آموزش, هواپیمای مدل

بررسی مود کروز در هواپیما های مدل ( CRUISE Mode )

حالت پروازی کروز ( CRUISE Mode ) کمی شبیه به FLY BY WIRE_B ( مود FBWB ) در هواپیما های مدل است با این تفاوت که دارای تثبیت کننده ی دماغه ی هواپیما ( heading lock ) است .

این حالت برای پرواز FPV در مسافت طولانی تر بسیار مناسب است .
پرواز کردن در این مود پروازی همانند ایین است که شما یک شی را در نقشه مشخص کرده باشید و هاپیمای شما به سمت آن حرکت کند و به صورت اتوماتیک ارتفاع ، سرعت ( airspeed ) و دماغه را کنترل می کند .

روش کار مود پروازی کروز در هواپیما های مدل

  • اگر که یکی از ورودی aileron یا rudder را دارید ، پرواز هواپیمای مدل شما کامل مشابه پرواز در FBWB است . بنابراین ارتفاع را ثابت نگه می دارد و تغییرات ارتفاع را با elevator ( الویتور ) انجام می شود ( که با تنظیم پارامتر FBWB_CLIMB_RATE قابل تنظیم است ) و تنظیم میزان airspeed بر مبنای مقدار تراتل است .
  • هنگامی که شما بیشتر از 0.5 ثانیه استیک های aileron ( الوران ) و rudder ( رادر ) را رها کرده باشید ، این مود پروازی یک مسیر پروازی داخلی را در نقطه ی فعلی هواپیمای شما تنظیم می کند و یک ایستگاه را در یک کیلو متر جلو تر تنظیم می کند .
    ( توجه داشته باشید که تثبیت کننده ی دماغه ی هواپیما در صورت وجود GPS lock فعال می شود و GPS روی هواپیما باید دارای حداقل ground speed ( سرعت ) 3m/s باشد ).
  • از آنجا که هواپیمای مدل شما در مود پروازی کروز مشیر طولانی را پرواز می کند ، در هر لحظه هواپیمای شما برای بروز رسانی خود همیشه یک کیلومتر جلو تر است ، ایستگاه قبلی را ترک کرده و دستورات توسط aileron و rudder را در مرکز قرار می دهد و به مسیر خود برای رسیدن به اسیتگاه بعدی را ادامه می دهد .
  • تا زمانی که اسیتک های aileron یا rudder لمس نکنید ، همان سیستم ناوبری را که برای ایستگاه های قبلی اجرا کرده است را مورد استفاده قرار می دهد . بنابراین با وجود تغییر شرایط باد ، هواپیمای شما مسیر خود را بدون تغییر جهت ادامه می دهد .

ویژگی های CRUISE Mode در هواپیما های مدل

یکی از ویژگی های حالت پروازی کروز در هواپیما های مدل کنترل کردن رادر است . اگر که مقداری رادر به آن بدهید ، کنترلر رول سطح بال ها را حفظ می کند اما هواپیما با رادر در محور یاو شروع به چرخش می کند . بنابراین شما چرخش بدون کج و خم شدن هواپیما به طرفین را بدست می آورید . سپس وقتی که شما استیک رادر را رها کنید ، هواپیمای شما مستقیم در جهتی که قرار گرفته است حرکت می کند .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *