آموزش, باتری و تجهیزات وابسته, بدنه و ساختار ربات های پرنده

مقایسه روش های نصب باتری لیتیوم پلیمر بر روی کواد کوپتر سایز کوچک

معمولا برای نصب باتری لیتیوم پلیمر بر روی کواد کوپتر های سایز کوچک و کوادکوپتر های مسابقه دو راه پیش رو دارید. اول نصب باتری بر روی صفحه بالایی فریم و دومین راه نیز نصب آن در زیر بدنه است. نصب باتری لیتیوم پلیمر در هر قسمت دارای مزایا و معایب جداگانه ای هستند که در این قسمت به بررسی هرکدام  از آن ها خواهیم پرداخت و شما در انتها می توانید با در نظر گرفتن تمام توضیحات داده شده بهترین و مناسب ترین روش را برای نصب باتری خود انتخاب کنید.

نصب بر روی صفحه بالایی فریم کواد کوپتر

 مزایای نصب باتری با این روش :

باتری نیز در کواد کوپتر دارای وزن بالایی است و با نصب آن در قسمت بالایی بدنه ، باعث نزدیک شدن مرکز ثقل کوادکوپتر به مرکز تراست ( THRUST ) آن خواهیم شد. مرکز تراست به مرکز صفحه ای گفته می شود که در آن ملخ ها نیروی بالا برنده را در کواد کوپتر ایجاد می کنند. نزدیک بودن مرکز ثقل به مرکز تولید تراست باعث تیز تر شدن و عکس العمل بالای کوادکوپتر در فرمان پذیری ها خواهد شد چرا که نیروی لازم جهت ایجاد گشتاور در کواد کوپتر برای زاویه گرفتن آن کاهش می یابد.

همچنین با نصب باتری لیتیوم پلیمر در بالای بدنه می توانید از آن جهت بالانس کردن کواد کوپتر در هنگام نصب دوربین و سایر تجهیزات نیز استفاده کنید.

معایب نصب باتری با این روش :

برای اتصال باتری به قسمت بالایی بدنه نیاز دارید تا فضای بیشتری را در کواد کوپتر خود برای نصب سایر قطعات نظیر دوربین ها و فرستنده گیرنده تصویر و… در نظر بگیرید. این فضای بیشتر شما را مجبور به ساخت بدنه و فریم  بزرگ تر می کند. فریم  بزرگ تر به معنی کوادکوپتر سنگین تر است  که کواد کوپتر سنگین تر نیازمند استفاده از موتور های قدرتمند تر و کاهش بازده و تایم پرواز شما خواهد شد.

نصب در قسمت زیرین فریم کواد کوپتر

مزایای نصب باتری با این روش :

با نصب باتری در قسمت زیرین کوادکوپتر دیگر نیازی به در نظر گرفتن فضای اضافی برای جای دادن سایر قطعات نیست و می توانید از این طریق کواد کوپتر خود را به صورت فشرده تری بسازید که باعث صرفه جویی در فضا و در نتیجه وزن کمتر برای کواد کوپتر شما خواهد شد.

این روش از نصب باتری به دلیل اینکه اجازه می دهد کوادکوپتر خود را کوچکتر و با وزن کمتری بسازیم بیشتر برای ساخت کوادکوپتر های سایز کوچک و کوادکوپتر های مسابقات سرعت که در آن ها وزن فاکتور مهمی به شمار می آید استفاده می شود.

معایب نصب باتری با این روش :

اما نصب باتری لیتیوم پلیمر در قسمت پایینی فریم کوادکوپتر باعث فاصله گرفتن مرکز ثقل ( COG )  از مرکز تولید نیروی برآ ( thrust ) می شود. با فاصله گرفتن مرکز ثقل از مرکز تولید thrust  کوادکوپتر شما برای حرکت و تغییر زاویه نیازمند تولید نیروی بیشتری هستند که نتیجه آن کند شدن حرکت و به اصطلاح تنبل شدن کواد کوپتر شما می شود.

همچنین با نصب باتری در زیر پرنده شما در پرواز ها مجبور به فرود آمدن بر روی باتری می شوید که این کار به مرور زمان باعث آسیب شدید فیزیکی به باتری شده و استفاده از آن را غیر ایمن میکند.

نتیجه گیری :

براساس توضیحات داده شده پیرامون مزایا و معایب استفاده از هرکدام از حالات نصب باتری می توانید با توجه به نوع نیاز و ویژگی هایی که در نظر دارید یکی از روش های گفته شده را استفاده کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *