آموزش, فلایت کنترل و سیستم های مرتبط, موتور و ملخ و اسپید کنترل

فیلتر RPM و ارتباط دوطرفه ی دی شات ( BIDIRECTIONAL DSHOT ) در بتافلایت

یکی از بهترین مزیت های ورژن 4.0 بتافلایت، اضافه شدن قابلیت های فیلتر RPM و ارتباط دوطرفه ی DSHOT است. که در این مقاله در رابطه با فیلتر RPM و ارتباط دو طرفه ی DSHOT در بتافلایت بحث خواهیک کرد و راجع به مزایایی که برای کوادکوپتر شما دارد، توضیحات بیشتر می دهیم.

فیلتر RPM تغییرات زیادی را در فیلتر های بتافلایت شکل داده. بنا به گفته های آزمایش کنندگان: با فیلتر RPM و ارتباط دوطرفه ی DSHOT، هر دو فریمور بتافلایت و BLHeli32 به پایداری بیشتری در سیستم رسیده اند.

همچنین مقاله ی فیلتر های بتافلایت را مطالعه کنید.

فیلتر RPM و ارتباط دو طرفه ی DSHOT چیست؟

فیلتر RPM برای کاهش اختلاف دور مور طراحی شده. این فیلتر با هدف قرار دادن RPM موتور ها و فرکانس های هم آهنگ و یکسان کار می کند. داده های RPM موتور ها توسط اسپید کنترل ( ESC ) به فلایت کنترل ( FC ) انتقال داده می شود – که در این قسمت پروتکل DShot فعالیت می کند.

ارتباط دوطرفه ی DSHOT به اسپید کنترل این امکان را می دهد که مقدار RPM موتور ها را به فلایت کنترل گزارش کند – تشخیص سرعت چرخش موتور ها.

فیلتر RPM کار خارق العاده انجام نمی دهد، فقط یک مجموعه از فیلترهای notch است. ما می توانیم RPM هر موتور را بدون تاخیر دریافت کنیم و اختلاف RPM هر موتور را دقیق تر و سریع تر می توانیم رفع کنیم بدون این که ذره ای تاخیر به سیستم وارد شود.

ابزار مورد نیاز برای برقراری ارتباط دوطرفه ی DSHOT و فیلتر RPM

  • اسپید کنترل BLHeli_32
  • فلایت کنترل با پردازنده ی F4 یا F7

فیلتر RPM در ورژن 4.0 بتافلایت قابلیت دسترسی دارد، پس برای شروع ابتدا باید نرم افزار فریمور خود را فلش کنید.

برای برقراری ارتباط دوطرفه ی DShot، شما نیاز به آخرین آپدیت فریمور BLHeli_32 دارید (شما باید از طریق فریمور سفارشی -custom firmware- فلش کنید). DShot با برقراری ارتباطی دوطرفه با اسپید کنترل و انتقال داده ها به صورت تله متری به اسپید کنترل از طریق یک سیم سیگنال با پروتکل DShot صورت می پذیرد. بنابراین به هیچ سخت افزار و نرم افزاری نیاز نیست.

نحوه فعال کردن فیلتر RPM و ارتباط دوطرفه ی DSHOT

قرار است که به زودی هردو فریمور بتافلایت و BLHeli_32 پرواز پایداری تری را برای کوادکوپتر شما فراهم کنند، همچنین از این پس ستاپ کردن پرنده کار ساده تری خواهد بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *