آموزش, فلایت کنترل و سیستم های مرتبط

معرفی برخی از نرم افزار های تنظیم و راه اندازی فلایت کنترلر ها ( configuration )

در این بخش به معرفی برخی از معروف ترین و محبوب ترین نرم افزار کانفیگوریتور فلایت کنترلر ها برای تنظیم ، کالیبره و راه اندازی که به اصطلاح به آن ها نرم افزار های configuration می گویند خواهیم پرداخت.

نرم افزار های راه اندازی فلایت کنترلر

 تمامی فلایت کنترلر ها برای راه اندازی و نصب فریمور و کالیبره کردن و انجام تنظیمات قبل پرواز به نرم افزار هایی نیاز دارند.این نرم افزار ها ممکن است نرم افزار هایی در غالب مرورگرchrome  که به آن ها chrome app باشند و یا نرم افزار هایی باشند که نیازی به این مرورگر نباشند مانند DJI GO که در ادامه به معرفی برخی از این نرم افزار ها خواهیم پرداخت.

نرم افزار راه اندازی فلایت کنترلر Cleanflight

نرم افزار Cleanflight که نرم افزاری تحت مرورگر Chrome می باشد نرم افزاری برای نصب فریمور ، راه اندازی ، تنظیماتی نظیر تنظیم ضرایب PID می باشد. این نرم افزار اکثریت فلایت کنترل ها و فریمور ها را پشتیبانی میکند و دارای محیط کاربری ساده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نرم افزار Cleanflight و نحوه استفاده از آن می توانید به سری آموزش های استفاده از آن در این قسمت مراجعه کنید.

کانفیگوریتور - فلایت کنترلر - تنظیم فلایت کنترلر - آدلان پایا

نرم افزار راه اندازی فلایت کنترلر Inav

نرم افزار Inav نیز نرم افزار قدرتمند برای تنظیم و راه اندازی و نصب فریمور فلایت کنترلر ها می باشد که رابط کاربری ساده و قابل فهمی دارد.برای استفاده از این نرم افزار نیز می بایست آن را بر روی مرورگر chrome در غالب نرم افزار تحت وب نصب و اجرا کنید.

کانفیگوریتور - فلایت کنترلر - تنظیم فلایت کنترلر - آدلان پایا - inav

نرم افزار راه اندازی فلایت کنترلر Missionplanner

این نرم افزار نیز که کاربرد بسیار فراوانی در تنظیم ، کالیبره کردن ، نصب فریمور و راه اندازی فلایت کنترلر ها و ربات های پرنده دارد جزو نرم افزار های تحت وب مروگر chrome می باشد که نیاز است برای اجرای نرم افزار Missionplanner این نرم افزار را بر روی این مروگر نصب کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به نرم افزار Missionplanner می توانید به مقاله مربوط به آن در این قسمت مراجعه کنید.

کانفیگوریتور - فلایت کنترلر - تنظیم فلایت کنترلر - آدلان پایا - mission planner

نرم افزار راه اندازی نرم افزار فلایت کنترلر Betaflight

نرم افزار بتا فلایت ( Betaflight ) که جزو پرکاربرد ترین نرم افزار های کانفیگ و راه اندازی فلایت کنترلر ها می باشد نیز جرو نرم افزار های chrome app می باشد و رابط کاربری ساده ای دارد.

در مورد این نرم افزار و نحوه استفاده از آن در سایت سری آموزش هایی قرار داده شده است که هنر آموزان و مهندسان برای شروع کار این آموزش ها را مطالعه کنند تا از ایجاد مشکل در ادامه کار برای آن ها جلوگیری شود. قسمت اول این سری آموزش را می توانید در این قسمت مطالعه کنید.

کانفیگوریتور - فلایت کنترلر - تنظیم فلایت کنترلر - آدلان پایا - betaflight

نرم افزار راه اندازی فلایت کنترلر  Baseflight

نرم افزار Baseflight که در بین نرم افزار های معرفی شده در این قسمت از محبوبیت کمتری برخوردار است نیز یک نرم افزار chrome app می باشد. به دلیل فراگیر شدن نرم افزار هایی نظیر betaflight استفاده از Baseflight در بین علاقه مندان کمرنگ تر شده است اما همچنان پر قدرت در عرصه راه اندازی و تنظیم اکثر فلایت کنترلر ها و فریمور ها به راه خود ادامه می دهد.

کانفیگوریتور - فلایت کنترلر - تنظیم فلایت کنترلر - آدلان پایا - baseflight

نرم افزار راه اندازی فلایت کنترلر  QGC

نرم افزار Q Ground Controller یا به اختصار QGC نیز نرم فزار کانفیگوریتور برای نصب فریمور های Ardopolot و PIX4 می باشد که جزو نرم فزارهای chrome app به شمار می آید.

کانفیگوریتور - فلایت کنترلر - تنظیم فلایت کنترلر - آدلان پایا - بتافلایت

نرم افزار راه اندازی فلایت کنترلر DJI Assistant

نرم افزار DJI Assistant برای راه اندازی و تنظیم فلایت کنترلر های کمپانی DJI طراحی شده است و کاربران برای راه اندازی فلایت کنترلر های شرکت DJI نظیر A3 و N2  از این کانفیگوریتور استفاده کنند.

کانفیگوریتور - فلایت کنترلر - تنظیم فلایت کنترلر - آدلان پایا - dji assisstant

نتیجه گیری

در دنیای پهپاد ها و ربات های پرنده فلایت کنترلر ها و کانفیگوریتور ( Configurator ) های فراوانی وجود دارد که نمی توان تمامی آن ها را معرفی کرد. در این مقاله سعی داشتیم بهترین و محبوب ترین نرم افزار های راه اندازی فلایت کنترل ها را به شما معرفی کنیم تا برای کسانی که به تازگی وارد عرصه پهپاد ها شده اند مشکل گمراهی و بلاتکلیفی برای شروع را تا حدودی کاهش دهیم.

با ورود بیشتر به عرصه پهپاد ها قاعدتا با کانفیگوریتور ها و فلایت کنترل های بیشتری آشنا خواهید شد که برای استفاده از آن ها نیاز دارید تا مطالب آموزشی مختلفی را مطالعه کنید.

موفق باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *