آموزش, هواپیمای مدل

بررسی مود پروازی اتو در هواپیمای مدل ( حالت اتوماتیک )

در این مقاله به بررسی مود پروازی اتو در هواپیمای مدل ( حالت اتوماتیک ) و ویژگی های این مود پروازی در فریمور اردوپایلوت می پردازیم .

مود پروازی اتو در هواپیمای مدل

در حالت AUTO ، هواپیمای مدل یک مأموریت ( مجموعه ای از نقاط داده شده به دستگاه و یا سایر دستورات ) را که توسط ایستگاه زمینی ( ground station ) شما تنظیم شده است ، دنبال می کنید .

هنگام ورود هواپیمای مدل شما به حالت خودکار ، هواپیمای شما از هر آیتم ماموریتی که آخرین بار آنرا انجام داده است ، شروع به اجرای ادامه ی ماموریت می کند . مگر اینکه شما ماموریت جدیدی را برای پهپاد خود تنظیم کنید .

در مود پروازی AUTO به طور پیش فرض به خلبان اجازه می دهد تا با استفاده از میکس کردن، استیک ها بر پرواز هواپیمای مدل شما تأثیر بگذارند و این امکان را می دهد تا ورودی aileron و elevatoe و rudder هواپیما را به روشی هدایت کند که بتواند کنترل خودکار را نادیده بگیرد . اینکه آیا این گزینه فعال است با گزینه STICK_MIXING تعیین می شود . به طور پیش فرض میکس کردن استیک ها مانند حالت FLY BY WIRE_A ( مود FBWA ) تنظیم شده است .

هشدار

موقعیت Home ( خانه ) ، همیشه مکان واقعی برخاستن هواپیمای شماست که GPS آنرا تشخیص داده است :

  1. دستیابی به GPS lock قبل از آرم کردن ( روشن کردن موتور ها – آماده ی پرواز ) هواپیمای مدل بسیار مهم است تا حالت های RTL و Loiter و پرواز اتوماتیک یا هر حالت وابسته به GPS به درستی کار کنند .
  2. برای هواپیما ها ، موقعیت خانه در ابتدا در زمانی که هواپیما GPS lock خود را بدست آورد ، تعیین می شود. پس از آن که بطور مداوم این داده ها به روز می شود تا زمانی که هواپیمای شما دیس آرم ( موتور ها خاموش ) شود .
    • این بدان معناست که اگر RTL را در هواپیما اجرا کنید پهپاد شما به محلی که آرم شده است ، باز می گردد ( با فرض اینکه GPS lock را درست بدست آورده باشد ) .
    • از Rally Points استفاده کنید تا از بازگشت به نقطه آرم شدن پرنده خود در هنگام استفاده از حالت RTL جلوگیری کنید .

فیلم پرواز هواپیمای مدل در مود اتوماتیک بامشخص کردن waypoint به صورت زیر است :

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *