آموزش, رادیو کنترل و سیستم های ارتباطی

ساخت دانگل بیسیم با آردوینو برای اتصال رادیوکنترل به شبیه ساز پرواز

امروز همه به دنبال دانگل بی سیم برای اتصال رادیوکنترل خود به سیمولاتور پرواز (شبیه ساز پرواز) هستند. اما همچین دانگلی در بازار وجود ندارد و باید خودتان آنرا بسازید. که ما در این مقاله ساخت این دانگل با پلتفرم آردوینو (Arduino) را به شما آموزش می دهیم.

لیست قطعات مورد نیاز

اول از همه شما به یک Arduino Pro Micro و یک رسیور به همراه رادیوکنترل که با رسیور شما سازگار باشد. تقریبا هر پلتفرم آردوینو با Atmega32u4 باید کار کند. از جمله آردوینو لئوناردو (Leonardo).

پروژه ی کامل مورد نیاز شما در GitHUB ما قرداده شده. این پروژه برای پلتفرم Sparkfun Pro Micro طراحی شده است، چرا که روی آن میکرو کنترلر ATmega 32U4 قرار دارد و به عنوان کنترل بازی بر روی پرت USB عمل کند. اگرچه این کد ها باید در پلتفرم های دیگر آردوینو 32U4 نیز (مثلا Leonardo و ProMicro) به خوبی کار کند.

کامپایل کردن این پروژه نیاز نسخه ی Arduino IDE v1.8.2 ویا بالا تر بعلاوه ی 2 کتابخانه خارجی دارد:

طرح این پروژه

متصل کردن رسیور و آردوینو بسیار ساده است، اگر شما از رسیور ی با خروجی PPM استفاده می کنید، پس فقط باید PPM را از گیرنده به D4 در برد آردوینو، 5V+ به VCC و GND را به GND متصل کنید:

متصل-کردن-رسیور-و-آردوینو-آدلان-پایا

همچنین Calibration Swith قراده شده است، اتصال GND به پین A1 در برد آردوینو. سوئیچ کالیبراسیون می تواند برای کالیبره کردن استیک ویا سوئیچ فرستنده رادیوکنترل استفاده شود. اگر اولین بار است که شما پلتفرم آردوینو ی خود را با تبدیل به یک دانگل بیسیم رادیوکنترل می کنید، این کالیبره شدن به صورت خودکار انجام می شود.

لحیم کردن سیم ها به رسیور و برد آردوینو:

سپس رسیور را روی برد آردوینو با چسب دو طرفه بچسبانید.

نصب کردن درایور روی پلتفرم آردوینو

اولین بار که شما برد آردوینو Pro Micro (آردوینو leonardo) را به سیستم کامپیوتر خود متصل کنید، کامپیوتر پلتفرم آردوینو ی شما را بدون درایور نشان می دهید:

شما باید روی device راست کلیک کنید و در صفحه ی نمایش داده شده … Update Driver Software را انتخاب کنید:

Browse my computer for driver software را انتخاب کنید:

اگر شما قبلا نرم افزار Arduino IDE را نصب کرده اید، درایور های شما باید در پوشه ی \YourDriveLetter:\PathToArduinoFolder\Arduino-1.x.x\drivers باشند:

تیک …Always trust قرار دهید و روی Install کلیک کنید:

پس از اینکه درایور با موفقیت نصب شد، باید کامپیوتر شما، پلتفرم آردوینو Leonardo را به عنوان پورت شناسایی کند.

انتقال کدها به پلتفرم آردوینو

پروژه wireless_rc_adapter.ino را در نرم افزار Arduino IDE باز کنید. از منو به شکل زیر انتخاب کنید:
(Tools > Board > Arduino Leonardo and Tools > Port > COMxx (Arduino Leonardo

گزینه ی Compile و Upload را انتخاب کنید.

پروژه آپلود شده و الان این برد نه تنها یک پلتفرم آردوینو بلکه یک Human Interface Device) HID) نیز می باشد.

اگر Game controller panel را باز کنید (Start -> Run -> Joy.CPL)، باید آردوینو Leonardo را به عنوان دستگاه بازی مشاهده کنید.

اگر بر روی Properties کلیک کنید، باید Axes و Bars را هنگام حرکت اسیتک رادیوکنترل در TX خود ببینید.

اولین باری که شما دانگل خود را روشن می کنید، دانگل به صورت خودکار به روی حالت کالیبراسیون می رود. و در این حالت هر دو LED روشن می شود. شما باید تمام استیک ها را در محدوده ی خود حرکت دهید و کانال AUX رادیوکنترل را روشن و خاموش کنید. بعد از اینکه تمام 6 کانال کالیبره شد، داده ها بر روی حافظه EEPROM Arduino ذخیره خواهند شد و دانگل شروع به کار خواهد کرد.

گاهی اوقات JOYSTICK_TYPE_MULTI_AXIS به عنوان جوی استیک دستگاه شناخته نمی شود برای حل این مشکل می توانید کد را تغییر دهید و به جای JOYSTICK_TYPE_MULTI_AXIS، یکی از دو عبارت JOYSTICK_TYPE_JOYSTICK یا JOYSTICK_TYPE_GAMEPAD قرار دهید.

تنظیمات داخلی سیمولاتور پرواز

دانگل در سیمولاتور پرواز DRL Simulator و Velocidrone Simulator تست شده و کار می کند. بنابراین باید در شبیه سازهای دیگر که از USB Joystic پشتیبانی می کنند کار کند.

در هر سیمولاتور پرواز شما باید رادیوکنترل را با دستگاه آردوینو Leonardo تنظیم کنید. اما در DRL Simulator شما باید رادیوکنترل جدید را انتخاب کنید.

گزینه ی Other را انتخاب کنید.

و سپس مسیر کالیبره کردن و ویزارد ستاپ تا دنبال کنید.

در Velocidrone Simulator شما باید گزینه ی Controller را انتخاب کنید. Velocidrone به صورت اتوماتیک Arduino Leoinardo را به جای رادیوکنترل شناسایی می کند. ممکن است مجبور شوید برخی از کانال ها را غیرفعال کنید (در تنظیمات من مجبور شدم کانال های تراتل و یاو را غیر فعال کنم).

از پرواز پرواز کردن در سیمولاتور با دانگل بیسیم رادیوکنترل لذت ببرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *