آموزش, نقد و بررسی

بررسی کوادکوپتر پروت انافی ( PARROT ANAFI )

شرکت DJI سال هاست که بر آسمان ها مسلط شده است . اما DJI تنها شرکت فعال در حوزه ی ربات های پرنده نیست . شرکت فرانسوی پروت نیز از فعالان این حوضه است .
درست است که بیشتر تلاش های شرکت پروت در جهت ساخت اسباب بازی های جالب و ارزشمند بوده است ، اما با معرفی پروت انافی ( PARROT ANAFI ) ، اولین هواپیمای بدون سرنشین با قابلیت تصویر برداری 4K ، به نظر می رسد که این شرکت در نهایت آماده ی رقابت با DJI است ؛ اما متأسفانه این طور نیست .

ویژگی های کوادکوپتر پروت انافی

کوادکوپتر پروت انافی دارای چندین ویژگی است که تقریباً هیچ هواپیمای بدون سرنشین دیگری را نمی توانید با این ویژگی های منحصر به فرد پیدا کنید .
گیمبال دوربین انافی در محور Z می تواند 180 درجه دوران کند ، به این معنی که نه تنها می توانید مستقیم به پایین نگاه کنید بلکه به طور مستقیم نیز بالا هم می توانید نگاه کنید و این امکان را برای گرفتن برخی از زوایای منحصر به فرد فراهم می آورد .

دوربین پروت انافی با قابلیت چرخش 180 درجه ای در محور Z - آدلان پایا

ویژگی های دوربین

دوربین انافی همچنین به یک لنز lossless زوم مجهز شده است که می توانید هنگام عکسبرداری 4K تا 1.4X برابر و در حالت 1080p تا 2.4X بزرگنمایی کنید .
این کوادکوپتر دارای مجموعه معمولی از حالت های اتوماتیک عکس برداری (dronie ، orbit ، reveal ، parabola و so on) است .
همچنین قابلیت بزرگنمایی این امکان را می دهد که یک عکس برداری واقعا بی نظیر Dolly Zoom را داشته باشید . این همان تصویر برداری است که سوژه در یک قاب و اندازه ی ثابت باقی می ماند اما پشت ضمینه ی آن دور یا نزدیک می شود ( این ویژگی در مویک 2 زوم هم وجود دارد ).

یکی از ویژگی های بد Anafi ، قابلیت فیلم برداری به صورت 4K HDR است که بسیار وحشتناک به نظر می رسد .
در سایه ها نویز زیاد است و رنگ های سبز و زرد اشباع نشده نمایش داده می شود .
شرکت پروت در تلاش است تا قابلیت HDR را در دوربین انافی غیر فعال کند .

عملکرد PARROT ANAFI در پرواز

پرواز انافی به نسبت دی جی ای مویک ایر بسیار ضعیف تر است و تنها ویژگی برتری که دارد ایجاد سر و صدای کم به هنگام پرواز است .

نکته ی دیگری که در این پرنده وجود دارد این است که هیچ سنسوری برای جلو گیری از برخورد با موانع روی انافی قرار داده نشده است .

مشخصات فنی پروت انافی

ویژگی های کوادکوپتر پروت انافی - آدلان پایا
  • اگر برای بار اول است که این دستگاه را در دست می گیرید ، ممکن است که حس کنید این پرنده بدنه ی شلی دارد ؛ اما این طور نیست ، در بدنه ی این کوادکوپتر از مقدار زیادی فیبر کربن استفاده شده است .
    این پرنده انچندان هم شل و سست نیست بلکه بسیار سبک است .
  • Parrot Anafi دارای وزنی برابر با 320 گرم است که در مقایسه با مویک ایر 425 گرمی بسیار سبک تر است .
  • رادیو کنترلی که برای این کوادکوپتر طرای شده است بسیار کم نظیر است . این رادیو کنترل هم مانند رادیو کنترل مویک ایر از گوشی تلفن هوشمند شما به عنوان صفحه نمایش استفاده می کند .
  • این ربات پرنده می تواند به مدت 25 دقیقه پرواز کند که خود یکی از ویژگی های بسیار خوب این پرنده است .
  • بیشینه سرعت این دستگاه چیزی حدود 53 کیلومتر بر ساعت است .
  • توانایی دریافت و ذخیره سازی عکس های 21 مگاپیکسلی با فرمت های RAW و DNG برای کسانی که قصد ضبط تصلویر به صورت خام را دارد ، قرار داده شده است .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *