آموزش, فلایت کنترل و سیستم های مرتبط

فرستنده تصویر EACHINE نانو ( EACHINE NANO VTX ) و بررسی آن

در این مقاله قصد داریم به بررسی فرستنده تصویر EACHINE مدل نانو و معرفی مزایا و معایب استفاده از این فرستنده در فلایت کنترلر بپردازیم . فرستنده تصویر EACHINE مدل نانو جزو کوچک ترین فرستنده های مورد استفاده می باشد که قدرتی معادل 400mW را نیز در اختیار کاربران قرار می دهد .

این فرستنده با قدرت نسبتا بالا و اندازه بسیار کوچک خود محبوبیت زیادی داشته و بیشتر برای استفاده در مولتی روتور و کواد کوپتر های سایز میکرو مانند کواد کوپترهای Tiny Whoop استفاد می شود .

پک فرستنده تصویر  EACHINE نانو

با خرید پک کامل ارائه شده این فرستنده تصویر شما علاوه بر فرستنده تصویر یک آنتن Dipole و دفترچه راهنمای استفاده از این فرستنده را نیز دریافت خواهید کرد .

بررسی خصوصیات و ویژگی های این فرستنده تصویر

هر قطعه الکترونیکی مانند فرستنده تصویر EACHINE مدل نانو دارای خصوصیات و ویژگی های مهمی هستند که افراد باید قبل از تهیه آن ها باید با این خصوصیات آشنایی کامل داشته باشند تا بتوانند بهترین و مناسب ترین قطعه را برای مصرف خود انتخاب کنند .

در ادامه خصوصیات و ویژگی های جالب فرستنده تصویر EACHINE نانو را برای شما لیست کرده ایم :

خصوصیات

  • قابلیت انتخاب قدرت بین چهار گزینه 25mW ، 100mW ، 200mW و 400mW  .
  • ولتاژ ورودی 5 ولت .
  • دارای 6 باند فرکانسی جداگانه و 48 کانال ارتباطی مختلف .
  • دارای ابعاد 14×15×4 میلی متر .
  • و در نهایت وزن فرستنده بدون احتساب آنتن و سیم های اتصالی 1.5 گرم می باشد .

ویژگی های جالب این فرستنده تصویر

  • قرار دادن دکمه جداگانه برای ورود به تنظیمات فرستنده .
  • پشتیبانی کامل از TRAMP .
  • استفاده از پد های لحیم کاری برای ایجاد اتصال های مقاوم و دائمی .
  • دارای کانکتور U.FL برای اتصال آنتن ( برای اطلاع از انواع کانکتور های آنتن و مزایا و معایب آن مقاله آن را در این قسمت مشاهده کنید ).
  • پشتیبانی کامل از Pitmode

بررسی قیق تر فرستنده تصویر EACHINE نانو

با نگاه دقیق تر و بررسی بیشتر به ساختار وطراحی این فرستنده تصویردرمیابیم که ، در این فرستنده هیچ میکروفونی به کار نرفته است . همچینین یکی دیگر از مشکلات موجود استفاده از صرفا سه LED کوچک برای اطلاع رسانی کانال و باند فرکانسی تنظیم شده و همچنین قدرت انتخابی فرستنده است . این امر گاها کار با فرستنده EACHINE را مشکل می کند .

برای تغییر تنظیمات و رفع مشکلات احتمالی نیاز دارید تا از ویژگی TRAMP استفاده کنید و تنظیمات فرستنده را از طریق او اس دی بتافلایت ( Betaflight OSD ) در فلایت کنترلر انجام دهید .

برای یادگیری و مرور آموزش نحوه تنظیم فرستنده با استفاده از TRAMP مقاله مربوط به آن را در این قسمت مشاهده کنید .

ترکیب پیشنهادی برای استفاده و کامل کردن عملکرد این فرستنده از از دوربین های Runcam Racer  مدل نانو است که طبق تجربه بهترین خروجی را بر روی ستاپ ها و کواد کوپتر های میکرو به شما خواهند داد .

اندازی گیری قدرت خروجی فرستنده تصویر EACHINE نانو

توجه داشته باشد که با بالا رفتن قدرت فرستنده تصویر ، گرمای تولیدی آن نیز بیشتر می شود . هرچه فرستنده داغ تر باشد توان خروجی آن به مراتب کاهش می یابد .

بنابر در صورتی که سیستمی برای خنک کردن فرستنده شما موجود نباشد با مرور زمان قدرت خروجی شما نیز افت پیدا خواهد کرد .

با پرواز مولتی روتور شما و عبور هوا از روی تمام قطعات از جمله فرستنده تصویر و فلایت کنترلر ، قطعات سرد خواهند شد و مشکلی برای عمکلرد درست قطعات شما به وجود نخواهد آمد .

توجه :

بهتر است برای استفاده از قدرت های بالاتر از 100mW این کار را زمانی که پرنده در حال حرکت است انجام دهید تا از فشار به فرستنده و داغ شدن بیش از حد آن جلوگیری کنید .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *