آموزش, رادیو کنترل و سیستم های ارتباطی

چگونه می توانیم گیرنده های FrSky را با رادیو کنترل های Taranis جفت کنیم ؟

از اولین کارهایی که برای تنظیم مولتی روتور خود انجام می دهید جفت کردن گیرنده و فرستنده ی رادیوکنترل است تا بتوانید آن را کنترل کنید. در این مقاله به شما آموزش می دهیم که چگونه گیرنده ی FrSky را با رادیو Taranis یا Horus جفت کنید.

جفت کردن گیرنده FrSky با رادیو Taranis و Horus

وقتی یک گیرنده ی جدید تهیه می کنید اول باید آن را با فرستنده رادیو کنترل جفت کنید و کافیست این کار را یک بار انجام دهید. فقط در صورتی مجبور می شوید دوباره این کار را انجام دهید که فریمور هر دو ماژول را بروزرسانی کنید. با همین کار تطبیق یا جفت کردن اکثر گیرنده های FrSky اعمال می شود ، از جمله :

گیرنده های : R-XSR, XSR, X4R-SB, XM+, X8R و …

و رادیو کنترل های :  Taranis X9D,QX7,X-Lite و …

گیرنده سری R9M نیز همینگونه است. فقط شما باید از دکمه ی Bind در زیر ماژول خارجی استفاده کنید.

برق گیرنده

گیرنده در هنگام جفت کردن با فرستنده ی رادیوکنترل نیاز به برق دارد و بهترین راه این است که آن را به فلایت کنترل سیم کشی کنید. در غیر این صورت می توانید توان مصرفی آن را با منبع تغذیه 5 ولت تامین کنید.

جفت کردن گیرنده و فرستنده ی FrSky

رادیو خود را روشن کنید و با یکبار فشار دادن دکمه منو به صفحه ی model setup بروید. گزینه ی internal module را بیابید. حال برای گیرنده های سری X که شامل R-XSR ، X4R-SB ، XSR ، XM+ ، XM و X8R می شوند باید مود D16 را انتخاب کنید. برای گیرنده های سری D مانند D4R-II نیز مود D8 را انتخاب کنید. سپس دکمه ی گیرنده را فشار داده و سپس Bind را فشار دهید. اکنون باید مقداری صبر کنید تا فرستنده و گیرنده با هم جفت شوند. هنگام جفت کردن ، رادیو Taranis شما صدا می دهد.

هر رادیو کنترلر FrSky یک دکمه ی اتصال فیزیکی بر روی آن دارد که در برخیFailsafe (F/S) نامگذاری شده است. زیرا برای تنظیم ایمنی گیرنده های FrSky استفاده می شود. گزینه ی FailSafe و دکمه ی پاور گیرنده را به صورت همزمان نگه دارید. اکنون جفت کردن شروع شده و ممکن است چند ثانیه طول بکشد .

اکنون از Bind Mode خارج شده و گیرنده را خاموش کنید. دوباره گیرنده را روشن کرده ولی این بار دکمه ی Bind را فشار ندهید. در صورتی که گیرنده و فرستنده با موفقیت جفت شده باشند ، LED سبز رنگ گیرنده به صورت مداوم روشن می شود.

پیکربندی گیرنده در فلایت کنترل

در گیرنده های سری X دو پروتکل محبوب SBUS و Fport وجود دارد که تنظیم آن ها مقداری متفاوت است. Fport مزایای بیشتری نسبت به SBUS دارد. نکته ی جالب این است برای استفاده از Fport باید فریمور خود را فلش کنید. اگر مایل به انجام این کار نیستید از SBUS و Sport استفاده کنید. این دو از نظر عملکردی یکسان هستند.

موفق باشید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *