آموزش, نقد و بررسی

بررسی کوادکوپتر Autel Robotics EVO 2 پرنده ای با یک سر و گردن بالاتر از مویک 2 !

در این مقاله قصد داریم تا به بررسی کوادکوپتر Autel Robotics EVO 2 پرنده ای که یک سر و گردن بالاتر از مویک 2 است ، می پردازیم .

بررسی کوادکوپتر Autel Robotics EVO 2

Autel EVO II یک پهپاد جدید است که در طول جشنواره ی CES 2020 معرفی شد . این کوادکوپتر با سه دوربین مختلف ( دوربین 1.2 اینچی با فرمت 8K ، دوربین 1 اینچی با فرمت 6K و ترکیبی از دوربین 8K و دوربین حرارتی ) تشکیل شده است .

  • این نخستین هواپیمای بدون سرنشین قابل حمل و تاشو با قابلیت تصویر برداری در فرمت 8K در جهان است که وزن کمی بیشتر از 1 کیلوگرم دارد .
  • مدت زمان پرواز این دستگاه 40 دقیقه است .
  • Autel EVO 2 توانای ارسال و دریافت سیگنال ها را تا شعاع 9 کیلومتری دارد .

در طی CES 2020 در لاس وگاس ، شرکت Autel Robotics نسل دوم پهپاد EVO خود را ارائه داد ، که اولین پهپاد تاشو 8K در جهان است . این پرنده دارای یک طراحی تاشو با بدنه قرمز روشن است .
اگرچه شباهت خاصی با طراحی DJI Mavic وجود دارد ، اما Mavic از مکانیسم تاشو متفاوت برای پاهای عقب استفاده می کند .

سری های Autel EVO II – سه دوربین جدید

همانطور که گفتیم ، Autel EVO II Series یک کوادکوپتر جدید است که در سه نسخه مختلف با سه دوربین مختلف عرضه می شود :

  • Autel EVO II دارای یک دوربین 8K با سنسور 1/2 اینچی CMOS است . حداکثر رزولوشن 48 مگاپیکسل ( 8000 × 6،000 پیکسل ) را برای عکس ها ارائه می دهد . رزولوشن فیلم برداری 7720 × 4320 پیکسل خواهد بود . به گفته Autel ، این نخستین هواپیمای بدون سرنشین تاشو 8K در جهان است . دامنه ISO این دوربین 100-3200 خواهد بود . وزن برخاستن EVO II برابر 1212 گرم خواهد بود .
  • Autel EVO II Pro دارای دوربین 6K با سنسور 1 اینچی CMOS و اپتیک کانونی 29 میلی متر ( معادل تمام فریم ) با دیافراگم قابل تنظیم ( f / 2.8-f / 11 ) است . این سنسور حداکثر رزولوشن 20 مگاپیکسل ( 5،472 × 3،648 ) را برای عکس ها فراهم می کند . به لطف پیکسل های بزرگتر ، دامنه ISO بین 100 و 12.800 است . وزن برخاستن EVO II Pro برابر 1717 گرم خواهد بود .
  • Autel EVO II Dual دوربین 8K را با یک دوربین حرارتی ترکیب می کند که وضوح تصویر حداکثر 640 × 512 را ارائه می دهد . وزن برخاست برای EVO II Dual 320 برابر1،157 گرم و برای EVO II Dual 640 برابر 1،192 گرم خواهد بود . گمان می کنم تفاوت در کیفیت ( وضوح ) دوربین حرارتی باشد .

همه ی دوربین ها حداکثر میزان نرخ انتقال داده ی 120 مگابیت در ثانیه را دارند . Autel بیان نمی کند که ویدیو ها در کدام یک از فرمت های H.264 یا H.265 ذخیره می شوند . آنها همچنین ادعا می کنند که این دوربین ها عمق رنگ 10 بیتی را ارائه می دهد . باز هم ، هیچ اطلاعاتی درمورد نمونه برداری 4:2:2 یا 4:2:0 وجود ندارد .

همچنین هیچ اطلاعاتی درباره چارچوب های موجود در دست نیست . همه ی دوربین ها باید بتوانند با مشخصات رنگی فلت عکس برداری کنند . فیلم HDR نیز در دسترس خواهد بود . از نظر حافظه ی ذخیره سازی ، این هواپیما های بدون سرنشین دارای 8 گیگابایت حافظه داخلی و قابلیت اضافه شدن کارت های حافظه SD تا 256 گیگابایت می باشند .

ویژگی های پهپاد Autel EVO II

حداکثر سرعت در حالت استاندارد 15 متر بر ثانیه ( 54 کیلومتر بر ساعت ) خواهد بود . هواپیما های بدون سرنشین Autel EVO II نیز چیزی به نام حالت Ludicrous دارند که حداکثر سرعت آن را به 20 متر بر ثانیه ( 72 کیلومتر در ساعت ) افزایش می دهد .

ارسال سیگنال سیستم ارسال تصویر و رادیو کنترل این پهپاد باید در حدود 9 کیلومتر رنج داشته باشد از این رو سیگنال 2.4 گیگاهرتز این پهپاد می بایست برای استفاده قدرت کافی را برای استفاده در مناطق شهری و شلوغ نیز داشته باشد . Autel EVO 2 همراه با یک ریموت کنترل با صفحه نمایش داخلی خواهد بود که محدوده عملیاتی دمایی این ریموت کنترلر بین 10- تا 40 درجه سانتی گراد خواهد بود .

طبق گفته شرکت سازنده Autel EVO 2 دارای 12 دوربین برای تشخصیص موانع در همه جهات به علاوه 2 سنسور سونار می باشد . در این صورت این پرنده قابلیت رهگیری و مسیر یابی را در تمام جهات داشته و می تواند در تمام جهات از برخورد با موانع جلوگیری کند . این پرنده قابلیت استفاده هم به صورت دستی با استفاده از ریموت کنترل و هم به صورت اتوماتیک را خواهد داشت و همچنین با استفاده از این دوربین ها توانایی رهگیری و دنبال کردن اشیاء را به کمک تکنولوژی هوش مصنوعی خواهد داشت .

Autel EVO 2 با باتری قابل شارژ 7100 میلی آمپری عرضه می شود که به این پهپاد تایم پروازی 40 دقیقه رت حرکت رو به جلو و 35 دقیقه در حالت شناور را خواهد داد.باتری این پرنده در مرکز فریم و بدنه آن قرار گرفته است که آن را در بربر کرش ها و یا لندینگ های سخت محافظت خواهد کرد .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *