آموزش, نقد و بررسی

بررسی هگزاروتور Yuneec H520

همانطور که در مقاله قبل اشاره کردیم یکی از شرکتهای رقیب DJI که در حال ورود به بازار ایران است شرکت Yuneec می باشد. در این مقاله می خواهیم به یکی از جدید ترین هگزاروتور های این شرکت یعنی Yuneec H520 که می توان گفت رقیب اصلی پرنده Phantom 4 pro شرکت DJI است بپردازیم.

هگزاروتور Yuneec H520

Yuneec H520 به طور خاص برای اپراتورهای مولتی روتور های تصویربرداری حرفه ای ارائه شده است. رنگ بدنه پرنده در نسخه جدید نارنجی روشن است و تفاوت هایی با نسخه های پیشین خود دارد مانند بزرگ تر شدن بدنه و بلند شدن طول بلید ها و …
Yuneec H520 دارای ظرفیت بار بیشتر، زمان پرواز بالاتر و سه دوربین مختلف قابل انتخاب برای حمل است.

زمان پرواز

در حال حاضر یکی از مهمترین ویژگی های یک مولتی روتور تصویربرداری مدت زمان پرواز آن است. هگزاروتور Yuneec H520 از یک باتری 4 سلی ( ولتاژ 15.2 ولت ) HV با ظرفیت 5250 میلی آمپر ساعت استفاده می کند. با استفاده از باتری جدید طبق ادعای سازنده زمان پرواز این ربات پرنده به 31 دقیقه افزایش می یابد. این زمان 1 دقیقه بیشتر از مدت پرواز کواد روتور DJI Phantom 4 pro است. 1 دقیقه شاید زمان زیادی نباشد اما این نشان از رقابت تنگاتنگ این کمپانی با رقیب چینی خود شرکت DJI است.

طراحی

طرح اصلی بدنه H520 هگزاکوپتر است که به دلیل افزایش تعداد موتورها به شش عدد ، کنترل پرنده در هوا بهتر شده و قدرت پرنده بالاتر رفته است (حمل وزن تا 500 گرم). در مدل جدید بدنه کمی بزرگتر شده است (فاصله شفت تا شفت 520 میلیمتر است) در عین حال هنوز وزن هگزاروتور پایین تر از 2 کیلوگرم است. آنتن دوربین در مدل 90E در داخل بدنه پنهان نیست اما محفظه مخصوص خود را در زیر پرنده دارد.

دوربین

شما می توانید برای Yuneec H520 از بین سه دوربین اصلی زیر یکی را انتخاب کنید که بسته به نوع کاربری شما دارد.

E90

اگر شما می خواهید مناسب ترین دوربین را انتخاب کنید پیشنهاد ما E90 خواهد بود. این دوربین با داشتن سنسور 20 مگاپیکسلی با ابعاد 1 اینچی می تواند تصاویر و فیلم های هوایی را با بهترین کیفیت ارائه دهد. همچنین با استفاده از پردازنده جدید H2 می توانید فیلم هایی با کیفیت 4K ضبط کنید. این دوربین می تواند بهترین انتخاب شما برای فیلمبرداری ، نقشه برداری ، بازرسی ها یا هر چیز دیگری باشد.

CGO-ET

اگر شما نیاز به یک دوربین با قابلیت تصویربرداری حرارتی در کنار دوربین اصلی خود دارید بهتر است دوربین CGO-ET را انتخاب کنید. این دوربین با داشتن سنسور دوگانه یکی برای تصاویر حرارتی و دیگری برای تصویربرداری عادی با کیفیت 1080p بهترین انتخاب شما برای ضبط و مشاهده تصاویر حرارتی هوایی خواهد بود .

E50

دوربین ارائه شده بعدی E50 بهترین گزینه برای فیلمبرداری و هر نوع کار بازرسی است. با فاصله کانونی متوسط (40 میلیمتر)​​ می تواند تصاویر با کیفیت 4K را ضبط و ذخیره کند. همچنین این دوربین دارای یک حسگر CMOS 1/2.3 اینچ با رزولوشن 12 مگاپیکسلی است که داخل یک بدنه کوچک قرار گرفته است.

ویژگی ها :

RealSense

فن آوری اینتل RealSense جدید ترین تکنولوژی این شرکت در بحث پردازش تصویر و برخورد با موانع است. این سنسور به شما کمک می کند مولتی روتور خود را از موقعیت های خطرناک دور کنید و از برخورد با موانع موجود جلوگیری کنید.

GPS + GLONASS + GALILEO

با 3 سیستم ناوبری گسترده در مقیاس بزرگ ، H520 یکی از امن ترین مولتی روتور های تجاری موجود در بازار است.

5 ROTOR FAILSAFE 

اگر شما H520 را برای یک ماموریت تنظیم کنید و سپس در وسط عملیات یکی از موتورهای خود را از دست بدهد پرنده شما سقوط نخواهد کرد بلکه با استفاده از 5 موتور دیگر خود به آرامی فرود می آید .

تکنولوژی Waypoint

این تکنولوژی برای عکاسان و فیلم سازان است و آنها را قادر به گرفتن عکس های منظم و با تمرکز بیشتر می کند . زیرا دیگر نیاز نیست تمام حواستان به پرواز مولتی روتور باشد و می توانید بر روی تصاویر بیشتر دقت کنید.

به جرات می توان گفت Yuneec H520 یک مولتی روتور چند کاره بسیار خوب است که رقیب سر سختی برای DJI Phantom 4 pro می باشد . شما می توانید با انتخاب یکی از سه دوربین ذکر شده کاربری پرنده خود را تعیین کنید. همچنین با زمان پرواز بالا دیگر نیاز نیست نگران کم بود باتری باشید. همچنین این هگزاروتور با داشتن تکنولوژی کنترل جدید یکی از بهترین پرنده ها برای نقشه برداری هوایی است.

مشخصات فنی :

حداکثر زمان پرواز : 31 دقیقه
حداکثر بارگیری : 500 گرم
3 گزینه دوربین
طراحی بدنه قوی
بدنه روشن و رنگی
تکنولوژی جلوگیری از برخورد با موانع جدید RealSense
تکنولوژی Waypoint.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *