آموزش, باتری و تجهیزات وابسته

آموزش تبدیل و سری سازی دو باتری لیپو کوچک تر به یک باتری بزرگ تر

گاها ممکن است در پرواز های خود با مولتی روتور هایی روبرو شوید که به باتری های بزرگ تر باظرفیت بیشتری نیازمند باشند . در این صورت می توانید به جای خرید یک باتری بزرگ تر از دو باتری کوچکتر به طور همزمان استفاده کنید.

در این قسمت قصد داریم تا نحوه تبدیل و سری سازی دو باتری لیتیوم پلیمر ( لیپو ) کوچک به یک باتری بزرگ تر را به شما آموزش دهیم ، با ما همراه باشید.

سری سازی باتری های لیپو

همانطور که گفته شد گاها ممکن است به باتری های لیپوی بزرگ تری نیاز داشته باشید برای مثال نیاز دارید تا به جای یک باتری 2 سل از یک باتری 4 سل استفاده کنید.

در این صورت می توانید به جای صرف هزینه بیشتر و خرید یک باتری 4 سل جدید از دو باتری لیپو 2 سل استفاده کنید و آن ها را با سری سازی به یک باتری بزرگ تر تبدیل کنید.

برای این کار می بایست دو باتری خود را به صورت سری به یکدیگر متصل کنید.

اتصال سری باتری ها به روش های مختلفی انجام میشود اما بهترین و به صرفه ترین آن ها استفاده از سوکت های سری می باشد.

سوکت های سری باتری لیپو

سوکت های سری ساده ترین و بی درد سر ترین راه برای سری سازی باتری ها می باشد چرا که نیاز به اتصال دائمی باتری ها ندارد اما در عین حال اتصالی محکم و قابل اعتماد را برای شما به وجود می آورد.

این سوکت ها را هم می توانید خودتان بسازید و هم می توانید نمونه های آماده آن را با هر نوع سوکت و هر مقدار جریان عبوری که نیاز دارید تهیه کنید.

برای ساخت این سری ساز باتری در خانه بایستی دو سوکت مادگی و یک سوکت نری از یک نوع داشته باشید و آن ها را مانند ترتیب زیر به یکدیگر متصل کنید.

مزایا و معایب استفاده از این روش

با استفاده از سری ساز های باتری می توانید اتصالی بدون نیاز به لحیم کاری های اضافه و در عین حال ساده و ایمن را داشته باشید.

با استفاده از این سری ساز ها در صورت نیاز به قدرت بیشتر می توانید از دو باتری استفاده کنید و در صورتی که قدرت زیادی نیاز ندارید صرفا یک باتری به آن متصل کنید و بدون مشکل از آن استفاده کنید.

نکته:

این سری ساز ها عموما دارای سوکت های پلاستیکی می باشند و توانایی عبور جریان را تا حد معینی دارند پس در استفاده از آن ها مراقب باشید تا جریان بیش از مقدار تعیین شده را از آن عبور ندهید. و باعث آسیب رسیدن به مولتی روتو و باتری خود نشوید.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به شارژ موازی باتری های لیتیوم پلیمر یا به اصطلاح لیپو می توانید مقاله مربوط به آن را در این قسمت مطالعه کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *