آموزش, رادیو کنترل و سیستم های ارتباطی

تنظیم کردن سوئیچ arm برای هواپیمای RC بدون فلایت کنترل در رادیوکنترل Taranis(ترنیس)

بدون وجود فلایت کنترل در هواپیما های بال ثابت به محض افزایش یا کاهش میزان تراتل موتور ها سرعت خود را تغییر می دهند. که برای جلو گیری از آسیب به شما آموزش خواهیم داد که چگونه یک سوئیچ arm را برای هواپیمای RC خود بر روی رادیوکنترل ترنیس تنظیم کنید. این سوئیچ بر روی تمام wing ها وجود دارد.

فرض می کنیم شما از رادیوکنترل Taranis با firmware (فریمور) OpenTx استفاده می کنید. این روش باید روی هر رادیویی که فریمور OpenTX را اجرا می کند، مانند Flysky Nirvana و Jumper T12 انجام پذیر باشد.

تنظیم کردن سوئیچ arm برای هواپیمای RC

به صفحه Special Function در رادیوکنترل خود بروید، یک سوئیچ را به عنوان سوئیچ arm هواپیمای RC خود انتخاب کنید. در این مثال، من از سوئیچ SD استفاده می کنم.

-یک (function (SF1 برای “↓SD!” ایجاد کنید.
-Override” function” را انتخاب کنید.
-کانال تراتل “CH1” را انتخاب کنید.
-مقدار 100- را در value وارد کنید.
-تیک مربع آخر را قرار دهید.

function (عملکرد) “Override” مستقیماً به فرستنده دستور می فرستد که هر زمان که ↓SD! (سوئیچ SD در موقعیت پایین قرار دارد) خروجی موتور هواپیمای RC شما 100- باشد. محدوده ی تراتل بین 100 و 100- است و 0% تراتل همان 100- است.

برای انتخاب “↓SD!”، به سادگی سوئیچ SD خود را به سمت پایین دهید تا “↓SD” را انتخاب کنید، سپس دکمه Enter را نگه دارید و گزینه “Invert” را انتخاب کنید.

تنظیم کردن صدا برای arming و disarm

این تمام کار هایی است که شما باید انجام دهید تا سوئیچ arm را برای یک هواپیمای RC تنظیم کنید. همچنین می توانید صدایی برای سوئیچ های arm و disarm تنظیم کنید که به هنگام سوئیچ کردن به شما هشدار بدهد.

برای مثال، من صدای “Siren” را برای زمانی که سوئیچ arm فعال است و آهنگ “Engine Off” را برای هنگامی که سوئیچ arm غیرفعال می شود، تنظیم کردم. اطمینان حاصل کنید که “1X” را در سمت راست قرار داده اید تا صدا به هنگام تغییر سوئیچ یکبار پخش شود.

در مطالب بعدی راجع به نحوه ی تنظیم کردن صدا روی سوئیچ ها بیشتر توضیح می دهیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *