آموزش, باتری و تجهیزات وابسته, نقد و بررسی

نقد و بررسی مشخصات شارژر باتری ToolkitRC M6

شارژر باتری ToolkitRC M6 یک شارژر کوچک ، قابل حمل و مقرون به صرفه می باشد که با داشتن چند ویژگی جالب از برخی شارژر های سبقت گرفته است. در ادامه به بررسی مشخصات شارژر باتری ToolkitRC M6 می پردازیم.

بررسی مشخصات شارژر باتری ToolkitRC M6

ولتاژ ورودی این دستگاه 7 تا 28 ولت بوده و توانایی شارژ و دشارژ انواع باتری های 1 تا 6 سل LiPo ، LiHv و Li-Ion و غیره را دارد. همچنین دارای یک پورت خروجی USB با ولتاژ 5 و جریان 2.1 آمپر است که شما با استفاده از آن می توانید تلفن همراه و یا دوربین خود را شارژ کنید. حداکثر توان شارژ و دشارژ شارژر باتری ToolkitRC M6 به ترتیب 150 و 20 وات و حداکثر جریان شارژ و دشارژ آن نیز 10 آمپر می باشد.

لازم به ذکر است که این شارژر قادر به شارژ باتری های NiMh تا 16 سل و باتری های Pb تا 10 سل نیز می باشد.

شما می توانید برای آشنایی بیشتر با باتری ها به مقاله مربوط به انواع و اجزاء باتری ها مراجعه کنید.

صفحه نمایش

M6 دارای یک صفحه نمایش لمسی 1.8 اینچ و 128 × 160 پیکسل می باشد. دکمه های لمسی شارژر باتری ToolkitRC M6 می تواند نسبت به شارژر های قابل حمل دیگر که با غلتک کار می کنند بهتر باشد. اما ممکن است استفاده از غلتک در شارژر برای برخی افراد آسان تر بوده و مورد پسند آن ها نباشد.

اتصالات و کانکتور های موجود

در سمت چپ این دستگاه شما می توانید سه کانکتور را مشاهده کنید.
یک کانکتور XT60 برای برق ورودی دستگاه ، یک پورت USB که در بالا به آن اشاره شده است و یک کانکنور سروو که شما می توانید از آن برای تست کردن گیرنده و یا سروو موتور ها استفاده کنید.

در سمت راست شارژر ToolkitRC M6 یک کانکتور XT60 و سوکت بالانسر برای باتری های لیتیوم پلیمر و یا برد های شارژ موازی وجود دارد که باتری های 2 تا 6 سل را پشتیبانی می کند.

در صورت لزوم می توانید برای تغذیه شارژر از یک باتری لیتیوم پلیمر بزرگ و یا هر منبع تغذیه دیگری که ولتاژ مشخص شده برای این دستگاه را داراست استفاده کنید. فقط کافیست که برای اتصال به شارژر از سوکت XT60 استفاده شود.

در قسمت زیر شارژر باتری ToolkitRC M6 دو پایه تاشو وجود دارد تا به هنگام گذاشتن آن بر روی سطوح ناهموار یا نرم با باز کردن آن ها از بسته شدن فضای جلوی فن جلوگیری شده و مانع گرم شدن شارژر شود.

مزایا و معایب

اولین مزیت این شارژر کوچک بودن ابعاد آن و قابل حمل بودن آن است.
مزیت دیگر این دستگاه این است که توانایی تست کردن سروو را دارد. این پورت می تواند سیگنال های PWM ، PPM و SBUS را خوانده و ارسال کند. پس شما می توانید بدون استفاده از فلایت کنترلر ، گیرنده های خود را عیب یابی کنید.

با استفاده از اتصال باتری به پورت خروجی XT60 و یا سوکت بالانسر باتری به این شارژر نیز می توانید میزان ولتاژ باتری و یا هر سل را نیز مشاهده نمایید.

شما می توانید در این شارژر تنظیمات شارژ باتری های مختلف را با استفاده از پروفایل ذخیره کنید که به هنگام اتصال باتری مورد نظر نیازی به تنظیم دوباره شارژر نباشد.

همچنین M6 می تواند تعداد سل های باتری متصل شده را پس از اتصال سوکت بالانسر تشخیص دهد و شما کافیست که فقط جریان مورد نظر را تنظیم کنید.

نتیجه

توان خروجی شارژر باتری ToolkitRC M6 ممکن است به اندازه نیاز برخی افراد بالا نباشد. مخصوصا برای شارژ کردن چندین باتری به صورت همزمان کارایی مطلوبی ندارد. اما مطمعنم برای شارژ باتری در زمین پرواز و باتری مولتی روتور های ریس بسیار مناسب است.

موفق باشید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *