آموزش, نقد و بررسی

معرفی پهپاد Makeblock Airblock با قابلیت تغییر شکل و برنامه نویسی

در این مقاله به معرفی و بررسی کوتاهی از پهپاد Makeblock Airblock خواهیم پرداخت. این ربات پرنده قابلیت تغییر شکل و برنامه نویسی توسط کاربر را دارد.

همچنین می توانید مقاله مربوط به پهپاد تصویر برداری Hover 2 را در این قسمت مشاهده کنید.

پهپاد Makeblock Airblock

پهپاد Makeblock Airblock d یک پهپاد آموزشی است که با هدف ورود به دنیای کودکان و کمک به یادگیری و افزایش سطح مهارت و خلاقیت آن ها با استفاده از علومی نظیر برنامه نویسی و آشنایی با آیرودینامیک طراحی و تولید شده است.

این پهپاد از یک قسمت مرکزی و 6 ماژول جداشونده و انتقال قدرت تشکیل شده است. هسته مرکزی این پهپاد همانطور که از نامش پیداست وظیفه کنترل و پردازش اصلی این ربات پرنده را داشته و هرکدام از ماژول های انتقال قدرت آن از یک موتور و ملخ تشکیل شده است. کودکان می توانند با اتصال این ماژول های انتقال قدرت و هسته مرکزی به یکدیگر با استفاده از آهنرب های داخلی موجود در هر ماژول ربات پرنده مورد نظر خود را ساخته و با استفاده از محیط برنامه نویسی ساده آن را کنترل کنند.

Makeblock Airblock ربات پرنده و یا هاورکرافت

همانطور که در بالا گفته شد کودکان می توانند با استفاده از خلاقیت خود هریک از ماژول های موجود در این بسته را به یکدیگر متصل کنند و ربات مورد نظر خود را بسازند. برای این کار کودکان می توانند با به هم وصل کردن این ماژول ها این روبات را علاوه بر یک روبات پرنده به یک هاور کرافت نیز تبدیل کنند.

بدون نیاز به دانش تخصصی برای برنامه نویسی و هدایت

اپلیکیشن Makeblock به گونه ای طراحی شده تا کودکان بتوانند بدون نیاز به دانش قبلی و تخصصی برنامه نویسی و خلبانی این گونه ربات های پرنده آن ها را کنترل و هدایت کنند. کودکان می توانند در این اپلیکیشن برای هدایت ربات پرنده برنامه های مختلفی بنویسند ، ال ای دی های گونان را کنترل کنند و از این دست قابلیت ها.

سایر ویژگی های ظاهری و فنی Makeblock Airblock

بدنه این ربات برای ایمنی بیشتر از فوم ساخته شده است. این پهپاد انرژی مورد نیاز خود را از یک باتری 950 میلی آمپر برای مدت 20 دقیقه تامین می کند و همچنین اپلیکیشن این ربات پرنده را با استفاده از بلوتوث به ربات متصل می شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *