آموزش, موتور و ملخ و اسپید کنترل

بررسی موتور براشلس Robotdog RD 2205 شرکت FPVModel

موتور براشلس Robotdog RD 2205 با KV 2300 موتور براشلس Robotdog RD 2205 با KV 2300 برای فریم های سبک و کوچکی که به KV بالا نیاز ندارند طراحی شده است.

موتور براشلس Robotdog RD 2205

مشخصات فنی

  • سایز استاتور موتور براشلس : 2205
  • KV موتور براشلس : 2300 و 2500
  • ولتاژ ورودی : باتری لیتیوم پلیمر 2 تا 4 سل
  • انداره سیم های موتور : 11 سانتی متر و 20 AWG
  • وزن : 28 گرم به همراه سیم های 11 سانتی متری

ظاهر این موتور براشلس خوب است . اما در پک این موتور پیچ وجود ندارد و شما باید خودتان تهیه کنید. بسته به فریم شما ، اگر از بازوی 3 میلی متری استفاده می کنید ، پیچ 5 میلی متری تهیه کنید . اگر قطر بازوی شما 4 میلی متر است ، پیچ 6 میلی متری تهیه کنید .
مراقب باشید هنگام بستن موتور ها به فریم ، پیچ ها به استاتور موتور برخورد نداشته باشند.

نگاهی نزدیک تر به موتور براشلس Robotdog RD

موتور Robotdog دارای یک سیم پیچ چند رشته ای است که باتری های 3 و 4 سل را پشتیبانی می کند.

برای نگه داشتن شفت در این موتور از خار موتور استفاده می شود. فاصله ی سوراخ های پایه موتور RD 2205 نیز 16 * 16 میلی متر است.

خصوصیات منفی

این موتور برای کاربرانی که کوادکوپتر های ریس می سازند زیاد محبوب نیست زیرا کوچک است و برای اکثر فریم های ریس که موتور براشلس 2207 یا 2306 استفاده می شود کوچک است. البته ممکن است FPVModel این سایز موتور را برای کاربران خاص ساخته باشد.

فاصله ی هوا در موتور RD 2205 زیاد است . البته برخی پایلوت ها نرم بودن موتور و پرواز را به قدرت آن ترجیح می دهند و این موتور براشلس برای آن ها عالیست.

شفت موتور RD 2205 از جنس آلومینیوم است که نسبت به تیتانیوم تو خالی در مقابل کرش ها مقاومت کمتری دارد .

خصوصیات مثبت

با تمام معایبی که این موتور دارد اما هیچ کدام از این موتور ها آقدر ها که شما فکر می کنبد بد نیستند بلکه یک محصول اقتصادی برای مصرف کنندگانی هستند که می خواهند موتور براشلس ارزان تری بخرند. این موتور  تناسب خوبی بین تراست و وزن موتور ایجاد می کند به صورتی که برای کوادکوپتر های ریس کوچک بسیار مناسب است. وزن این موتور تنها 26 گرم است.

در مقایسه با موتور های T-Motor Air40 و دیگر موتور های مشابه، موتور براشلس Robotdog در هنگام چرخاندن با دست، مقاومت بیشتری از خود نشان می دهد یعنی این موتور براشلس دارای آهنربا های قوی تری نسب موتور های دیگر است. در این موتور فیلتر های notches نسبت به سایر موتور های مشابه بهتر جواب می دهد، اما با تمام این ویژگی ها، قیمت نیز باید در نظر گرفته شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *