آموزش, دی جی ای ( DJI ), نقد و بررسی

معرفی و نقد و بررسی سیستم کنترل گیمبال DJI FORCE PRO

کمپانی DJI تولید کننده انواع مولتی روتورها و پهپاد ها می باشد. به تازگی این کمپانی شروع به تولید ابزارآلات تصویر برداری نظیر گیمبال ها و سایر لوازم اتوماتیک کنترلی کرده است. در ادامه به معرفی و نقد و بررسی یکی از این ابزار آلاتو سیستم ها که برای کنترل گیمبال ها مورد استفاده قرار می گیرد با نام DJI FORCE PRO می پردازیم.

معرفی کلی DJI FORCE PRO

DJI FORCE PRO در واقع سیستم کنترلی است که برای کنترل دوربین ها و گیمبال ها به صورت دقیق و راحت مورد استفاده قرار می گیرد. این سیستم به کاربران کمک می کند تا کنترلی دقیق بر نماهای ضبط شده خود داشته و تصاویری زیبا و حیرت انگیز را خلق کنند.

کنترلی دقیق با DJI FORCE PRO

سیتم کنترلی جدید کمپانی DJI دارای ویژگی های منحصر به فردی است . از جمله این ویژگی ها می توان به تاخیر ارسال داده 10 میلی ثانیه ای آن اشاره کرد که به کاربر اجازه می دهد در لحظه و تقریبا بدون تاخیر بر حرکات دوربین و گیمبال نظارت داشته باشد. این ویژگی و سیستم کنترل مرکزی پیش رفته DJI FORCE PRO یا همان( IMU ) باعث می شود تصاویر ضبط شده بسیار نرم بوده و از حرکات اضافی گیمبال به دلیل تاخیر در این گونه سیستم ها جلوگیری شود.

ارتباط پایدار و بدون خطا

یکی از مشکلات اساسی سیستم هایی که از ارتباط وایرلس و بی سیم استفاده می کنند اختلالات ناگهانی فرکانس ها و عدم برقرای ارتباط سالم می باشد. DJI FORCE PRO برای رفع این گونه اختلالات از دو باند فرکانسی مجزا 2.4 گیگاهرتز و 5.8 گیگاهرتز پشتیبانی می کند تا اختلالات در زمان فیلم برداری با سایر دستگاه ها را به حد اقل برساند. این ارتباط وایرلس توانایی برقراری ارتباط تا سقف 3 کیومتر را دارا می باشد. همچنین این سیستم دارای سوکت هایی برای برقراری ارتباط توسط سیم نیز می باشد که در صورت نیاز می توانید از آن استفاده کرده و اختلالات موجود را به صفر برسانید.

راحتی استفاده از DJI FORCE PRO

بر خلاف سایر سیستم های کنترلی شما برای استفاده از DJI FORCE PRO نیاز به داشتن مهارت خاصی ندارید . برای مثال می توانید کنترل RONIN 2  و گیمبال خود را تنها با وارد کردن تنظیمات در صفحه نمایش این سیستم و زدن چند کلید بدست بگیرید. و برای ایجاد تنظیمات بیشتر در دستگاه خود مانند RONIN 2 نظیر سرعت حرکت گیمبال ها نیز منو و تنظیمات بسیار ساده ای در اختیار شما قرار داده شده است.

سازگاری گسترده با انواع دوربین ها و گیمبال ها

به دلیل استفاده از یک گیرنده داخلی DJI FORCE PRO با تمامی دوربین ها و گیمبال هایی که از پروتکل ارتباطی SBUS استفاده می کنند سازگاری دارد. از جمله این گیمبال ها می توان به سری RONIN 2  و RONIN S1 اشاره کرد.

باتری پر قدرت DJI FORCE PRO

DJI FORCE PRO  از یک باتری 4750 میلی آمپری بهره می برد که توانایی استفاده از آن را تا سقف 5 ساعت به صورت متداوم بالا می برد. همچنین اگر این مدت ساعت کاری برای شما کافی نیست می توانید این سیستم را با استفاده از پورت USP تایپ C  و یا پورت CAN موجود  در این دستگاه در حین کار شارژ کنید.

راه اندازی بدون درد سر

این سیستم به دلیل کوچکی و سبک وزن بودن قابلیت حمل و نصب بسیار ساده ای دارد و شما می توانید ابزارآلات و دستگاه های جانبی زیادی را نظیر صفحه نمایش و سیستم های ارتباطی ویدئویی اضافه به آن متصل کنید. همچنین در صورت نیاز می توانید DJI FORCE PRO را به راحتی و با استفاده از یک مبدل بر روی یک سه پایه نصب کنید.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به سایر محصولات کمپانی DJI و نقد بررسی آن ها نظیر  DJI BATTERY STATION به مقاله مربوط به آن در صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *