آموزش, دوربین عینک و مانیتور

چگونه ماژول گیرنده تصویر Rapidfire را کالیبره کنیم ؟

در حقیقت گیرنده تصویر کالیبراسیون ندارد. اما در گیرنده تصویر Rapidfire که دارای دو ماژول است ، برای تصحیح اختلاف RSSI آن ها را کالیبره می کنیم. در این مقاله نحوه ی کالیبراسیون ماژول گیرنده تصویر Rapidfire را به شما آموزش می دهیم.

نحوه کالیبره کردن ماژول گیرنده تصویر RapidFire

پس از هر بار بروزرسانی کردن فریمور این ماژول گیرنده تصویر باید آن را کالیبره کنید. فراموش نکنید که انجام این کار به طور مرتب بهترین عملکرد ممکن برای گیرنده تصویر را تضمین می کند.

محیط

به هنگام کالیبراسیون گیرنده تصویر Rapidfire سعی کنید در مکانی با حداقل تداخلات فرکانس های رادیویی باشید. حتی بهتر است تلفن همراه خود را خاموش کرده یا در حالت هواپیما قرار دهید. همچنین ازمودم ها و روتر ها و شبکه های WiFi دوری کنید.

بهترین جا برای کالیبراسیون ، محیطی به دور از خانه ها و افراد است. مانند زمین پرواز. چرا که در محیط شهری و خانه ها فرکانس های رادیویی و WiFi زیادی هستند که برای کالیبراسیون ماژول گیرنده تصویر مناسب نیستند.

مراحل کالیبره کردن گیرنده تصویر Rapidfire

مرحله اول :

  1. در گیرنده تصویر، فرکانس خود را در RaceBand کانال 5 ( R5 ) یا Fatshark کانال 4 ( F4 ) انتخاب کنید. زیرا این کانال ها به 5.8 گیگاهرتز نزدیک ترند.
  2. در منوی Tools ، گزینه ی Calibration را انتخاب کنید.
  3. آنتن های روی ماژول گیرنده تصویر را جدا کنید. توجه داشته باشید که هیچ گونه فرستنده تصویری نباید در اطراف شما روشن باشد.
    شما می توانید اطلاعات بیشتر درباره ی آنتن ها را در اینجا مطالعه کنید.
  4. در صورت آماده بودن دکمه روی گیرنده را فشار دهید.
  5. صبر کنید تا روند تکمیل شود. در صورت عدم وجود سیگنال ، Rapidfire نقطه ی مرجع صفر می گیرد.

مرحله دوم :

  1. حال فرستنده تصویر خود را روشن کنید. توان آن را روی 25 میلی وات تنظیم کرده و کانال آن را با گیرنده تصویر خود یکسان کنید.
  2. ماژول فرستنده تصویر را از گیرنده با فاصله ی حدود 2 متر نگه دارید و هیچ آنتنی به فرستنده و گیرنده متصل نباشد.
  3. در صورت آماده بودن دکمه روی گیرنده را فشار دهید.
  4. در میان روند تکمیل عینک FPV را کمی حرکت دهید.
  5. هنگامی که کالیبره کردن تمام می شود، یک صفحه خلاصه وضعیت کالیبراسیون را نمایش می دهد و به شما می گوید که کالیبراسیون موفقیت آمیز بوده یا خیر.

پایان مراحل 🙂

آیا کالیبراسیون موفق نیست ؟

سه علت احتمالی برای کالیبراسیون ناموفق را در زیر بیان می کنیم:

  • در گیرنده تصویر Rapidfire دو ماژول وجود دارد . احتمالا به هنگام کالیبراسیون یکی از این دو ماژول روشن بوده است. شما باید هر دو ماژول را روشن کنید و سپس روند کالیبراسیون را طی نمایید.
  • در آغاز کالیبراسیون ، گیرنده تصویر Rapidfire سیگنال را در کانال انتخاب شده شناسایی می کند. از خاموش بودن فرستنده تصویر خود اطمینان حاصل کنید. البته توجه داشته باشید که مولتی روتور دیگری در اطراف شما نباید باشد. اگر همچنان مشکل وجود داشت ، به ناحیه ای با تداخلات فرکانس های رادیویی کمتر بروید.
  • Rapidfire قادر به شناسایی فرکانس انتخاب شده در بخش دوم کالیبراسیون نیست. در این بخش باید از روشن بودن فرستنده تصویر و دریافت سیگنال از طرف گرنده تصویر اطمینان حاصل کنید.

در کوادکوپتر های مختلف نیازی به کالیبره کردن دوباره ی گیرنده تصویر نیست. کالیبراسیون گیرنده تصویر فقط برای این است که اختلاف میان RSSI دو ماژول گیرنده تصویر را اصلاح می کند. در حقیقت کالیبره کردن گیرنده تصویر ربطی به فرستنده تصویر ، آنتن ها و دوربین FPV ندارد.

برای مشاهده ی اطلاعات مربوط به این گیرنده تصویر به سایت immersionrc مراجعه کنید.

موفق باشید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *