آموزش, رادیو کنترل و سیستم های ارتباطی

سری آموزش های راه اندازی و تنظیمات رادیو کنترل های FRSKY ( قسمت سوم )

در دو قسمت قبل به توضیح اولیه نحوه راه اندازی اولیه رادیو کنترل های FRSKY و RADIO MENUS و توضیح صفحه تنظیمات این رادیو ها پرداختیم.در این قسمت قصد دارم تا به توضیح صفحات SD BROWSER ، TRAINER ، VERSION و DIAGNOSTICS بپردازیم.

برای درک بهتر سری آموزش های راه اندازی و توضیح صفحات رادیو کنترل های FRSKY بهتر است این سری مقاله را از ابتدا در این قسمت مطالعه کنید.

صفحه SD BROWSER رادیو FRSKY

این صفحه برای تنظیم و دسترسی به محتویات و فایل های موجود در کارت SD رادیو کنترل های FRSKY می باشد. با زدن دکمه ENTER در این صفحه وارد هرکدام از فایل های کارت SD خواهید شد . در این صفحه توانایی دارید علاوه بر کپی کردن و یا پاک کردن فایل موجود بسته به نوع فایل برخی دیگر از تغییرات را بر روی آن انجام دهید.

همچنین می توانید با نگه داشتن طولانی دکمه MENU کارت SD خود را فرمت کنید. با این کار منوی جداگانه ای جهت فرمت کردن کارت SD شما نمایش داده خواهد شد.

صفحه TRAINER رادیو

در این قسمت می توانید تمامی تنظیمات مود TRAINER را به عنوان مدیر تغییر دهید. اما باید توجه داشته باشید که قبل از انجام این تغییرات مود TRAINER در MODEL SETTING بر روی MASTER تنظیم شده باشد.

برای هر 4 مود موجود در صفحه شما می توانید مقدار های OFF , += برای اضافه کردن و := را برای جابجایی انتخاب کنید.

یکی از ساده ترین و عمومی ترین مسیر ها برای تعریف مود TRAINER و تنظیم آن این است که ابتدا مود آموزگار و آموزنده را برای رادیو تنظیم کنید. سپس به تنظیم رادیو فرد در حال آموزش بپردازید . آن را تنظیم کنید و پس از تنظیم عملکرد آن را تست کنید سپس به تنظیم رادیو آموزگار پرداخته و عملکرد هر دو نسبت به دستورات ورودی و اولویت بندی های آن را چک کنید.

صفحه VERSION

در این صفحه نیزمی توانید ورژن فریمور OPENTX نصب شده بر روی رادیو کنترل FRSKY خود را مشاهده کنید.ِ

تنظیمات DIAGNOSTICS

این قسمت شامل دو صفحه جدا گانه می باشد . این صفحات به شما نشان می دهد که فریمور شما از کلید ها ، سوییچ ها و پتانسیومتر های موجود بر روی رادیو کنترل FRSKY شما چه چیز هایی را می خواند. در صورتی که استیک ها و یا کلید های شما دچار مشکل تاخی در عکس العمل داشتند این صفحات اولین جایی است که شما باید برای رفع مشکل خود به آن مراجعه کنید.در صورتی که تمام تنظیمات این قسمت درست بود ایراد های ایجاد شده ممکن است از قسمت سخت افزاری رادیو کنترل FRSKY شما باشد.

در صفحه ANALOG INPUTS همچنین می توانید تنظیمات کالیبراسیون باتری خود را نیز مشاهده کنید. اما در این قسمت نیم توانید این تنظیمات را تغییر دهید و صرفا می توانید مقدادیر از قبل وارد شده را مشاهده کنید.

صفحه CALIBRATION

در این صفحه می توانید استیک ها ، سوییچ ها و کلید های رادیو کنترل خود را کالیبره کنید . برای این کار نیاز دارید تا طبق گفته تصویر استیک ها و دو اسلایدر موجود بر روی رادیو را در حالت تعادل و وسط قرار دهید.

در بخش های آینده با سری بعدی مقالات آموزش صفحات و راه اندازی اولیه رادیو کنترل های FRSKY با شما همراه خواهیم بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *