آموزش, دی جی ای ( DJI ), رادیو کنترل و سیستم های ارتباطی

معرفی و نقد و بررسی رادیو کنترل DJI CENDENCE

کمپانی DJI تولید کننده پهپاد ها و مولتی روتور های غیر نظامی می باشد که در این بخش به بررسی رادیو کنترل پیشرفته و هوشمند این کمپانی با نام CENDENCE خواهیم پرداخت.

معرفی کلی CENDENCE

CENDENCE نام رادیو کنترل جدید کمپانی DJI می باشد. این رادیو کنترل ، یک رادیو کنترل سفارشی سازی شده و پیشرفته است که برای حرفه ای ها طراحی شده و به خوبی با سایر محصولات کمپانی DJI مانند کواد کوپتر INSPIRE 2 و مانیتور CrystalSKY سازگاری دارد.

این رادیو کنترل از اجزای ماژورال تشکیل شده است که قابلیت کنترل و اضافه کردن ویژگی های متنوعی را به این رادیو کنترل می دهد. CENDENCE دارای 5 کانال آنالوگ بوده و 10 دکمه با قابلیت سفارشی سازی و تنظیم دلخواه دارد. همچنین طوری طراحی شده است که قابلیت تعویض آنتن را داشته باشد تا به راحتی بتوان با سایر سیستم ها نظیر LIGHTBRIDGE به خوبی ارتباط برقرا کرد.

این رادیو به خوبی کیفیت تصاویر و اختلالات ارتباطی خود را بهبود داده است. همچنین در این رادیو پایه ای برای نصب مانیتور قرار داده شده است و دارای پورت ها و درگاه های مختلفی نظیر HDMI ، SDI ، USB  و پورت CAN می باشد.

معرفی بخش ها مختلف رادیو کنترل DJI CENDENCE

دو کلید KNOB جلویی برای کنترل Pitch و Yaw گیمبال استفاده می شوند و همچینین دکمه های کناری و غلطک ها برای تنظیم در لحظه فلایت کنترلر و گیمبال دوربین ها مورد استفاده قرار می گیرند.

برای داشتن تنظیمات راحت تر و سریع تر می توانید دکمه ها و غلطک های موجود بر روی رادیو کنترل را به صورت دلخواه برای انجام دستورات و یا تغییرات مانند کنترل تنظیمات تصاویر و یا گیمبال تنظیم کنید.

ماژورال بودن CENDENCE

برخی از اجزا و قسمت های مختلف این رادیو کنترل قابلیت جدا شدن را دارند. از جمله این قسمت ها می توان به پایه مانیتور و خود مانیتور CrystalSKY و همچین آنتن ها و بخش پورت ها و باتری های این رادیو کنترل اشاره کرد.

این قابلیت به CENDENCE کمک می کند تا به راحتی قابلیت آپدیت های سخت افزاری را داشته باشد.

قابلیت استفاده دوتایی

رادیو کنترل CENDENCE قابلیت استفاده دوتایی را به صورت همزمان دارد. این جمله به این معنی است که شما می توانید این رادیو کنترل را با یک CENDENCE دیگر و یا ریموت کنترلر INSPIRE 2 تلفیق کنید و هر ریموت کنترل را برای کنترل بخش های جداگانه مولتی روتور مانند پرواز و یا تصویر برداری INSPIRE 2 استفاده کنید.

پورت های چند گانه این رادیو کنترل

همانطورکه گفته شد این رادیو کنترل دارای پورت ها و درگاه های متنوعی مانند HDMI ،  USB ، SDI و CAN می باشد. پورت های SDI و HDMI در مقادیر 1080i 50 FPS و 720p 60 FPS عمل می کنند.

شما می توانید انواع تجهیزات اضافی و یا گوشی های موبایل را به پورت USB و پورت CAN این رادیو کنترل متصل کنید.

آنتن های دو فرکانسه و چند جهته

طراحی دوباره آنتن های تخت در CENDENCE باعث افزایش چشمگیر قدرت در ارتباطات شده است. این آنتن ها کیفیت بسیار بالای تصاویر را با کیفیت 10Mbps تا سقف 4 کیلومتر به کاربر ارائه می دهد.

 همچین افزایش قدرت ارتباطی سبب افزایش آنتن دهی تا سقف 7 تا 10 کیلومتر شده است. در نتیجه مولتی روتوری مانند inspire 2 می تواند با ایمنی پروازی بیشتر مسیر طولانی تری را طی کند.

این آنتن های جهت دار باعث کاهش اختلال در سایر جهت ها می شود و مولتی روتور شما پروازی قابل قبول تر و پایدار تر خواهد داشت.

باتری های CENDENCE

این رادیو کنترل هوشمند دارای باتری های هوشمند و قدرت مندی است که قابلیت جدا شدن را دارند. این باتری ها می توانند رادیو  کنترل را تا 4  ساعت روشن نگه دارند. در صورت اتمام باتری نیز میتوانید باتری را جدا کرده و با باتری شارژ شده جایگزن کنید و یا کابل شارژ را به رادیو کنترلر متصل کنید.

لوازم جانبی این رادیو کنترل

این محصول دارای لوازم جانبی متعددی است که کار با آن را راحت تر می کند. از جمله این لوازم جانبی می توان به کاور استیک ها اشاره کرد که از ورود گرد و غبار به درون رادیو کنترل از طریق استیک ها جلوگیری می کند. یکی دیگر از این لوازم جانبی پایه نگه دارنده موبایل می باشد که می توان با این ابزار به راحتی از موبایل خود به عنوان مانیتور بر روی این رادیو کنترل استفاده کرد.

سازگاری CENDENCE

رادیو کنترلر هوشمند DJI CENDENCE در حال حاضر با انواع سری مولتی روتور های INSPIRE 2 و MATRICE 200 سازگاری دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *