آموزش, دی جی ای ( DJI ), نقد و بررسی

معرفی و نقد و بررسی گیمبال تصویر برداری DJI RONIN-SC

در این قسمت به معرفی و نقد بررسی گیمبال تصویر برداری DJI RONIN-SC محصول کمپانی DJI که یک گیمبال 3 محوره با وزن کم و طراحی خاص می باشد خواهیم پرداخت.

DJI RONON-SC گیمبالی و سبک و کوچک

یکی از چالش ها و تلاش های سازندگان گیمبال و لوازم جانبی تصویر برداری ساخت وسایلی کوچک ، سبک و قابل حمل می باشد تا کار را برای فیلم سازان و گروه های تصویر برداری آسان کنند.کمپانی  دی جی ای با ساخت RONIN-SC تمام این مشکلات را برطرف کرده است. چرا که این محصول از آلومینیوم با کیفیت و با وزن 1.1 کیلوگرم ساخته شده است و ابعاد کلی آن 75×200×220 میلی متر می باشد.

DJI RONIN-SC دارای ساختاری ماژورال بوده که راه اندازی این محصول را بسیار ساده کرده و قابلیت اتصال سایر لوازم جانبی را بدون دردسر به آن اضافه کرده است.

سازگاری با انواع دوربین ها

DJI RONIN-SC با تقریبا اکثر دوربین ها و لنز ها سازگاری کامل داشته و شما می توانید از هرنوع دوربینی تا سقف وزنی 2 کیلوگرم استفاده کنید. همچنین به دلیل استفاده از موتور های قدرتمند و کنترل راحت در هر شرایطی و با هر دوربینی تصاویری نرم ، با کیفیت بالا و لرزش کم را ضبط کنید.

پایداری DJI RONIN-SC در حرکات سریع

در صورت استفاد از مود سریع ( SPORT MODE ) گیمبال DJI RONIN-SC می توانید حتی در حرکات سریع ورزشی یا صحنه های اکشن که حرکاتی ناگهانی در آن ها بسیار زیاد است تصاویری با کیفیت بالا و لرزش کم را ضبط کنید.

این مود حساسیت حرکات هر محور گیمبال را در عین ثابت نگه داشتن پایداری بالا می برد و کیفیت و کارایی این محصول را در این گونه صحنه های سریع بالا می برد.

طراحی دقیق بازو محور ROLL

کمپانی DJI برای گیمبال های خود طراحی خاصی را در نظر گرفته است تا با ایجاد زاویه کمی در محور ROLL مانعی برای دیدن صفحه نمایش دوربین نباشد. این گیمبال ها طوری طراحی شده اند تا در عین اعمال بار و وزن دوربین ساختاری محکم و پایدار را داشته و در عین حال مانعی برا کاربر به حساب نرود. این گونه طراحی به تازگی مورد استقبال سایر سازندگان گیمبال ها نیز قرار گرفته است.

دسترسی کامل به تمام تنظیمات

به قرار گرفتن دکمه های کنترلی DJI RONIN-SC بر روی دسته نگه دارنده این محصول باعث شده تا کاربر بدون کمترین محدودیت و مشکل بتواند کاملا بر روی تمام قسمت های گیمبال و تنظیمات آن تسلط کامل داشته باشد.

ویژگی های از پیش طراحی شده DJI RONIN-SC

گیمبال DJI RONIN-SC محصول کمپانی DJI دارای ویژگی های از پیش تنظیم شده ای است که شما می توانید تنها با لمس کردن یک گزینه از آن استفاده کنید در زیر به معرفی این ویژگی ها می پردازیم

ویژگی PANORAMA

با استفاده از این ویژگی می توانید به صورت اتوماتیک و تنها با قرار دادن DJI RONIN-SC در یک مکان ثابت و لمس این گزینه تصاویری پانورما را ثبت کنید.

ویژگی TIMELAPSE

با استفاده از ویژگی تایم لپس می توانید حرکات ابر ها و یا باز شدن یک گل را در طولانی مدت ضبط کنید. این ویژگی نیز تنها با قرار دادن RONIN-SC یک مکان ثابت و لمس یک گزینه قابل استفاده می باشد.

ویژگی MOTIONLAPSE

این ویژگی را می توان مکمل ویژگی TIMELAPSE دانست چرا که می توانید ویدئو های تایم لپس خود را با چرخش نرم و آرام گیمبال در طولانی مدت ضبط کنید.

ویژگی MOTION CONTROL

با استفاده از این ویژگی محصول کمپانی DJI می توانید مسیر مشخصی را برای حرکت دوربین تنظیم کنید و این مسیر حرکت را بدون تغییر در زمان های مختلف طی کنید تا تصاویری حیرت انگیز را در تایم های زمانی مختلف ضبط کنید.

ویژگی ACTIVE TRACK 3.0

این ویژگی برای نگه داشتن سوژه مورد نظر خود در مرکز تصویر در حالی که در حرکت هستید استفاده می شود. این ویژگی را می توانید با قرار دادن یک گوشی هوشمند بر روی DJI RONIN-SC و استفاده از نرم افزار مربوط به این گیمبال فعال کنید. به این صورت که شما با مشخص کردن سوژه مورد نظر گیمبال در تمام لحظات تصویر برداری و با حرکت محور ها سعی در نگه داشتن سوژه در مرکز تصویر خواهد داشت.

ویژگی FORCE MOBILE

این ویژگی که یک ویژگی مبتنی بر نرم افزار های موبایلی می باشد. باعث می شود شما بتوانید با نصب این نرمافزار بر روی گوشی هوشمند گیمبال  DJI RONIN-SC را تنها با حرکت و چرخاندن گوشی موبایل و با کمترین تاخیر ارسال دستورات کنترل کنید.

نرم افزار RONIN APP

این نرم افزار برای تنظیم دقیق تر و راحتی استفاده کاربران در استفاده از DJI RONIN-SC به صورت خلاقانه ای باز سازی شده و ورژن جدید از آن باو ورود این محصول کمپانی DJI به بازار عرضه شده است. این ورژن جدید دارای ظاهری زیبا و کاربردی است که کاربران می توانند به راحتی و به سرعت به تمام تنظیمات دسترسی پیدا کنند. می توان از طریق این نرم افزار تنظیمات هر محور گیمبال را به صورت جداگانه تنظیم کرد و همچنین یک بخش آموزشی نیز برای یاد گیری افراد مبتدی در تنظیم صحیح گیمبال قرار داده شده است.

راه اندازی آسان و بدون درد سر DJI RONIN-SC

DJI RONIN-SC دارای قفل های کوچکی برای ثابت کردن هر محور به صورت جداگانه است که به شما کمک می کند تا بهترین تنظیمات را برای قرار گیری دوربین خود حفظ کنید. همچنین در هنگام خاموش کردن این دستگاه موتورهای گیمبال نیز به آرامی در حالت تعادل قرار می گیرند اما به سرعت پس از هر بار روشن شدن در حالت آماده به کار قرار می گیرند.

لوازم جانبی متنوع DJI RONIN-SC

همانطور که گفته شد RONIN-SC محصول کمپانی DJI قابلیت نصب و اتصال لوازم جانبی بسیار زیادی را دارد. در ادامه به معرفی برخی از این لوازم های جانبی پر کاربرد خواهیم پرداخت.

FOCUS MOTOR           

این قطعه که همراه با چرخ فوکوس کامل می شود برای کنترل فوکوس دوربین ها به صورت اتوماتیک و با استفاده از چرخ فوکوس بر روی DJI RONIN-SC به کار می رود.

FOCUS WHEEL

با استفاده از این چرخ می توانید همراه با موتور فوکوس ( MOTOR FOCUS ) ، فوکوسی نرم و دقیق را بر روی دوربین خود داشته باشید.

نگه دارنده گوشی هوشمند ( PHONE HOLDER )

با استفاده از این نگه دارنده می توانید گوشی هوشمند خود را بر روی DJI ONIN-SC نصب کنید و از قابلیت ACTIVE TRACK استفاده کنید.

COMMAND UNIT

این ابزار نیز برای انجام راحت تر تنظیمات گیمبال ها و سایر تنظیمات تنها با صفحه نمایش کوچک و کلید 5 حالته این ابزار استفاده می شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر راجع به سایر محصولات شرکت دی جی ای مانند پکیج ذخیره باتری ( DJI BATTERY STATION ) به مقاله مربوطه در صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *