آموزش, دوربین عینک و مانیتور

دوربین 3 بعدی BLACKBIRD V2 و تجربه پرواز FPV سه بعدی

دوربین های 3 بعدی همانند BLACKBIRD V2 ، دوربین هایی با خروجی 2 تصویر همزمان هستند که هر تصویر را به یک نمایشگر از عینک FPV ارسال می کنند و شما تجربه پرواز به صورت FPV را خواهید داشت.

اما این نوع دوربین ها به دلایلی در بین مردم از محبوبیت آنچنانی بهره مند نیستند. در این قسمت به معرفی دوربین های 3 بعدی ، مزایا ، معایب و دلایل عدم محبوبیت این نوع دوربین ها و روش پروازی صحبت خواهیم کرد.

نگاه کلی به BLACKBIRD V2

 دوربین 3 بعدی BLACKBIRD V2 از دو دوربین مجزا که کنار هم قرار گرفته اند تشکیل شده است. استفاده از این دوربین در نگاه اول بسیار جذاب به نظر می رسد چرا که می توانید درک عمیق تری از فضای اطراف خود داشته باشید.

شما برای پرواز با دوربین 3 بعدی BLACKBIRD V2 نیاز به تمرینات زیادی دارید چرا که در دفعات اول ممکن است درک عمق تصاویر و هماهنگی خود کمی گیج کننده و سخت به نظر برسد اما بعد از گذشت چند وقت به آن عادت خواهید کرد.

بررسی فنی تر BLACKBIRD V2

دوربینBLACKBIRD V2  به شما دو تصویر را در کنار هم می دهد و همانطور که گفته شد با قرار دادن این دو تصویر در کنار یکدیگر در عینک FPV خود تصویری 3 بعدی وحجم دار را دریافت کنید . اما می توانید این دو تصویر را به صورت جداگانه نیز استفاده کرده و به 2 تصویر 2 بعدی نیز تبدیل کنید.

یکی از مهم ترین تفاوت های این دوربین 3 بعدی با سایر سیستم ها و دوربین های 3 بعدی در سیم های خروجی از آن می باشد. این دوربین مانند سایر دوربین های FPV دارای یک سیم خروجی سیگنال می باشد. به همین دلیل نیازی به فرستنده ویدئویی جداگانه بری فرستادن تصویر دوم نخواهید بود.

اما می توانید برای دریافت جداگانه تصویر دوم و تبدیل آن به دو تصویر دو بعدی فرستنده ویدئوی ( VTX ) جداگانه ای را در جلو دوربین متصل کرده و دو تصویر جداگانه را دریافت کنید.

یکی از مشکلات به ظاهر کم اهمیتی که استفاده از دوربین BLACKBIRD V2 ممکن است داشته باشد مشکل نصب آن بر روی فریم است. چرا که این دوربین به دلیل اندازه نسبتا بزرگ تر و اهمیت هم راستا بودن زاویه هردو دوربین با مسیر حرکت کواد کوپتر کار شما را برای نصب آن کمی مشکل خواهد کرد.

و اما دلایل عدم محبوبیت BLACKBIRD V2

به بحث اصلی برمی گردیم. اگر بخواهیم دلایل عدم محبوبیت زیاد پرواز FPV به صورت 3 بعدی را بررسی کنیم می توانیم چند مورد مهم را بیان کنیم.

از جمله این مشکلات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قیمت این نوع دوربین ها نسبت به کارایی و بازدهی آنها مناسب نبوده و این نوع دوربین ها ارزش قیمتی زیادی ندارند.
  • شما برای دریافت و مشاهده تصاویر دریافتی به صورت 3 بعدی باید صرفا از عینک های FPV نظیر FATSHARK Dominator V3 استفاده کنید که قیمت نسبتا بالایی دارند.
  • اگر بخواهید تصاویر دریافتی 3 بعدی خود را برای سایرین به نمایش بگذارید نیاز دارید تا تصاویر دریافتی از عینک FPV خود را به صورت مستقیم به لپ تاپ خود متصل کنید و یا از حاضرین بخواهید تا تصاویر را با عینک های دست ساز و یا به اصطلاح  Goggle Cardboard تماشا کنند. در غیر این صور امکان نمایش تصاویر برای سایرین امکان پذیر نمی باشد.

در انتها نیز مقاله پرواز FPV و نحوه انتخاب بهترین دوربین FPV برای پرواز به این روش را به شما پیش نهاد می کنیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *