کنترل کردن هواپیما ها توسط رادیو کنترل روی مود استیبیل بسیار زیاد ساده تر از مود های دیگر است ، کافی است که شما استیک ها را در این مود رها کنید تا متوجه تفاوت این مود با سایر مود ها شوید .

اگر شما هیچ گونه فرمانی را به هواپیما خود ندهید ( اسیتک ها را رها کنید ) هواپیمای مدل شما سعی دارد تا خود را تراز کند .

در این مود پروازی امکان انجام حرکت های نمایشی مانند فیلیپ و لوپ در حالت استیبل وجود ندارد ، تمایل هواپیما به نگه داشتن ثبات خود ، انجام این مانورها را دشوار و عملا غیر ممکن می کند .

برای افرادی که می خواهند هواپیما به صورت اتوماتیک پرواز کنند ( به صورتی که فقط خلبان به هواپیما فرمان دهد ) بهتر است از حالت FLY BY WIRE_A ( مود FBWA ) استفاده کنید .

در حالت استیبل مقادیر تراتل شما توسط پارامتر های THR_MIN و THR_MAX محدود شده است .

توجه داشته باشید

حالت STABILIZE حالت مناسبی برای تنظیم و کنترل ماموریت ها نیست . بهتر است شما از FLY BY WIRE_A ( مود FBWA ) برای آن استفاده کنید .

حالت GUIDED در هواپیما های مدل

حالت GUIDED را افرادی استفاده می کنند که می خواهید هواپیما بدون تنظیم مأموریت ، به یک نقطه خاص روی نقشه پرواز کند . اکثر ایستگاه های کنترل زمینی از ویژگی click to fly to ( کلیک برای پرواز به … ) پشتیبانی می کنند که شما می توانید روی نقشه یک نقطه انتخاب کنید و هواپیما به آن مکان پرواز کرده و سپس مود پروازی به مود Loiter تغییر پیدا می کند .

یکی از دلایل اصلی برای تنظیم هواپیما ها روی حالت GUIDED این است که اگر هواپیمای شما از کنترل شما خارج شود ، هواپیما ی شما توسط مود GUIDED کنترل شده و به محل پرواز برگشته و در ارتفاع شروع به چرخ زدن دور نقطه ی لانچ ( نقطه ی برخواستن از زمین ) می کند تا دوباره ارتباط با رادیو کنترل برقرار شود .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *