آموزش, دی جی ای ( DJI ), نقد و بررسی

نقد و بررسی سیستم ارتباطی DJI DATALINK 3 از کمپانی دی جی ای

کمپانی دی جی ای تولید کننده انواع پهپاد ها و مولتی روتور ها می باشد. در همین راستا این شرکت سیستم ارتباطی جدیدی با نام DJI DATALINK 3 برای ارسال داده ها به صورت یکپارچه تولید کرده است. در ادامه به نقد و بررسی سیستم ارتباطی DJI DATALINK 3 از کمپانی دی جی ای می پردازیم.

شما می توانید مقاله مربوط به سیستم ارتباطی Lightbridge 2 را نیز مطالعه کنید.

معرفی سیستم ارتباطی DJI DATALINK 3

سیستم ارتباطی دیتا لینک (DJI DATALINK 3) کمپانی دی جی ای با یکپارچه سازی مودم داده ها در سیستم ایستگاه زمینی خود گام بزرگی را در طراحی سیستم های ارتباطی قدیمی برداشته است.

ریموت کنترلر این سیستم ارتباطی درهنگام اتصال کنترل نرم تری را بر روی سری مولتی روتور های شرکت dji در اختیار کاربران قرار می دهد. طراحی یکپارچه این محصول ، ریموت کنترلر آن را به یک ابزار بسیار مناسب و کار آمد تبدیل کرده است.

همچنین شما می توانید با کمک دیتا لینک 3 مولتی روتور های خود را با بازدهی کم نظیر توسط نرم افزار های راهبردی آن نظیر DJI MG و DJI GS Pro کنترل کنید. این سیستم دارای مود های کاری مختلفی است که گزینه های مناسبی را برای تنظیمات و برنامه های مختلف در اختیار شما قرار می دهد.

ریموت کنترلر دیتا لینک 3

ریموت کنترلر قدرتمند دیتا لینک 3 قابلیت هایی نظیر هموار و قابل اعتماد بودن را دارد. همچنین برد عملیاتی این رادیو کنترلر تا حداکثر 4 کیلومتر به صورت FCC و 3 کیلومتر به صورت CE می باشد. به دلیل قابلیت های ذکر شده و دیگر قابلیت های موجود در این رادیو کنترلر مانند دوام باتری تا 15 ساعت و نمایشگر پارامتر های پرواز ریموت کنترلر دیتا لینک 3 قابلیت استفاده برای انواع مولتی روتور های کشاورزی و مسابقه را دارد.

نرم و صاف

تکنولوژی FHSS (Frequency-Hopping Spread Spectrum)  سیستم ارتباطی DJI DATALINK 3 را در برابر تداخلات فرکانسی مقاوم تر می سازد و ارتباط سیگنالی را نرم و هموار می کند و احتمال اختلال سیگنال فرکانسی را در همان فرکانس 2.4 گیگاهرتز توسط دستگاه های دیگر کاهش می دهد. به همین دلیل دستگاه های بیش تری می توانند در یک باند فرکانسی بدون تداخل با سایرین ، فعالیت های خود را انجام دهند. برای استفاده از این ویژگی ها تنها کافیست به مولتی روتور خود متصل شده و عملکرد عالی فلایت کنترلر را تجربه کنید.

کنترلری با بازدهی بالا و برنامه های کاربردی

نرم افزار های DJI GS Pro و DJI MG به ریموت کنترلر سیستم ارتباطی دیتا لینک 3 ، ویژگی ها و پارامتر های پروازی بیشتری را می دهد. خصوصا اگر کاربران مولتی روتور ها از فلایت کنترلر های دی جی ای استفاده کنند ، می توانند به صورت مستقیم از عملکرد های این نرم افزار های به راحتی استفاده کنند.
همچنین کاربران می توانند با سفارشی سازی دکمه های رادیوکنترلر از بازدهی بالاتری در برخی از این نرم افزار ها بهره ببرند.

ابزارآلات متنوع DATALINK 3

ابزارآلات و قطعات موجود ، رادیو کنترل و نرم افزار های دیتا لینک 3 را بسیار گسترده و کارامد کرده است. برای مثال ماژول GPS توسعه یافته می تواند تشخیص موقعیت خانه را برای کاربران فعال کند. به همین دلیل کاربران می توانند در صورت تغییر موقعیت مکانی خود ، نقطه موقیعت خانه را با جابجایی خود بروزرسانی کنند.

برای دستیابی به دقت سانتی متری می توانید سیستم D-RTK را به مولتی روتور خود اضافه کرده و با دانلود کردن داده ها از سرویس RTK و با استفاده از اینترنت موبایل هوشمند خود و یا تنها با استفاده از اینترنت موبایل خود این داده ها را بدون نیاز به ایستگاه زمینی ثابت ، این داده ها را به پرنده خود ارسال کنند.

همچنین پورت UART موجود بر روی رادیو کنترلر DATALINK 3 به شما اجازه اتصال سایر برنامه های دیگر مورد نیاز را می دهد.

شما می توانید اطلاعات بیشتر در مورد این سیستم را در وبسایت کمپانی دی جی ای مشاهده کنید.

موفق باشید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *