آموزش, رادیو کنترل و سیستم های ارتباطی

نحوه ی گرفتن بک آپ و کپی مشخصات مدل در نرم افزار OPENTX Companion

OPENTX یک برنامه نرم افزاری است که در رادیو کنترل های Frsky استفاده می شود. با استفاده از نرم افزار OPENTX Companion می توان مشخصات مدل یک رادیو کنترل را بر روی رادیو کنترلی دیگر انتقال داد و یا نسخه ی بک آپ را بر روی آن بازگردانی کرد . در این مقاله استفاده از این نرم افزار را به شما آموزش می دهیم.

دانلود نرم افزار OPENTX Companion

شما می توانید نرم افزار OPENTX Companion را از اینجا دانلود کنید. به هنگام نوشتن این مقاله آخرین ورژن موجود از این نرم افزار 2.2.3 است.

حال نرم افزار OPENTX Companion را باز کنید.

کپی و نسخه پشتیبان مشخصات مدل

در صورتی که بخواهید اطلاعاتی را وارد یک رادیو کنترل کرده یا مشخصات مدل آن را کپی کنید، باید از طریق جایی که در زیر رادیو کنترل تعبیه شده با سیم USB رادیو کنترل را به کامپیوتر متصل کنید. سپس شما می توانید به حافظه ی درون رادیو کنترل دسترسی داشته باشید.

در حالتی دیگر ممکن است شما اطلاعات را بر روی کارت SD ریخته و درون رادیو کنترل گذاشته باشید . در این صورت به راحتی می توانید کارت SD را در آورده و به کامپیوتر متصل کنید.

در صفحه ی Radio Setup به پایین رفته و قسمت USB Mode را انتخاب کنید. در این قسمت سه امکانات وجود دارد. جوی استیک ها، Mass Storage و Ask وجود دارد. همچنین با رفتن به مود بوت لودر نیز می توانید به کارت SD دسترسی داشته باشید.

ساخت پروفایل جدید

اگر برای اولین بار می خواهید با کامپیوتر به رادیو کنترل خود متصل شوید باید اول یک رادیو پروفایل جدید درست کنید. سپس نوع رادیو کنترل خود را به درستی انتخاب کنید. اگر قبلا این کار را انجام داده اید نیز این قسمت را نادیده بگیرید.

حال در منوی بالای نرم افزار OPENTX Companion روی Read/Write کلیک کرده و Read Model and Settings from Radio را انتخاب کنید. یک پنجره باز خواهد شد که لیستی از مدل رادیو کنترل شما را نمایش می دهد.

اکنون روی File کلیک کرده و Save As را برای ذخیره کردن مدل هایتان در مکان مورد نظر خود و در قالب فایل otx. انتخاب کنید. شما یک نسخه پشتیبان ( بک آپ ) از مشخصات مدل رادیو کنترل خود در کامپیوتر دخیره کردید و می توانید رادیو کنترل را بکشید.

چسباندن و بازگردانی نسخه پشتیبان مشخصات مدل

حالت USB Mode را روی Mass Storage تنظیم کنید. سپس رادیو کنترل خود را به کامپیوتر متصل کنید. اگر رادیو کنترل شما جدید است مانند بالا باید اول یک پروفایل برای رادیو کنترل خود بسازید.

فایل otx. را که از رادیو کنترل قدیمی بک آپ گرفتید را باز کنید. اگر رادیو کنترل ها متفاوت باشند شما هشدار سازگاری دریافت می کنید و مدل ها و تنظیمات باید تبدیل شوند. بر روی Yes کلیک کنید.
ممکن است یک هشدار درباره تفاوت بین سویچ ها یا اسلایدر ها دریافت کنید که طبیعی است. بر روی ok کلیک کنید.

بر روی مدل مورد نظر خود کلیک راست کرده و روی گزینه Copy xx Models کلیک کنید. سپس به پنجره رادیو کنترل جدید بروید و گزینه ی Paste xx Models را کلیک کنید.

اکنون باید تنظیمات رادیو کنترل جدید را بنویسید. به قسمت Read/Write و بر روی Write Models and Settings to radio کلیک کنید.

در هر صورت شما اگر مایل به تغییر رادیو کنترل خود بودید ، سعی کنید همیشه از مشخصات مدل خود یک نسخه پشتیبان داشته باشید تا در هنگام تنظیم رادیو کنترل جدید خود اذیت نشوید. زیرا می توانید تمام تنظیمات را به راحتی بازنویسی کنید.

اگر رادیو کنترل جدید شما مانند رادیو کنترلی باشد که از آن بک آپ گرفته اید ، به راحتی می توانید نسخه پشتیبان فایل otx. را باز کرده و آن را مستقیما در رادیو کنترل بنویسید.

موفق باشید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *