آموزش, رادیو کنترل و سیستم های ارتباطی, فلایت کنترل و سیستم های مرتبط

اتصال رادیو کنترل به سیمولاتور FPV به واسطه ی فلایت کنترل و فریمور بتا فلایت

شما می توانید با هر رادیو کنترل (TX) بی سیم به سیمولاتور های FPV ( شبیه ساز پرواز FPV ) مانند AccuRC، Liftoff، Velocidrone و DRL به کمک ورژن 3.4 فریمور بتا فلایت متصل شوید و از پرواز FPV خود لذت ببرید. در این مقاله به شما آموزش می دهیم که چگونه رادیو کنترل خود را به سیمولاتور FPV با استفاده از فلایت کنترل و فریمور بتا فلایت متصل کنید.

همچنین به شما پیشنهاد می شود که آموزش نصب فریمور Betaflight مطالعه کنید.

چگونه فلایت کنترل را تبدیل به جوی استیک کنیم؟

شما می توانید فلایت کنترل خود را توسط فریمور بتا فلایت به یک دستگاه HID تبدیل کنید تا بتوانید با رادیو کنترل به سیمولاتور FPV متصل شوید.

بهترین قسمت این آموزش اینجاست که نیاز نیست که حتما شما یک رادیو کنترل با پشتیبانی از کابل USB داشته باشید. یک چیز خوب دیگر این است که برای اتصال رادیو کنترل به سیمولاتور FPV نیاز به سیم ندارید و به صورت بیسیم به سیمولاتور FPV متصل می شود.

شما به یک فلایت کنترل با پردازنده ی F7 یا F4 و یک رادیو کنترل برای اتصال رادیو کنترل به سیمولاتور FPV نیاز دارید

در حال حاضر فقط فلایت کنترل هایی با پردازنده ی F7 و F4 از این قابلیت پشتیبانی می کنند چون فلایت کنترل هایی با پردازه ی F1 و F3 حافظه ی کافی برای ذخیره کردن کد های اضافی ندارند (پیشنهاد می شود که مقاله ی معرفی انواع پردازنده های فلایت کنترل را نیز مطالعه کنید).

شما می توانید از رادیو کنترل و فلایت کنترلی که روی کوادکوپتر خود استفاده کرده اید استفاده کنید ولی اگر که می خواهید یک رادیو کنترل و فلایت کنترل مخصوص برای سیمولاتور استفاده کنید پیشنهاد می کنیم که از یک رادیو کنترل ارزان قیمت و یک فلایت کنترل F4 استفاده کنید.

حتی شما می توانید از فلایت کنترل های شکسته هم استفاده کنید.

فلش کردن فریمور بتا فلایت ورژن 3.4

فلش کردن فریمور بتا فلایت ورژن 3.4 روی فلایت کنترل خود چون که ورژن 3.4 بتا فلایت هنوز رسمی نیست. شما باید فایل فریمور را دانلود کنید و در configurator firmware flasher بارگذاری کنید.

وصل کردن و تنظیم کردن رسیور

رسیور را به فلایت کنترل وصل کنید. فریمور بتا فلایت را همانند تنظیماتی که روی کوادکوپتر خود انجام می دهید، تنظیم کنید. همه ی پروتکل های رسیور مثل :PPM, SBUS, PWM, iBUS, DSMX, Crossfire … را پشتیبانی می کند.

در مثال زیر از رسیور Frsky XM (پروتکل SBUS) و فلایت کنترل Kakute F4 V2 AIO استفاده شده.

بررسی روشن بودن رسیور

بعضی از فلایت کنترل ها برق مورد نیاز رسیور ها را با اتصال USB تامین کنند، بنابراین ممکن است لازم باشد که با باتری LiPo به رسیور برق رسانی کنید.

اگر این کار را در کوادکوپتر با اتصال باتری LiPo انجام می دهید بهتر است که VTX (رسیور ویدیویی) و دیگر اجزای خود را قطع کنید تا از گرم شدن کوادکوپتر خود اجتناب کنید. و اطمینان حاصل کنید که ملخ ها را باز کرده اید.

USB_HID_CDC در CLI فعال کنید

زمانی که رسیور شما در زبانه ی رسیور بتا فلایت فعال شد (کانال ها به حرکت استیک ها واکش نشان می دهد). وارد CLI شوید و عبارت زیر را وارد کنید:

set usb_hid_cdc = on
save

انتخاب جوی استیک ها در سیمولاتور

اگر شما تنظیمات را به درستی انجام داده باشید، فلایت کنترل به یک جوی استیک تبدیل شده و در سیمولاتور یک جوی استیک نمایش داده می شود. همچنین باید برای بار اول از روند کالیبراسیون استفاده کنید.

توجه

اگر این کار را روی کوادکوپتر انجام می دهید، بهتر است قبل از پرواز USB_HID_CDC را خاموش کنید.

set usb_hid_cdc = off
save

ممکن است تاخیر یا مشکل در سیمولاتور وجود داشته باشد

ممکن است که این روش در رادیو کنترل های ترنیس ( Taranis ) نسبت به زمانی که با کابل USB متصل است دارای تاخیر جزئی باشد و گاهی اوقات قطع و وصل شود که این قطع و وصل شدن زیاد طول نمی کشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *