آموزش, دوربین عینک و مانیتور, فلایت کنترل و سیستم های مرتبط

نحوه تنظیم ولتاژ اشتباه نمایش داده شده در OSD بتافلایت

یکی از ویژگی های مورد استفاده در بتافلایت نمایش ولتاژ باتری است. اگر با ولتاژ اشتباه نمایش داده شده در OSD بتافلایت مواجه شدید باید آن را تنظیم کنید. شما می توانید در این مقاله نحوه تنظیم ولتاژ اشتباه نمایش داده شده در OSD بتافلایت را مشاهده نمایید.

چگونه ولتاژ اشتباه نمایش داده شده در OSD بتافلایت را تنظیم کنیم ؟

ما معمولا نسبت در هنگام پرواز به اخطار ولتاژ باتری واکنش نشان می دهیم و تصمیم به فرود می گیریم. اگر اخطار ولتاژ اشتباه در OSD نمایش داده شود ، ممکن است ما زودتر و یا دیرتر از حد لازم اقدام به فرود کواد کوپتر و یا مولتی روتور خود نماییم. اگر این اخطار دیر تر از زمان صحیح اتفاق بیفتد باعث تخلیه بیش از حد باتری لیتیوم پلیمر شما یا به اصطلاح OVER Discharging خواهد شد. و اگر این اتفاق در طول زمان تکرار شود نیز باعث آسیب رسیدن و از کار افتادن زودتر باتری شما می شود.و در صورتی که این اخطار زودتر از زمان لازم شروع شود باعث کوتاه شدن زمان پرواز و پایین آمدن راندمان پروازی کواد کوپتر به دلیل باقی ماندن شارژ اضافی در باتری می شود. در این حالت برای جلوگیری از هشدار ولتاژ اشتباه نمایش داده شده در OSD بتافلایت بایستی نسبت به کالیبره کردن آن اقدام کنید.

                          

آموزش کالیبره کردن OSD برای هشدار ولتاژ اشتباه

در این قسمت به بررسی نحوه تنظیم ولتاژ اشتباه نمایش داده شده در OSD بتافلایت و معرفی مراحل و اقدامات لازم می پردازیم.

اندازه گیری ولتاژ باتری لیتیوم پلیمر

برای اندازه گیری ولتاژ باتری لیتیوم پلیمر لازم است اول از همه ولتاژ یک باتری که در کواد کوپتر یا مولتی روتورخود استفاده می کنید را توسط مولتی متر یا ولت سنج اندازه گیری کنید.

نکته:
  • برخی به اشتباه برای اندازه گیری اختلاف ولتاژ دو سر باتری اقدام به انجام این کار بدون اتصال باتری به کواد کوپتر یا مولتی روتور می کنند. برای نتیجه گیری بهتر لازم است تا باتری را به کواد کوپتر و یا مولتی روتور خود متصل کنید چرا که این نوع باتری ها هنگامی که به کواد کوپتر متصل می شوند مقداری افت ولتاژ خواهند داشت. و در صورتی که این اندازه گیری قبل از اتصال باتری به کواد کوپتر یا مولتی روتور صورت گیرد ، دربتافلایت ولتاژ باتری مقداری کمتر از ولتاژی خوانده شده توسط شما خواهد شد که باعث به اشتباه افتادن شما در نحوه اندازه گیری می شود.
  • برای اندازه گیری ولتاژ نیازی به شارژ بودن کامل باتری ها نیست و می توانید باتری ها را حتی زمانی که شارژ کافی ندارند نیز تست کنید.کافی است دو سر PROB  های مولتی متر را به پد های مثبت و منفی سیم های ورودی باتری به کوادکوپتر و یا مولتی روتور متصل کنید.

بررسی و ومقایسه ولتاژ خوانده شده در بتافلایت

بعد از خواندن دستی ولتاژ باتری فلایت کنترل کواد کوپتر خود را به کامپیوتر متصل کنید و وارد نرم افزار بتافلایت شوید( درهنگام اتصال فلایت کنترلر به کامپیوتر باتری به کواد کوپتر متصل باشد ).

برای جلوگیری از تخلیه بیهوده باتری سعی کنید این تنظیمات را هرچه سریع تر انجام دهید . یا برای راحتی کار میتوانید باتری را جدا کرده و هر زمان که آماده تنظیم بتافلایت بودید باتری را متصل کنید.

برای تنظیم OSD در نرم فزار بتافلایت ( BetaFlight Configurator ) به تب Power and Battery مراجعه کنید. در این قسمت گزینه VOLTAGE را پیدا کنید. این مقدار دقیقا همان مقداری است که در OSD شما نمایش داده خواهد شد.

در صورتی که مقدار ولتاژ نشان داده شده در این قسمت با مقداری که شما با مولتی متر اندازه گیری کردید یکسان بود یعنی این کار درست انجام گرفته شده است. پس نیازی به تنظیمات نبوده و شما می توانید صفحه را ببندید.

اما در صورتی که ولتاژ اشتباه در OSD بتافلایت نمایش داده شود ، به معنی این است که حسگر ولتاژ کالیبره نیست و اطلاعات را به صورت اشتباه ارسال می کند.

کالیبراسیون حسگر ولتاژ

در صورتی که در نرم افزار بتافلایت مقدار ولتاژ نشان داده شده بیشتری را نسبت به مقدار ولتاژ واقعی گزارش دهد باید مقدار SCALE را در قسمت Voltage Meter کاهش دهید.

می توانی در هر بار تنظیم مقدار SCALE را 3 الی 6 عدد کم و یا زیاد کرده و تغییرات ایجاد شده را با کلیک بر روی گزینه SAVE که در گوشه پایینی صفحه وجود دارد ذخیره کنید. با هر بار ذخیره ، تغییرات ایجاد شده بر روی ولتاژ نمایش داده می شود. در این حالت مقدار نمایش داده شده و مقدار واقعی را مقایسه کرده و در صورت مغایرت این دو اقدام به تغییر دوباره SCALE می کنیم ( برای تنظیم دو مقدار واقعی و نمایش داده شده توسط بتافلایت نیازی به خرج وسواس زیاد نیست و در صورتی که این دو عدد تا حد ممکن به یکدیگر نزدیک شده باشند قابل قبول خواهد بود ).

با تنظیم تنظیم ولتاژ اشتباه نمایش داده شده در OSD بتافلایت می توانید به راحتی اقدام به پرواز کنید و نگران نمایش ولتاژ اشتباه در OSD بتافلایت نباشید.

برای مطالعه بیشتر در مورد OSD و نحوه تنظیم آن می توانید به این قسمت مراجعه کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *