آموزش, نقد و بررسی

معرفی کواد کوپتر PowerEgg محصول شرکت Power Vision

در این قسمت به معرفی و بررسی کواد کوپتر تخم مرغی شکل PowerEgg محصول شرکت Power Vision به همراه رادیو کنترلر جدید این شرکت خواهیم پرداخت.

همچنین می توانید محصول دیگر شرکت Power Vision با نام PowerEgg X را در این قسمت مشاهده کنید.

کواد کوپتر PowerEgg

همانطور که در بالا ذکر شد کواد کوپتر PowerEgg یک پهپاد تخم مرغی شکل محصول شرکت Power vision می باشد.

از ویژگی های این پهپاد می توان به دو نوع کنترلر آن اشاره کرد. کنترلری بر پایه تغییر ژست که می توانید کواد کوپتر را با تغییر وضعیت فیزیکی خودتان کنترل کنید و نوع دوم این رادیو کنترلر ها ، رادیو کنترلر های معمولی می باشند که با استفاده از دو استیک می توان پهپاد را کنترل کرد.همچنین این پهپاد دارای یک دوربین 14 مگا پیکسیلی به همراه یک گیمبال 3 محوره نیز می باشد که در ادامه به بررسی هرکدام خواهیم پرداخت.

بدنه جمع شونده

بدنه جمع شوند و تاشو PowerEgg به شما اجازه می دهد تا زمانی که این کواد کوپتر پرواز نمیکند بازو های آن را به داخل فشار دهید و درون بدنه تخم مرغی شکل قرار دهید. همچنین بدنه این پهپاد دارای پایه هایی برای قرار دادن آسان کواد کوپتر بر روی سطح می باشد.

دوربین و گیمبال

همانطور که قبلا ذکر شده PowerEgg دارای یک دوربین 14 مگاپیکسلی و یک گیمبال 3 محوره می باشد که در زیر کواد کوپتر برای ضبط و ارسال تصاویر هوایی قرار داده شده است. این دوربین توانایی ضبط فیلم با کیفیت 4K و سرعت 60 فریم بر ثانیه را دارد. تمامی فایل های ضبط شده بر روی یک SD Card خارجی قابل ذخیره هستند.

رادیو کنترل

این کواد کوپتر دارای دو روش پروازی و کنترلی می باشد. اولین روش استفاده از سیستم کنترلی حرکتی است که می توان با این روش و با استفاده از کنترلی با نام Maestro پهپاد را با حرکت کنترل کرد. در روش کنترلی دوم نیز می توان کواد کوپتر را با استفاده از رادیو کنترلر های مرسوم و تنها با استفاده از استیک های موجود بر روی آن کنترل کرد.

فلایت کنترل PowerEgg

در ادامه به بررسی دقیق تر ویژگی های نرم افزاری و فلایت کنترل کواد کوپتر PowerEgg محصول شرکت Power Vision خواهیم پرداخت.

تیک اف و فرود آسان

این پرنده قادر است تا تنها با فشار دادن یک دکمه به صورت اتوماتیک تیک اف کرده و بعد از پرواز نیز تنها با زدن یک دکمه به صورت اتوماتیک فرود خواهد آمد.

توقف فعالیت های PowerEgg

کواد کوپتر PowerEgg دارای ویژگی به نام Pause Function می باشد . با استفاده از این ویژگی در صورتی که در حین پروازمشکلی برای شما پیش آمد با زدن دکمه Pause پهپاد تمامی دستورات را غیر فعال کرده و در موقعیت فعلی شناور می ماند تا زمانی که شما دوباره دستور اجرای فرامین را صادر کنید.

تنظیمات فاصله ایمن پروازی

این ویژگی به شما امکان میدهد تا فاصله حد اقلی و حد اکثری از پایلوت را برای ایمن کردن محدوده پروازی تنظیم کنید.

GPS و تشخیص سطح

PowerEgg قادر است تا در فضای باز موقعیت خود را با استفاده از GPS تعیین کند و همچنین می تواند موقعیت خود را در صورت نزدیکی به سطح زمین از طریق سنسور های موجود در زیر آن تشخیص دهد.

مود های پروازی PowerEgg

مود Orbit

با فعال کردن این مود کواد کوپتر PowerEgg می تواند به دور یک نقطه ثابت مشخص شده دور بزند.

مود Cable Cam

در این مود با مشخص کردن مسیر پروازی برای کواد کوپتر PowerEgg ، این پهپاد می تواند طبق مسیر از پیش تعیین شده اقدام به حرکت و ضبط تصاویر کند. همچنین می توانید بین هر دو نقطه پروازی میزان سرعت و سایر پارامتر ها را به صورت جداگانه تنظیم کنید.

مود Follow Me

در این مود نیز PowerEgg رادیو کنترلر پهپاد را با استفاده سامانه GPS به عنوان هدف خود قرار می دهد و آن را دنبال می کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *