آموزش, دوربین عینک و مانیتور

نحوه باز کردن عینک Fatshark و تعویض برد DVR

گاهی اوقات ممکن است ناچار به تعویض یک از برد ها یا ماژول های عینک FPV شوید و برای انجام این کار لازم است که بتوانید عینک FPV خود را باز کرده و تعمیر کنید. در این مقاله به شما نحوه باز کردن عینک Fatshark و جایگزین کردن برد DVR بر روی آن به شما آموزش داده می شود.

باز کردن عینک Fatshark و تعویض برد DVR

نکته : انجام این کار برای کسی ضرورتی ندارد و ما به علت وجود مشکل در ماژول های عینک FPV خود این کار را انجام دادیم و همچنین سعی کردیم این کار را نیز به شما آموزش دهیم. شاید این روش برای تعمیر یا تعویض برد عینک Fatshark کاملا صحیح نباشد اما می توانید از این اطلاعات استفاده کنید.

مراحل انجام شده در این آموزش باید برای سری های عینک های Fatshark V2 ، V3 ، SE ، HD2 ، HD3 ، HDO یکسان باشد زیرا قالب بدنه و طراحی آن ها یکسان است.

باز کردن قاب صورت ( Face-Plate )

قاب صورت باید با دقت باز شود. به هنگام باز کردن این صفحه ممکن است صدایی مانند ترک خوردن پلاستیک به گوش شما برسد . اما این صدا طبیعی است و شما فقط باید این کار را به آرامی و بدون ایجاد فشار زیاد باز کنید.

باز کردن قاب اصلی بدنه

عینک Fatshrak خود را بر عکس کنید. 3 پیچ در زیر این عینک وجود دارد که شما باید آن ها را باز کنید.
حال باید به این قسمت توجه زیادی داشته باشید.

اول از همه باید ماژول های گیرنده و هد ترکر ( Head Tracker ) عینک Fatshark را باز کرده و سپس اقدام به باز کردن قاب های بدنه اصلی کنید. پس از خارج کردن ماژول های روی عینک ، شصت خود را بر روی استراحتگاه یا محل قرار گیری بینی فشار داده و قاب بالای عینک را به سمت بالا بکشید تا دو قاب از هم جدا شوند. البته این کار را باید بدون فشار اضافی و به نرمی انجام دهید.

پس از باز دو قاب بالا و پایین می توانید مشاهده کنید که در هر یک از قاب های بالا و پایین عینک یک برد وجود دارد که با سیم های کوتاهی به هم متصل شده اند. بنابراین از سریع جدا کردن دو قاب از هم خودداری کنید.

پس از باز کردن عینک Fatshark می توانید 4 ماژول اصلی DVR ، پاور ، نمایش و گیرنده را مشاهده کنید.

جدا کردن کابل های فلت

ما می خواهیم ماژول DVR را تعویض کنیم پس باید کابل های مرتبط به آن را جدا کنیم. برای انجام این کار لازم است چسب نگهدارنده در روی کابل را جدا کرده و سپس با فشار دادن خار های کنار آن کابل را از سوکت جدا کنید.
کابل های برد ها و ماژول های دیگر را نیز می توانید به همین روش جدا کنید.

جایگزین کردن برد DVR

برای تعویض برد DVR نیازمند خرید این برد به صورت جداگانه می باشید. درصورت امکان می توانید برد جدید را جایگزین کرده و آن را تعویض کنید.

پس از باز کردن عینک Fatshark و تعویض برد DVR بر روی آن باید برد ها و ماژول ها را سر جا خود قرار داده و پس از تکمیل اتصال کابل ها به سوکت ها ، قاب ها رو هم گذاشته و پیچ های بدنه را ببندید. سپس قاب صورت ( Face-Plate ) را در جای خود قرار دهید.

همچنین شما می توانید مقاله مربوط به آموزش تعویض سوکت اتصال باتری های لیتیوم پلیمر برای استفاده در عینک FPV را نیز مشاهده کنید.

موفق باشید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *