آموزش, فلایت کنترل و سیستم های مرتبط, موتور و ملخ و اسپید کنترل

DIATONE MAMBA F411 NANO ( فلایت – اسپید ) و نقد و بررسی محصول

Diatone Mamba F411 Nano تلفیقی از یک فلایت کنترلر و یک اسپید کنترلر 4 در 1 به صورت همزمان می باشد . این محصول دارای یک برد 16 × 16 میلی متر می باشد . این فلایت – اسپید کنترل می تواند از باتری های لیتیوم پلیمر 2 تا 4 سل پشتیبانی کند .

نگاهی دقیق تر به Diatone Mamba F411 Nano

به صورت کلی می توان ویژگی های مهم این فلایت کنترلر – اسپید کنترلر را به صورت زیر نام برد :

  • استفاده از پردازنده F411 در فلایت کنترلر .
  • استفاده از جایروسکوپ MPU6000 در فلایت کنترلر .
  • دارای برد تقسیم ولتاژ 5 ولت و 1.5 آمپر می باشد .
  • ولتاژ ورودی آن می تواند از باتری های لیتیوم پلیمر 2 تا 4 سل تامین شود .
  • فریمور بتافلایت مورد استفاده در آن از نوع MAMBAF411 می باشد .
  • فریمور اسپید کنترل آن از نوع BLHELI_S  می باشد .
  • جریان عبوری اسپید کنترل چیزی در حدود 12 تا نهایتا 15 آمپر ( برای مدت کوتاهیی نظیر 10 ثانیه ) است .
  • اطلاعات از اسپید کنترل به فلایت از طریق پروتکل های PWM ، Oneshot ، Multishot ،  Dshot600
  • برای نصب این سیستم بر روی کواد کوپتر به پیچ های M2 نیاز خواهید داشت .
  • این سیستم دارای ابعاد اصلی 22 × 22 × 5.2 می باشد .
  • وزن خالص این سیستم فلایت کنترل – اسپید کنترل نیز 5.5 گرم است .

توسعه دهندگان و سازندگان این برد ها قصد دارند تا برد جدیدی را برای نصب فرستنده تصویر جداگانه بر روی این فلایت کنترلر – اسپید کنترل طراحی کنند تا بتوان آن را بر روی این دو برد نصب کرد.

نکته :

برد طراحی شده توسط این تیم سازنده ظاهری شبیه به ظاهر برد زیر خواهد داشت . به این صورت که شما فرستنده تصویر خود را به صورت مستقیم بر روی این برد لحیم کرده و ثابت می کنید .

سپس برد تکمیل شده را به راحتی توسط سوراخ هایی که متناسب با برد اصلی در نظر گرفته شده اند بر روی برد اصلی نصب کنید .

برای اتصال دو برد فلایت کنترلر و اسپید کنترل و راه اندازی این دو نیاز دارید تا تمام اتصالات را از طریق سیم سیلیکون و به صورت لحیم کاری جداگانه انجام دهید .

ممکن است اتصال این گونه این دو برد به یکدیگر در نگاه اول مشکل به نظر برسد اما منسجم بودن و تقریبا یک پارچه بودن این سیستم علاوه بر اشغال فضای کمتر ، در کرش ها و سقوط ها نیز دچار آسیب های کمتری خواهد شد .

در صورتی که در پرواز های خود احساس لرزش های شدید را داشتید ، می توانید برای کاهش این لرزش ها از اورینگ ها ( O-Ring )  و واشر های پلاستیکی که به همین منظور طراحی شده اند  در بین فلایت کنترلر و اسپید کنترل استفاده کنید .

با استفاده از این روش خطای اعمالی به سنسورهای نظیر جایرو و شتاب سنج کمتر خواهد شد .

نصب سیستم های ارتباطی و رادیویی

در این برد تنها 2 پورت UART وجود دارد که برای برد هایی با این ابعاد امری طبیعی محسوب می شود . در صورتی که از SMARTAUDIO برای دریافت سیگنال های فرستنده تصویر خود استفاده می کنید دیگر نیازی به SMARTPORT TELEMETRY نخواهید داشت . اما در صورتی که نیاز دارید هم از SBUS و هم از SMARTAUDIO باید برای حل مشکل از FPORT استفاده کنید . از این طریق می توانید SBUS و TELEMETRY را همزمان از یک سیم دریافت کنید .

نکته آخر

در زیر می توانید نقشه شماتیک پین های این برد ها را به صورت واضح مشاده کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *