آموزش, فلایت کنترل و سیستم های مرتبط, نقد و بررسی

بررسی فلایت کنترلر HOLYBRO KAKUTE F7 ورژن 1.5

کمپانی HOLYBRO ورژن 1.5 ( V 1.5 ) از فلایت کنترلر KAKUTE F7 رونمایی کرده است. در این مقاله به بررسی فلایت کنترلر HOLYBRO KAKUTE F7 ورژن 1.5 می پردازیم.

فلایت کنترلر HOLYBRO KAKUTE F7 ورژن 1.5

این فلایت کنترلر با اتصال به یک اسپید کنترلر 4 در 1 مورد استفاده قرار گیرد. اکنون به برخی خصوصیات این فلایت کنترل می پردازیم.

خصوصیات و مشخصات

MCU یا پردازنده فلایت کنترلر HOLYBRO KAKUTE F7 ورژن 1.5 پردازنده STM32F745 می باشد. سنسور GYRO نصب شده بر روی این فلایت کنترلر MPU6000 می باشد. همچنین سنسور بارومتر آنبرد آن BMP280 می باشد. KAKUTE F7 دارای 6 پورت UART بوده و 6 خروجی برای موتور ها دارد که شما می توانید از این فلایت برای هگزا کوپتر ها نیز استفاده کنید. Slot کارت حافظه برای ذخیره اطلاعات پرواز نیز در این فلایت کنترلر وجود دارد. ولتاژ ورودی این فلایت کنترلر نیز باتری های 3 تا 6 سل یا 12.6 تا 25.2 ولت را پشتیبانی می کند. بک ( BEC ) آنبرد آن نیز خروجی 5 ولت و 2 آمپر یا 3.3 ولت و 0.2 آمپر را می دهد. همچنین از OSD بتافلایت پشتیبانی می کند و ابعاد آن 7 × 41 × 35 میلی متر بوده و وزن آن 8 گرم می باشد.

ویژگی های جدید KAKUTE F7 V1.5

یکی از تغییرات این فلایت کنترلر این است که سنسور جایرو ( Gyro ) 180 درجه چرخش یافته و کابل متصل به آن از کنار فلایت کنترل به وسط آن متصل شده است.

در وهله اول از سنسور ICM20689 در این فلایت کنترل استفاده می شد که قادر به اجرا با فرکانس 32 کیلوهرتز در هر Looptime بود. اما در ورژن جدید KAKUTE F7 که فرکانس اجرای Looptime آن مانند بتافلایت ، 8 کیلوهرتز می باشد از سنسور MPU6000 استفاده می شود. همچنین مزیت استفاده از این سنسور کاهش حساسیت نویز و مشکل ساز بودن آن است.

موقعیت LED ها نیز تعویض شده اما شماتیک و نقشه سایر اجزاء در این فلایت کنترلر تغییر خاصی نداشته اند.

نتیجه

تغییرات خاصی در این فلایت کنترلر دیده نمی شود. فقط می توان از فلایت کنترلر HOLYBRO KAKUTE F7 ورژن 1.5 به عنوان یک بروزرسانی فلایت کنترل یاد کرد.

شما می توانید مقاله ی مربوط به تاریخچه فلایت کنترل را نیز مطالعه نمایید.

موفق باشید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *