آموزش, رادیو کنترل و سیستم های ارتباطی, عمومی

نحوه ی درست نگه داشتن استیک های رادیو کنترل

بیش از یک راه برای نگه داشتن استیک های رادیویی وجود دارد و امکان داشته که شما تمام مد آن ها را اشتباه در دست می گرفته اید ! راه های زیادی برای نگه داشتن استیک های رادیو کنترل ها وجود دارد اما بحث در مورد بهترین راه ممکن است و شما باید سبک خاص خود را کشف کرده و پیدا کنید .

در این مقاله قصد داریم تا نحوه درست در دست گیری استیک ها و کنترل رادیو کنترل را بیان کرده و سپس معایب و مزایای کنترل رادیو کنترل با انگشتان اشاره یا با انشگت شصت را بیان کنیم .

آموزش درست نگه داشتن استیک های رادیو کنترل

استفاده از انگشت شصت

در این حالت شما می توانید انگشتان شصت خود را بر روی استیک ها قرار دهید و باقی انگشتان را برای ثابت نگه داشتن رادیو در پشت رادیو قرار دهید . این کار یک روش معمول برای گیمر ها و کسانی ات که به تازگی وارد عرصه پهپاد ها و پرواز FPV شده اند چرا که ساده ترین راه برای کنترل به شمار می آید .

از معایب این روش می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • در این روش کنترل با دقت کمتری نسبت به کنترل با سایر انگشتان می باشد .
  • در صورت اینکه انگشت شما به اشتباه کمی بلغزد ممکن است دچار حادثه شوید .

مزایای این روش را نیز در پایین بیان کرده ایم :

  • یادگیری این روش نسبت به سایر روش های کنترلی برای عموم مردم آسان تر است .
  • به دلیل آزاد بودن سایر انگشتان دست استفاده از بقیه کلید ها و دکمه های روی رادیو کنترل در این روش آسان تر است .
  • سرعت حرکت استیک ها و عکس العمل نشان دادن در این روش سریع تر است .
  • مخصوصا در رادیو های کوچک راحتی کنترل در این روش بسیار بیشتر احساس می شود .

استفاده از انگشت اشاره و شصت در کنار استیک های رادیو کنترل

در این روش می توانید برای کنترل رادیو انگشت شصت و انگشت اشاره را در کنار استیک ها قرار دهید و رادیو پهپاد ار کنترل کنید .

مزیت این روش در کنترل دقیق تر استیک ها و حرکات است ، در این روش می توانید حرکت استیک های خود را با کمترن لرزش و اشتباه انجام دهید .

از معایب این روش هم می توان به سرعت عکس العمل و تغییر موقعیت کمتر و همچنین عادت کردن به این روش کنترلی نیز کمی سخت است .

استفاده از انگشت شصت بر روی استیک و انگشت اشاره در کنار استیک

در این روش که مخلوطی از دو روش بالایی است انشگت شصت خود را برای کنترل بر روی استیک قرار داده و از انگشت اشاره برای کاهش لرزش ها و کمک به کنترل بهتر در کنار استیک استفاده می کنید .

این روش در مقایسه با دو روش بالا برتری هایی دارد چرا که در این روش مزیت هر دو روش قبلی را داشته و معایت آن ها را پوشش می دهد . یعنی دقت و سرعت عمل بالا به صورت همزمان .

نتیجه گیری

در انتهای باید این مطلب را ذکر کرد که روش کنترل استیک ها در هر فرد منحصر به فرد می باشد و هرکس همانطور که راحت تر است استیک ها را کنترل می کند و همچنین نحوه دست گیری رادیو کنترل به عوامل مختلفی نظیر نوع رادیو ، نحوه کنترل ، سایز رادیو و… بستگی دارد . پس در صورتی که در کنترل رادیو کنترل خود به مشکل خاصی بر نخورده اید لازم نیست تا نحوه دست گرفتن رادیوک کنترل خود را تغییر دهید .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *