آموزش, نقد و بررسی

بررسی Tornado H920 Plus شرکت Yuneec

یکی از شرکت هایی که چندین محصول آن وارد بازار ایران شده است کمپانی Yuneec است. در این مقاله به بررسی یکی از مولتی روتور های حرفه ای این کمپانی با نام Tornado H920 Plus می پردازیم.

Tornado H920 Plus کمپانی Yuneec

به دلیل واردات بسیار زیاد محصولات شرکت DJI این کمپانی معروف ترین برند شناخته شده سازنده هگزاروتور های تصویربرداری هوایی در ایران می باشد. اما بهتر است بدانید شرکت های بزرگ دیگری نیز در این حوزه فعالیت دارند که به تدریج راه خود را به بازار های ایران باز خواهند کرد.

Tornado H920 یک طراحی پیشرفته برای خلبانان حرفه ای اما با پرواز و کنترلی بسیار آسان و پایدار است. این هگزاروتور دارای حالت های پیشرفته پرواز برای کمک به شما در فیلمبرداری های حرفه ای هوایی است. پکیج آن این محصول به صورت کامل به همراه تمام لوازم مورد نیاز برای پرواز بوده و نیاز به خرید لوازم اضافه از بازار نیست.

طراحی بدنه H920

هگزاروتور Yuneec Tornado H920 یک نوع مولتی روتور است که قبلا در مقاله مولتی روتور(Multi rotor) در مورد مزایا و معایب آن صحبت شد. به دلیل ساختار بدنه و استفاده از موتور های قوی این ربات پرنده قابلیت بلند کردن دوربین های نسبتا سنگین را دارد. همچنین اگر یک موتور از کار بیافتد باز هم می توان Tornado H920 را بدون کرش کردن به زمین نشاند.

جنس بدنه و بازوهای این ربات پرنده از لوله های الیاف کربن است که مقاومت بالایی در مقابل فشار های مختلف در ارتفاع بالا دارند. همچنین استفاده از کربن باعث شده است لرزش Yuneec Tornado H920 از بین برود و تصویری صاف و بدون لرزش را به شما ارائه دهد.
بازو های این هگزاروتور به حالت چتری باز شده و برای حمل و نقل آماده می شود. پرنده مجهز به لندینگر با قابلیت جمع شدن خودکار است تا در آسمان جلوی لنز دوربین شما گرفته نشود.

باتری

Yuneec Tornado H920 دارای یک محفظه باتری بزرگ درون ساختار پرنده است که امکان قرار گیری سه عدد باتری 6 سلولی 4000 میلی آمپری را دارد. با استفاده از سه عدد باتری در حالت شارژ کامل، این پرنده می تواند 24 دقیقه پرواز کند.

رادیو کنترل

رادیو کنترل این هگزاکوپتر دارای صفحه نمایش 7 اینچی با رزولوشن تصویری و روشنایی بالا است تا در نور آفتاب به خوبی بتوانید تصویر دریافت شده از Tornado H920 را ببینید. فرکانس کاری گیرنده تصویر این رادیو کنترل 5.8 گیگاهرتز و ارسال دیتا بر روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز است تا تداخل فرکانس از بین برود .

دوربین

شما می توانید از دوربین های مختلف برای تصویربرداری با هگزاروتور Yuneec استفاده کنید. اما ما دوربین CGO4 را پیشنهاد می کنیم که برای H920 طراحی شده است. همچنین این دوربین توسط شرکت پاناسونیک برای Tornado H920 توسعه داده شده است.
CGO4 دارای اجزای داخلی همانند GH4 است. دوربین دارای یک لنز با زوم اپتیکال سه برابر همراه با سنسور 16 مگاپیکسلی است که توانایی تصویربرداری با کیفیت 4K را دارد.

شما می توانید توسط رادیو کنترل این هگزاروتور کنترل تنظیمات دوربین مانند ISO (در محدوده 100 تا 25،600)، سرعت شاتر (1/8000 تا 60 ثانیه) و زوم 14 تا 42 میلیمتر (زوم اپتیکال 3 برابر) را در هر زمان در دست داشته باشید. همچنین می توانید با استفاده از دو عدد رادیو کنترل تنظیمات دوربین را بر روی کنترلر دوم انتقال دهید و به صورت تیمی و حرفه ای به تصویربرداری هوایی با این مولتی روتور بپردازید.

پرواز H920

Tornado H920 یک هگزاروتور عالی است که کنترل راحت و آسان همراه با ویژگی های پرواز دقیق برای بالا بردن کیفیت تصویربرداری دارد. دوربین خوب و بدنه مقاوم از ویژگی های این ربات پرنده است و به راحتی می تواند یک گزینه مناسب برای افرادی که می خواهند وارد دنیای تصویربرداری هوایی با دوربین های SLR شوند باشد.

مزایا و معایب Tornado H920

مزایا :
یک بدنه بسیار سبک از جنس کربن که مناسب برای هگزاروتور های تصویربرداری حرفه ای می باشد. نرم افزار و سخت افزار یکپارچه که باعث پرواز راحت و سرعت عمل بالای Tornado H920 می شود.
تجربه پروازی جدید که در حال پیشرفت است.
معایب :
این ربات پرنده مخصوص حرفه ای هاست 🙂

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *