آموزش, فلایت کنترل و سیستم های مرتبط

اتصال فلایت کنترل به بتافلایت با پورت USB آسیب دیده

آیا مشکلی در اتصال فلایت کنترل با پورت USB آسیب دیده به فریمور بتافلایت وجود دارد؟ آیا می خواهید فلایت کنترل خود را دور بیاندازید؟ دست نگه دارید! ما به شما نحوه ی اتصال فلایت کنترل به بتافلایت با پورت USB آسیب دیده را آموزش می دهیم.

راه حل این است که از یک آداپتور FTDI استفاده کنید و به یکی از پورت های UART در فلایت کنترل خود وصل کنید. که ممکن است مراحل اضافی که وابسته به نوع اتصال USB به فلایت کنترل است را در پیش داشته باشید، و مشخص کنید که تراشه ی فلایت کنترل شما CP2102 است یا VCP.

با این حال قبل از شروع، همیشه بررسی کنید که آیا می توانید پورت USB را دوباره وصل کنید. این ساده ترین راه حل است، اگر چه که این کار فقط یک لحیم کاری ساده نیست.

استفاده از یک آداپتور FTDI برای اتصال فلایت کنترل

اگر فلایت کنترل شما دارای تراشه CP2102 باشد، می توانید با استفاده از یک آداپتور FTDI از طریق پورت UART1، فلایت کنترل را به کامپیوتر خود وصل کنید.

نحوه ی اتصال پین ها: TX به RX، RX به TX، 5Vبه 5V و GND را به GND وصل کنید.

اگر این اولین بار است که شما از آداپتور FTDI استفاده می کنید، ممکن است لازم باشد درایور مورد نیاز را نصب کنید. شما می توانید درایور را به سادگی از Google دانلود و نصب کنید.

برای فلایت کنترل با تراشه ی VCP باید فریمور را به طور اختصاصی فلش کنیم

اگر فلایت کنترل شما از تراشه ی VCP برای اتصال USB استفاده می کند، اتصال این برد به کامپیوتر کار آسانی نیست. از آنجا که هیچ یک از پورت های UART به منظور استفاده به عنوان پورت USB فعال نیست.

قبل از اینکه از آداپتور FTDI برای اتصال به کامپیوتر استفاده کنید، ابتدا باید پورت UART1 را برای اتصال USB فعال کنید(MSP).

یکی از راه های انجام این کار این است که فلایت کنترل را با یک فریمور مخصوص که به طور پیش فرض UART1 را برای اتصال USB MSP فعال کرده است، فلش کنید. حال شما می توانید پورت UART1 را به آداپتور FTDI متصل کنید. شما می توانید فریمور مخصوص را از اینجا دانلود کنید.


شما می توانید فریمور را با استفاده از پورت UART1 که به آداپتور FTDI متصل است، فلش کنید.

اگر شما نمی توانید این کار را انجام دهید، می توانید پورت USB را بریده و سیم های USB را روی پد فلایت کنترل لحیم کنید. این روش به شما اجازه می دهد که وارد تنظیمات فریمور فلایت کنترل شوید و اتصال USB را روی پورت UART فعال کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *