آموزش, اخبار پهپاد ها, نقد و بررسی

معرفی کوادکوپتر چند طیفی دی جی ای فانتوم 4 برای افزایش دقت کشاورزی ( DJI P4 Multispectral )

شرکت دی جی ای بزرگترین شرکت ساخت و تولید پهپاد ها در جهان است که سعی در تنظیم استاندار های جدیدی برای استفاده از کوادکوپتر ها در صنعت کشاورزی دارد که با استفاده از کوادکوپتر چند طیفی دی جی ای فانتوم 4 این امر امکان پذیر است .

P4 Multispectral اولین پهپاد تصویربرداری کاملاً یکپارچه در جهان است که برای کشاورزی دقیق و مدیریت محیط زیست طراحی شده است .

معرفی کوادکوپتر چند طیفی دی جی ای فانتوم 4

این محصول داده ها را از شش سنسور جداگانه برای سنجش سلامت محصولات زراعی ( از گیاهان تکی گرفته تا کل مزارع و همچنین علف های هرز ، حشرات و تنوع شرایط خاک ) را بررسی می کند و نتایج را به ما نمایش می دهد .

شرکت دی جی ای ابزاری جدیدی برای بهبود عملکرد محصولات زراعی ، کاهش هزینه ها و کمک به متخصصان محیط زیست طراحی کرده است . همچنین نظارت بر پوشش گیاهی روی زمین را برای کشاورزان و مهندسان کشاورزی راحت کرده است .

به گفته ی جان گاسپاریچ ( مدیر مشارکت های استراتژیکی شرکت DJI ) :« تولیدات اخیر این کمپانی نشان داده که دی جی آی با استفاده از فناوری های پیشرفته و بسیار حرفه ای تلاش دارد تا عملیات برداشت ، سمپاشی و نظارت بر تمامی مزارع کشاورزی را پیشرفته و صنعتی کند. کمپانی پس از ساخت پهپاد آگراس تی 16 که محصولی فوق العاده و بسیار کارآمد بوده دست به کار شد و توانسته هلی شات پی 4 اسپکترال را با توانایی های هوشمندانه به بازار عرضه کند ».

تصویربرداری دقیق چند طیفی

P4 Multispectral دارای یک سیستم تصویربرداری قرار گرفته روی گیمبال است که از یک دوربین RGB و یک دوربین چند طیف با پنج سنسور در محدوده ی فرکانسی مشخص تشکیل شده و قادر به دریافت نور مرئی و نامرئی است .

داده های دریافتی از این دستگاه اطلاعاتی در مورد تنش پوشش گیاهی ، ترکیب خاک و همچنین شوری آب و آلودگی آن را نمایش می دهد . یک سنسور نور خورشید با طیفی یکپارچه ، دقت و وضوح داده ها را در طول مأموریت هایی که در ساعات مختلف روز انجام می شود را به حداکثر می رساند .

در نرم افزار دی جی ای گرند استیشن پرو ( DJI Ground Station Pro ) به خلبان این امکان مشاهده ی دو نوع تصویر RGB و NDVI ( تصویر شاخص پوشش گیاهی ) برای آگاهی از وضعیت پرنده در هنگام پرواز قرار داده می شود .

استفاده از یک ماژول موقعیت یابی RTK یکپارچه و سیستم TimeSync با پشتیبانی از زمان واقعی ، داده های موقعیت یابی دقیقی را برای هر تصویر مشخص می کند . همچنین این دستگاه بهینه سازی نتایج فتوگرامتری و ارائه اندازه ای دقیق در سطح سانتی متر را پشتیبانی می کند .

سازگاری با صنعت

P4 Multispectral با گردش کار استاندارد در صنعت از جمله برنامه نویسی پرواز ، نقشه برداری و نرم افزار تحلیلی از DJI و سایر ارائه دهندگان پیشرو سازگار است .
با استفاده از برنامه DJI GS Pro ، کاربران می توانند مأموریت های خودکار و با قابلیت تکرار از جمله برنامه ریزی پرواز ، اجرای ماموریت و مدیریت داده های پرواز را ایجاد کنند .
داده های جمع آوری شده را می توان به راحتی در DJI Terra یا مجموعه نرم افزارهایی از جمله Pix4D Mapper و DroneDeploy وارد کرد . همچنین برای تجزیه و تحلیل و تهیه نقشه های شاخص پوشش گیاهی کاربران P4 Multispectral می توانند با استفاده از ایستگاه موبایل DJI’s D-RTK 2 با دقت بالا GNSS با پشتیبانی از کلیه سیستم های ناوبری ماهواره ای جهانی و یا استفاده از شبکه RTK ، دقت موقعیت یابی RTK را بدون اتصال iPad خود به اینترنت افزایش دهند .

عملکرد قدرتمند

کنترل از راه دور این پرنده دارای تکنولوژی OcuSync می باشد که میزان تداخل مغناطیسی را کاهش داده و با تاخیر کمتری ویدئوهای ثبت شده را برای مشاهده لحظه ای انتقال می دهد. کاربران با استفاده از این فرستنده رادیویی در حالت FCC می توانند P4 MultiSpecteral را در محدوده ای به شعاع 7 کیلومتر پرواز دهند.

کیفیت تصویر هر یک از دوربین ها 2 مگاپیکسل است و از فناوری شاتر جهانی برای تصویربرداری دقیق در هنگام پرواز بهره می برد .

حداکثر زمان پرواز 27 دقیقه برای هر باتری گزارش شده است .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *