آموزش, اخبار پهپاد ها

معرفی پک پرواز دیجیتال FPV دی جی ای (DJI Digital FPV System )

محصول جدید شرکت دی جی ای پک پرواز دیجیتال FPV بوده که متشکل از سه قسمت جداگانه عینک FPV یا به اصطلاح FPV GOGGLE ، دوربین و فرستنده ویدئویی و رادیو کنترل مخصوص می باشد.

DJI Digital FPV System برای پایلوت های حرفه ای دنیای FPV و مسابقات سرعت کواد کوپتر های کوچک طراحی شده تا با کمک این ابزار حرفه بتوانند تجربه وصف نشدنی از پروازFPV را رقم بزنند.

شرکت دی جی ای برای ساخت این مجموعه از قدرتمند ترین و بهترین قطعات استفاده کرده و ویژگی های جانبی بسیار زیادی را برای راحتی پایلوت ها فراهم نموده است. از جمله این ویژگی ها و برزورسانی ها می توان به خروجی تصویر HD ، تاخیر بسیار پایین در ارسال تصویر و رادیو کنترل بسیار مناسب اشاره کرد.

در ادامه به بررسی تخصصی تر هر کدام از بخش های مختلف پک دیجیتال پرواز FPV دی جی ای خواهیم پرداخت.

تحولی تازه در مسابقات FPV

پک دیجیتال پرواز FPV شرکت دی جی ای ( DJI Digital FPV System ) با استفاده از تکنولوژی جدید کاهش تاخیر ارسال تصویر HD که به اختصار به صورت DJI HDL FPV Transmission نیز نمایش داده می شود تحولی بزرگ را در مسابقات و پرواز های FPV ایجاد کرده است. چرا که پایلوت ها با استفاده از این سیستم و با تاخیر ارسال 28 میلی ثانیه ای نه تنها پرواز نرم تر و راحت تری را خواهند داشت بلکه تصاویر دریافتی از کواد کوپتر نیز بسیار شفاف تر و بدون اختلال خواهد بود.

سیستم کاهش تاخیر ارسال پک FPV دی جی ای دارای خصوصیات و ویژگی های جالبی است. همانطور که گفته شد تاخیر ارسال 28 میلی ثانیه است و همچنین قابلیت ارسال تصاویر به صورت زنده با کیفیت 720p و سرعت تصویر برداری 120 فریم بر ثانیه ( fps ) را نیز دارا می باشد. برد این فرستنده چیزی در حدود 4 کیلومتر است و با استفاده از سیستم ارتباطی دو طرفه به پایلوت امکان پرواز راحت تر و بدون دردسر تری را در مناطق چالش بر انگیز می دهد.

اگر بخواهیم به صورت کلی نگاهی به ویژگی های برجسته پک FPV دی جی ای بیاندازیم می توانیم موارد زیر را نام ببریم:

  • کیفیت تصویر دریافتی 720p و سرعت تصویر برداری 120 فریم بر ثانیه ( fps ).
  • تاخیر ارسال 28 میلی ثانیه در سیستم ارسال تصویر و حداکثر برد 4 کیلومتری این سیستم.
  • قابلیت اتصال همزمان 8 پایلوت.
  • کنترل حلقه های محاسباتی کوتاه تر.
  • تاخیر ارسال داده رادیویی 7 میلی ثانیه ای.
  • قابلیت ضبط تصاویر با کیفیت 1080p و سرعت ضبط  60 فریم بر ثانیه ( fps )

پرواز راحت و بدون دردسر

شرکت دی جی ای با جمع آوری این پک دیجیتال پرواز FPV کار را برای پایلوت ها بسیار آسان کرده است. چرا که پایلوت های FPV دیگر مجبور به سرهم بندی و جمع آوری قطعات و ماژول های مورد نیاز خود به صورت جداگانه نیستند و تنها با داشتن این پک می توانند تمام نیاز های خود را برطرف کنند.

یکی از ویژگی های کاربردی پک دیجیتال پرواز FPV شرکت دی جی ای (DJI Digital FPV System ) قابلیت اتصال راحت و بدون دردسر ماژول های آن است. به این صورت که تمامی ماژول ها طوری برنامه ریزی شده اند تا به محض روشن شدن به نزدیک ترین ماژول متصل شوند.

همچنین ماژول های این پک قابلیت ذخیره تنظیمات و تنظیمات اولیه را تنها با یک بار تنظیم دارند و شما نیازی به تنظیم و بایند کردن تک تک ماژول ها با یکدیگر در هر بار پرواز نخواهید داشت و ماژول ها صرفا با روشن شدن به صورت خودکار به یکدیگر متصل خواهند شد.

عینک FPV پک پرواز FPV شرکت دی جی ای (DJI FPV Goggles )

عینک FPV ساخته شده برای این پک نیز از سیستم جدید تاخیر ارسال تصویر استفاده کاملی کرده است. پایلوت ها با استفاده از این عینک FPV می توانند تصاویر را با کمترین تاخیر در ارسال نسبت به سایر فرستنده ها در عینک FPV دی جی ای با کیفیت بالا و به صورت HD مشاهده کنند.

کیفیت تصاویر HD

تصاویر HD با کیفیت و وضوح بالا را در کنار تاخیر ارسال پایین 28 میلی ثانیه ای به طور همزمان در اختیار داشته باشند.

قابلیت پخش فوری

همچنین عینک FPV جدید دی جی ای قابلیت ضبط تصاویر دریافتی را به صورت کامل در حافظه خارجی کارت SD دارد. شما با ضبط تصاویر زنده دریافتی از کواد کوپتر می توانید آن ها را دوباره در عینک FPV خود و یا بر روی سایر سیستم ها پخش کنید.

قابلیت اضافه کردن تماشاگر

سایر افراد نیز می توانند با استفاده از مود Audience به عینک FPV دی جی ای متصل شده و تصاویر را به صورت زنده از دید پایلوت تماشا کنند.

سازگاری با سیستم های آنالوگ

برای استفاده از این عینک لزومی به استفاده از سیستم های ارسال تصویر دیجیتال ندارید و می توانید علاوه بر سیستم های دیجیتال از سیستم های آنالوگ نیز در این عینک FPV استفاده کرده و از پرواز خود لذت ببرید.

ویژگی مشاهده واضح تر در عینک FPV دی جی ای

در عینک FPV پک FPV دی جی ای برای وضوح بالاتر و کاهش اختلالات موجود در تصاویر می توانید از مود Focuse استفاده کنید. در این مود در صورت بدتر شدن سیگنال ارسالی بخش عمده ای از اطلاعات دریافتی تصاویر به مرکز تصویر اختصاص داده می شود تا تصویر دریافتی شما تا حد امکان واضح و بدون اختلال باقی بماند.

ارسال تصویر پایدار و واضح در عینک FPV دی جی ای

همانطور که گفته شد یکی از مشکلات پایلوت ها در پرواز FPV اختلالات زیاد در تصاویر دریافتی و کیفیت پایین این تصاویر می باشد که لذت تجربه پرواز FPV را به شدت کاهش می دهد. اما همانطور که در زیر مشاهده می کنید با مقایسه سیستم های ارسال تصویر قدیمی و سیستم ارسال تصویر دی جی ای که در پک FPV جدید این شرکت مورد استفاده قرار گرفته می توانید تفاوت را به صورت کاملا واضح مشاهده کنید. این سیستم ارسالی جدید پرواز کاملا نرم و با کیفیتی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

طراحی خلاقانه و مهندسی

شرکت دی جی ای تمامی توان خود را برای طراحی وساخت این عینک FPV به کار گرفته است تا این محصول را در عین زیبایی و چشم نواز بودن بسیار کاربردی و دقیق طراحی کند. این عینک با استفاده از چند آنتن در طرفین خود پروازی لذت بخش و تصاویری باکیفیت را برای شما تضمین خواهد کرد. همچنین دکمه های کوچک به کار رفته در یک طرف عینک که برای تنظیم و تغییر کانال ها به کار می رود به شما امکان تنظیم و تغییر کانال ها را به راحت ترین شکل ممکن می دهد.

Air unit

با استفاده از فناوری های جدید شرکت دی جی ای دو گیرنده رادیویی و وسیستم ارسال ویدوئی قوی خود را در قالب یک پکیج با نام ( AIR UNIT ) عرضه کرده است این پکیج که یکی از بخش های پک جدید پرواز FPV دی جی ای است به عنوان رابط اتصال بین عینک FPV و رادیو کنترل محسوب می شود.

8 کانال مجزا

سیستم ارسال تصویر با تاخیر کم (DJI HDL FPV Transmission system ) به 8 کانال مجزا مجهز شده است که به شما اجازه می دهد 8 پایلوت به طور همزمان باهم به رقابت بپردازند.

ارسال تصاویر 1080p

همچنین طبق گفته های قبل این سیستم ارسال تصویر قابلیت ارسال تصاویر به صورت زنده را با کیفیت 720p و 60 فریم بر ثانیه دارد که پرواز دقیق و خوبی را در اختیار شما قرار می دهد.

گیرنده کنترلی سازگار

کاربران می توانند به راحتی رادیو کنترل خود را به گیرنده رادیویی تعبیه شده در پکیج ارسالی متصل کنند و نیازی به استفاده از رابط ها و مبدل های اضافی برای این کار نخواهند داشت. این امر باعث کاهش بسیار زیاد تایم آماده سازی های قبل پرواز و آسان تر شدن مراحل آماده سازی می شود.

استفاده از چند آنتن همزمان

 این پکیج ارسالی ( DJI FPV Air Unit ) دارای دو آنتن می باشد که هردو گیرنده و فرستنده هستند. این دو آنتن باعث گسترده تر شدن بازه پوشش دهی سیگنال این سیستم و انتقال بهتر و با کیفیت تر تصاویر می شود.

رادیو کنترلر پک پرواز FPV دی جی ای

رادیو کنترل تعبیه شده در این پک پرواز FPV به محض روشن شدن به پکیج رادیویی و عینک FPV متصل می شود. همچنین باتری قدرتمند استفاده شده در این رادیو کنترل باعث بالا رفتن تایم استفاده از رادیو کنترل و لذت بخش تر شدن پرواز FPV شما خواهد شد.

سیستم خلاقانه

سیستم هوشمند استفاده شده در این رادیو کنترل به کاربر اجازه می دهد پارامتر های عینک FPV ، پکیج ارسالی و دوربین  را از راه دور تنظیم کند.

بهینه سازی تجربه پرواز

استیک های قابل تنظیم و طراحی آرگونومیک ، این رادیو کنترل را به گزینه مناسبی برای کنترل کواد کوپتر شما تبدیل می کند. با استفاده از این رادیو کنترل شما کنترل و عکس العمل بسیار خوبی را بر روی کواد کوپتر خود خواهید داشت .

تاخیر ارسال داده ها بین پکیج ارسالی و رادیو کنترل پک FPV دی جی ای چیزی در حدود 7 میلی ثانیه است. این تاخیر بسیار کم به شما اجازه ارسال دستور سریع تر به کواد کوپتر را داده و به همین دلیلی عکس العمل بالاتری را نیز در کنترل کواد کوپتر خود خواهید داشت.

تاخیر ارسال 7 میلی ثانیه ای

برد 4 کیلومتری

مسافت طولی که شما می توانید با استفاده از این پک FPV دی جی ای طی کنید چیزی در حدود 4 کیلومتر است. این برد زیاد به دلیل پکیج رادیویی و ارسال تصویر قوی و رادیو کنترل حرفه ای این پک می باشد که به معنی فضای باز تر برای پرواز FPV شما خواهد بود.

دوربین پک FPV دی جی ای

دوربین استفاده شده در پک FPV دی جی ای زاویه دید 150 درجه ای را در اختیار کاربر قرار می دهد. همچنین می توانید بین سه مود STANDARD ، RACING  و LED ، مود دلخواه خود را انتخاب کنید. این مود ها با تغییر فیلتر و نور صفحه و ساتوریشن تغییرات جالبی را در تصویر خروجی شما ایجاد می کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *