آموزش, فلایت کنترل و سیستم های مرتبط

چگونه فلایت کنترل اصطلاحا Brick شده را بازسازی کنیم ؟

این اتفاق غیر ممکن نیست ، زیرا توسط اشتباهات افراد در ارتباط با فلایت کنترلر باعث از کار افتادن آن می شود. در این حالت فلایت کنترلر با کامپیوتر ارتباط برقرار نمی کند( هیچ عملکردی ندارد یا می گوید ارتباط بر قرار نمی شود ).

شما ممکن است با این فلایت کنترلر قادر به پرواز باشید، اما راهی برای اتصال این بورد به Betaflight یا Cleanflight وجود ندارد.

دلایل Brick شدن فلایت کنترلر

بیشتر مواقع این علت ها باعث قطع اتصال فلایت کنترلر می شوند:

  • فلش کردن فریمور اشتباه روی فلایت کنترلر. برای مثال فلش کردن فریمور CC3D بر روی برد Naze32
  • در برخی برد های فلایت کنترل پورت USB با UART1 در اشتراک گذاشته شده اند. و اگر شما داده های پروتکل MSP را در UART1 غیر فعال کنید دیگر نمی توانید با پورت USB به کامپوتر متصل شوید.

بیشتر فلایت کنترل های مدرن این موضوع را با جدا کردن پورت USB و پورت های UART با استفاده از << USB VCP >> حل کرده اند( Virtual COM Port ).

چگونه فلایت کنترلر قفل شده را بازگردانی کنیم؟

شما باید پین های Bootloader را به هم متصل کرده و فریمور را دوباره فلش کنید. اگر مشکل از تنظیمات داده های پورت باشد باعث می شود فلایت کنترل با Betaflight یا Cleanflight ارتباط برقرار نکند در این صورت شما باید تمام تنظیمات روی برد را پاک کنید.

برخی برد ها بسته به مدل آن ها ممکن است دکمه ی BOOT و برخی پین های لحیم کاری داشته باشند. برای مثال در برد فلایت کنترل Naze32 پین های Bootloader وجود دارد و شما برای فلش کردن فریمور خود نیاز دارید تا آن ها را به یکدگیر متصل کنید.

تنظیمات Frimware Flasher

حال به سراغ تنظیمات فلش کننده فریمور Betaflight و Cleanflight می رویم.

  • فریمور درست را به صورت آنلاین بارگذاری کنید.
  • اگر در فلش کردن با مشکل مواجه می شوید گزینه ی Flash On Connect را فعال کنید تا در صورت اتصال فلایت کنترلر به کامپیوتر به صورت خودکار فلش شود.
  • گزینه ی Full chip erase را نیز فعال کنید تا اطلاعات تراشه را پاک کند. این باعث می شود تا تنظیمات MSP را برای UART1 بازگردانی کند.

بعد از فلش کردن شما باید قادر باشید تا فلایت کنترل را به Cofigurator متصل کنید.

اگر در فلش کردن Betaflight مشکلی داشتید باید تنظیمات را بررسی کنید. ممکن است علت آن Baud rate یا سرعت تبادل اطلاعات ( در برخی برد ها 256000 ) باشد و یا ممکن است از درایور باشد.

موفق باشید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *